Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har noen gode tips på regnjakker? Eneste jeg har av jakker som går ann å gå med når det ikke er minusgrader er trenchen min, og den er ikke akkurat laget for å tåle regn..

Barbour International. Jeg kjøpte min på Follestad og fikk dem til å sprette av merket. Bruker den som vår og høstjakke, og den er ganske vanntett.

Lenke til kommentar

Skjortene fra Dukes koster 600 eller 700. Jeg er fornøyd med kvaliteten og stoffet. Passformen er slim og noe lang, både torso og ermer, men absolutt en av de deiligste skjortene jeg eier.

 

Noe sleskt, men:

 

post-135333-0-06750800-1307292024_thumb.jpg

 

Sånn jeg slesker rundt huset i helgene det!

Lenke til kommentar

Skjortene fra Dukes koster 600 eller 700. Jeg er fornøyd med kvaliteten og stoffet. Passformen er slim og noe lang, både torso og ermer, men absolutt en av de deiligste skjortene jeg eier.

 

Noe sleskt, men:

 

post-135333-0-06750800-1307292024_thumb.jpg

 

Om jeg kan spørre, hva er det lilla du har under skjorten? I liked it!

Lenke til kommentar

Anewz: Hehe, sleskt smil.

 

Hugol: "Det lilla" er et sommerteppe/gardin/laken/duk jeg fant i en roteskuff hjemme. Har klippet det til sånn at det funker som et lett/tynt skjerf. Det gir litt feil inntrykk av størrelse og knute, fordi jeg måtte dra det litt ut og opp for å få bilde av det.

Lenke til kommentar

Hugol: "Det lilla" er et sommerteppe/gardin/laken/duk jeg fant i en roteskuff hjemme. Har klippet det til sånn at det funker som et lett/tynt skjerf. Det gir litt feil inntrykk av størrelse og knute, fordi jeg måtte dra det litt ut og opp for å få bilde av det.

 

Tøft og kreativt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg tror de fleste her betaler mer enn 400,- for en skjorte. Og majoriteten her vasker de nok i vaskemaskinen uten å ødelegge dem.

Ok.

Lenke til kommentar

Whaaaa? Skjorter til rens? Hva slags skjorter har du som ikke kan tas i vaskemaskinen?

De kan selvfølgelig tas i vaskemaskinen, men jeg ville ikke risikere å ødelegge ei skjorte jeg har betalt 400kr for. I mine øyne er dette mye for ei skjorte, så da betaler jeg heller 35kr for å få den renset og stryket av noen som virkelig kan det. Enkel logikk.

 

Ja, selvsagt. :) Slik jeg tenker så klarer man ikke å gjøre så mye galt hvis man bare følger vaskeanvisningen, så jeg var bare nyskjerrig på hva slags skjorter hvor vaskeanvisningen sa at skjorten måtte renses.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Henrikwl:

Det stod ikke noe sted og jeg kunne nok trolig fint klart å vaske skjorta selv i maskin.

Aner forøvrig ikke hvilke skjorter som må renses for å holde seg i form. Skjorter av håndplukket silke fra innerste Mongolia?

 

Og angående prisen - skjorta var på salg til halv pris, men det betyr vel ikke noe.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Whaaaa? Skjorter til rens? Hva slags skjorter har du som ikke kan tas i vaskemaskinen?

De kan selvfølgelig tas i vaskemaskinen, men jeg ville ikke risikere å ødelegge ei skjorte jeg har betalt 400kr for. I mine øyne er dette mye for ei skjorte, så da betaler jeg heller 35kr for å få den renset og stryket av noen som virkelig kan det. Enkel logikk.

 

Beklager å si det, men det der er ganske lite logisk. Man må vaske en skjorte etter hver gang man bruker den, eller hvertfall etter annenhver gang. Det betyr at du får brukt skjorten din 10-15 ganger før du har betalt like mye for rens som du har for skjorten i seg selv.

 

Dessuten sliter man skjorten nesten like mye når man renser den som når man vasker den vanlig i vaskemaskin. Renserier bruker masse kjemikalier som sliter mye på stoffet (for ikke å snakke om at det ikke er særlig miljøvennlig), mens vaskemaskiner sliter på sømmer, snipp og mansjetter.

 

Den helt klart beste måten å rengjøre skjorter på (bortsett fra håndvask) er å vaske skjortene på 30-40 grader i maskin med mildt vaskemiddel, uten tøymykner og (det viktigste:) i en vaskepose. Da vil ikke vaskingen slite på skjortene dine i det hele tatt. Når den er ferdigvasket henger du den til tørk på kleshenger. Da er det få skjorter som trengs å strykes etterpå, hvertfall når de skal brukes til hverdags.

 

 

 

Noen her som har noen gode tips på regnjakker? Eneste jeg har av jakker som går ann å gå med når det ikke er minusgrader er trenchen min, og den er ikke akkurat laget for å tåle regn..

 

Oilskin. Barbour har masse fint.

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...