Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg liker ihvertfall å få innspill fra jenter, men jeg er ikke flink nok til å aktivt diskutere jentemote, men det er kanskje bare fordi vi har hatt så lite kultur for det her at det ikke har blitt så mye av det. Det er jo bare å slenge inn litt bilder i "Hvilke stiler liker du å se?"-tråden, legge inn bilder av dine antrekk i bildetråden og skape litt diskusjon her, for det er mer enn velkomment.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant som Henrik sier. Du kan jo også prøve å rekruttere jenter fra andre deler av forumet. Dette er vel et av få forumer på nettet hvor både jenter og gutter kan diskutere slikt sammen, hvis jentene kommer selvsagt. Litt synd, men det har en tendens til å bli veldig kjønnsdelt. Jeg mistenker en av årsakene er måten man kommenterer antrekk som blir lagt ut. Vi har en ærlig, men skarp tone til tider.

Endret av thrice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Carlings sliter økonomisk så tror heller dette er ett desperat forsøk på å få inn penger.

Trist å se.

 

Nå kan man vel ikke helt si at Varner-gruppen sliter økonomisk :p

http://www.varner.no/no/Nokkeltall/

http://www.varner.no/no/Arsberetning/

Nei, Varnergruppen totalt sett gjør det bra. Men Carlings går det visstnok dårlig med.

Mener å huske at Varnergruppen taper penger på Carlings.

Lenke til kommentar

Det er ikke tilfeldigvis noen her som vet åssen en regner ut vekst i total faktorproduktivitet? Har formelen, men noe i utregningen gir feil svar.

 

Total vekst i BNP

-Total vekst i K x a

-Total vekst i L x (1-a)

= total faktorproduktivitet

 

(a = realkapitalens inntektsandel, som du sikkert skjønner...)

 

 

Husk også at det regnes ut annerledes om det er snakk om total vekst i BNP per innbygger.

I perioden 1998-2008 har vi for et land følgende årlige gjennomsnittlige vekstrater: Vekst i reelt BNP = 5 % per år, vekst i realkapitalen = 6 % per år og vekst i sysselsettingen = 1 % per år. Dessuten har realkapitalens gjennomsnittlige inntektsandel vært 50 % (a = 0,5) i denne perioden. Da har den årlige prosentvise veksten i total faktorproduktivitet i dette landet vært:

Svaret blir 1.5, mens jeg får 4.2 :/

 

Jeg har litt vanskelig for å skjønne hvordan du får 4,2 :!: Christian B gjorde det rett, så bare følg hans eksempel..

Lenke til kommentar

Det er faktisk en del jenter her. Ikke i forhold til guttene, men nå regner jeg med at mesteparten av guttene ikke er i MoVs målgruppe. Og i fare for å ta grundig feil tror jeg de fleste jentene liker mote etc.

 

Tja. Fra starten av denne delen på forumet så er det vel nesten bare utelukkende gutter som har vært her?

Lenke til kommentar

Det er ikke tilfeldigvis noen her som vet åssen en regner ut vekst i total faktorproduktivitet? Har formelen, men noe i utregningen gir feil svar.

 

Total vekst i BNP

-Total vekst i K x a

-Total vekst i L x (1-a)

= total faktorproduktivitet

 

(a = realkapitalens inntektsandel, som du sikkert skjønner...)

 

 

Husk også at det regnes ut annerledes om det er snakk om total vekst i BNP per innbygger.

I perioden 1998-2008 har vi for et land følgende årlige gjennomsnittlige vekstrater: Vekst i reelt BNP = 5 % per år, vekst i realkapitalen = 6 % per år og vekst i sysselsettingen = 1 % per år. Dessuten har realkapitalens gjennomsnittlige inntektsandel vært 50 % (a = 0,5) i denne perioden. Da har den årlige prosentvise veksten i total faktorproduktivitet i dette landet vært:

Svaret blir 1.5, mens jeg får 4.2 :/

 

Jeg har litt vanskelig for å skjønne hvordan du får 4,2 :!: Christian B gjorde det rett, så bare følg hans eksempel..

Haha, takker folkens. Jeg klarte å bruke 0.05 osv istede for bare 5, lol.

Lenke til kommentar

Det er ikke tilfeldigvis noen her som vet åssen en regner ut vekst i total faktorproduktivitet? Har formelen, men noe i utregningen gir feil svar.

 

Total vekst i BNP

-Total vekst i K x a

-Total vekst i L x (1-a)

= total faktorproduktivitet

 

(a = realkapitalens inntektsandel, som du sikkert skjønner...)

 

 

Husk også at det regnes ut annerledes om det er snakk om total vekst i BNP per innbygger.

I perioden 1998-2008 har vi for et land følgende årlige gjennomsnittlige vekstrater: Vekst i reelt BNP = 5 % per år, vekst i realkapitalen = 6 % per år og vekst i sysselsettingen = 1 % per år. Dessuten har realkapitalens gjennomsnittlige inntektsandel vært 50 % (a = 0,5) i denne perioden. Da har den årlige prosentvise veksten i total faktorproduktivitet i dette landet vært:

Svaret blir 1.5, mens jeg får 4.2 :/

 

Jeg har litt vanskelig for å skjønne hvordan du får 4,2 :!: Christian B gjorde det rett, så bare følg hans eksempel..

Haha, takker folkens. Jeg klarte å bruke 0.05 osv istede for bare 5, lol.

3298.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Whaaaa? Skjorter til rens? Hva slags skjorter har du som ikke kan tas i vaskemaskinen?

De kan selvfølgelig tas i vaskemaskinen, men jeg ville ikke risikere å ødelegge ei skjorte jeg har betalt 400kr for. I mine øyne er dette mye for ei skjorte, så da betaler jeg heller 35kr for å få den renset og stryket av noen som virkelig kan det. Enkel logikk.

Lenke til kommentar

Sløsing av tid og penger etter min mening. Nå har jeg ingen skjorter til over 1500,- .. Men om jeg hadde hatt en skjorte jeg var livredd for som var laget i et materiell som fort tok skade eller at den bare tålte vask dårlig, da skulle jeg vurdert rens.

Lenke til kommentar

Whaaaa? Skjorter til rens? Hva slags skjorter har du som ikke kan tas i vaskemaskinen?

De kan selvfølgelig tas i vaskemaskinen, men jeg ville ikke risikere å ødelegge ei skjorte jeg har betalt 400kr for. I mine øyne er dette mye for ei skjorte, så da betaler jeg heller 35kr for å få den renset og stryket av noen som virkelig kan det. Enkel logikk.

 

Hvor får du gode skjorter til 400?

Lenke til kommentar

Whaaaa? Skjorter til rens? Hva slags skjorter har du som ikke kan tas i vaskemaskinen?

De kan selvfølgelig tas i vaskemaskinen, men jeg ville ikke risikere å ødelegge ei skjorte jeg har betalt 400kr for. I mine øyne er dette mye for ei skjorte, så da betaler jeg heller 35kr for å få den renset og stryket av noen som virkelig kan det. Enkel logikk.

Jeg tror de fleste her betaler mer enn 400,- for en skjorte. Og majoriteten her vasker de nok i vaskemaskinen uten å ødelegge dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Whaaaa? Skjorter til rens? Hva slags skjorter har du som ikke kan tas i vaskemaskinen?

De kan selvfølgelig tas i vaskemaskinen, men jeg ville ikke risikere å ødelegge ei skjorte jeg har betalt 400kr for. I mine øyne er dette mye for ei skjorte, så da betaler jeg heller 35kr for å få den renset og stryket av noen som virkelig kan det. Enkel logikk.

 

Hvor får du gode skjorter til 400?

 

House of Singles selger gode skjorter til rundt prisen av 400. Av merket Dukes eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...