Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en genser fra PRL som skal vaskes for første gang. Jeg, det vil si mamma, er litt usikker på hvordan, ettersom det står at den skal renses på vaskelappen. Er det greit å vaske på ullprogram? Eller bør den håndvaskes?

Jeg har vasket en kasjmirgenser fra PRL på ullprogram, og det gikk helt fint. Men det er nok en liten risk å ta.

Lenke til kommentar

Jeg drømte at jeg fikk et par Edward Green Westminsiter i gave... Er jeg rar? :p

 

Du må være ærlig med deg selv. Endelig har du forstått livet.

Det er vel litt langt fra å forstå livet, men begjær er en sterk og underfundig følelse til tider.

Hadde ikke klagd over et par sko fra Edward Green eller John Lobb, men tror de fleste er inneforstått med at det som regel bare blir med begjæret, og heller drømmer om det.

Hadde ikke forundret meg om jeg hadde befunnet meg hos en skredder på Savile Row eller i Napoli i en (våt) drøm...

Lenke til kommentar

Står det at den skal renses ville jeg ha renset den. Er du sikker på at den virkelig trengs å vaskes? Regner med at det er en form for ullgenser, da ville jeg luftet den lenge og fjernet eventuelle flekker med en fuktig klut.

Njaa.. Så vidt jeg kan huske sølte jeg nudler på den. Det er 100% lammeull.

Lenke til kommentar

Den er for lang for modellen, men CT har som regel tre lengder på jakkene sine, slik at det skal være en bedre sjanse for å finne en som passer.

 

Men hvordan får dere dette til å bli en blazer, det er jo en blå fritidssjakke i bomull, og mangler alle kjennetegn på en blazer utenom en viss likhet i fargen? Hmm.

Lenke til kommentar

Jeg har en genser fra PRL som skal vaskes for første gang. Jeg, det vil si mamma, er litt usikker på hvordan, ettersom det står at den skal renses på vaskelappen. Er det greit å vaske på ullprogram? Eller bør den håndvaskes?

 

Håndvask den med et ullvaskemiddel (Milo f.eks.), og tørk den liggende. Vær forsiktig med ikke å strekke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...