Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Går og går... Så lenge du ikke har et bedre alternativ må det vel bare gå.

Ja. Men hvem liker vel følelsen av at antrekket ikke er som det skal være? :ermm:

Lenke til kommentar

Tror de fleste her kler seg som de gjør for sin egen del, og ikke andres.

Ingen kan se at jeg har f.eks. et E. Marinella-slips, men jeg bruker likevel ikke et billig polyesterslips som for de fleste ser likedan ut som et dyrere slips.

Jeg føler meg rett og slett ikke vel om jeg ikke føler at dagens antrekk fungerer.

Lenke til kommentar

Ingen kan se at jeg har f.eks. et E. Marinella-slips, men jeg bruker likevel ikke et billig polyesterslips som for de fleste ser likedan ut som et dyrere slips.

Jeg føler meg rett og slett ikke vel om jeg ikke føler at dagens antrekk fungerer.

Jeg tenker det motsatte, jeg foretrekker at andre folk tror klærene mine er dyrere og finere enn det de er. Å bli ansett som velkledd er enkelt når man har masse penger, men å kle seg bedre enn folk og samtidig bruke mindre penger enn dem ser jeg på som en bragd. Salg, internett og kreative løsninger, så slipper man unna med mye. Polyester eller ei. Ikke at jeg kan forstå hvorfor slipskvalitet skal ha noe å si, men det er bare meg. Klær er som kvinner - utseendet teller, og billig er alltid bedre.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tenker det motsatte, jeg foretrekker at andre folk tror klærene mine er dyrere og finere enn det de er. Å bli ansett som velkledd er enkelt når man har masse penger, men å kle seg bedre enn folk og samtidig bruke mindre penger enn dem ser jeg på som en bragd. Salg, internett og kreative løsninger, så slipper man unna med mye. Polyester eller ei. Ikke at jeg kan forstå hvorfor slipskvalitet skal ha noe å si, men det er bare meg. Klær er som kvinner - utseendet teller, og billig er alltid bedre.

Naturligvis, men det er min egen bragd at jeg shopper smart og ender opp med å se bedre ut enn kompisene mine imo. Jeg er betraktelig mer prippen enn kameratene mine og samboeren min, og alle har gått litt imot meg, men gang på gang har de gitt seg over etter litt tid og innrømt at de tok feil. Det er klart at jeg ønsker å fremstå som sivilisert og velkledd, det har jo alltid sine fordeler, både i karriereveien og sosialt (dog ikke alltid), men jeg bryr meg fletta om hva andre tenker om hvordan jeg kler meg. Det skal dog sies at jeg liker bedre å gå offentlige i et dyrere og flottere antrekk enn i et antrekk sammensatt av H&M-plagg. Jeg bryr meg hovedsakelig om hvordan jeg kler meg på bakgrunn av mitt eget forhold til stil og klær. Men opplevde faktisk nylig at en genser jeg hadde på meg ble tatt for å være betraktelig dyrere enn hva den er, og det er jo moro. De fleste i min omgangskrets tror jeg bruker 90% av månedslønna på klær (og bedriver litt vinningskriminalitet på siden), men jeg vet selvfølgelig at det er milesvis fra sannheten.

For øvrig er én viktig forskjell på slips hvordan knuten blir. Dårlige slips har en tendens til å få mindre pene knuter. Polyester er bannlyst her i huset, så lenge det ikke er snakk om "praktiske" plagg.

Føler jeg har spora litt av, men slikt skjer :p

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg flytter hjemmefra om noen måneder, til en hybel på hele 12 m2. Jeg fantaserer litt om hvordan jeg skal innrede hybelen, og jeg har funnet ut at jeg vil ha det litt Home & Cottage-ish og litt som dette.

Uansett, noen som har noen lenker til blogger eller sider som kan brukes til inspirasjon? :)

Har et par generelle tips:

1. Skaff deg en lenestol, det er fint å ha noe du kan sitte i mens du leser, hører på musikk eller bare halvsover etter en lang dag.

2. Ikke fyll opp med altfor mye, for det er latterlig kjedelig når du skal rydde og vaske.

3. Puter er kjekt å ha, og husk for all del å kjøpe et sengeteppe du kan ha over sengen.

4. Hvis valget står mellom enda et klesskap og en bokhylle, går du såklart for en bokhylle. Det suger å stable bøker i vinduskarmen.

5. Kjøp masse bokser du kan lagre under sengen, oppå skapet og slikt. Legg vintertøy der om våren, og sett på små merkelapper slik at du vet nogenlunde hva som er i hvilke bokser/kasser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så du har ingen mørkeblå chinos elns?

Nope.

… eller penere jeans?

Uansett, så tror jeg ikke det er mange som henger seg opp i om du går med sorte sko til brune chinos -- når man ser hvor lite folk flest bryr seg om slike ting.

Har et par slimme fra Nudie, fin farge, men med de skoene syns jeg også det blir litt for mye sko, rett og slett.

Jeg kan jo eventuelt ta tøyskoene. De er lysegrønne, men passer greit til chinosene. Og så ei eventuelt hvit skjorte, eller en piquet (sånn det skrives?). Og brun jakke, da holder jeg det enkelt iallefall.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvis de sorte penskoene ser ut som jeg tror de gjør, gå for tøyskoene, sammen med de brune chinosene. Over det kan du ha så og si hva som helst.

Jeg ville også hørt med de andre om hva de skal ha på seg. Hvis de fleste gir litt faen, er det ikke sikkert at det er noen vits å kle seg så sinnsykt pent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei, det er sant. Og så er det jo grillfest, så jeg tenker at det blir noe laidback og casual uansett. Akkurat der føler jeg at piqueten kan gli inn som en mellomting mellom t-skjorte og skjorte.

Slenger opp litt bilder av hva jeg vurderer. Til de mer blå antrekkene kan jeg også få låne noen marine seilersko av en kamerat.

Hvit piquet

post-86885-0-25697000-1306332546_thumb.jpg

post-86885-0-46062800-1306332562_thumb.jpg

Kneppet igjen

post-86885-0-20570200-1306332576_thumb.jpg

post-86885-0-59058500-1306332584_thumb.jpg

Lyseblå/ hvitstripete skjorte

post-86885-0-92717300-1306332637_thumb.jpg

post-86885-0-99314200-1306332657_thumb.jpg

Siste er forøvrig failsafe.

Cardigan kan vel brukes over piquet, forresten? Syns iallefall det så greit ut på bilde #1, selv om hvitbalansen er ganske dårlig.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke piqué fungerer under blazer/cardigan. Men det er nå bare meg... Likte ikke helt den blåstripete cardiganen under blazeren heller.

Jeg tror nok du burde droppe jakka, og heller vurdere en cardigan over den lyseblå skjorta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Angående den blå caridganen er det ikke overraskende, har ikke hørt et godord om den siden jeg postet bilde første gang. Rare greier.

Har dog en grå cardigan jeg kan bruke, selv om jeg syns det gjerne blir litt kjedelig.

Lenke til kommentar

Mr. totalt uvitende om mote slår til igjen, med nok et spørsmål. Er lav, omtrent 170 (gutt). Generelt tynn, men likevel relativt kraftige legger/lår.

Er det noen plagg eller lignende jeg spesifikt burde unngå med tanke på kropssbygning? Eller eventuelt noen plagg jeg burde anskaffe asap?

Vet at det sjeldent er sunt å fokusere alt for mye på regler, men mtp. mitt nåværende kunnskapsnivå innenfor mote går jeg for den tryggere veien, og forholder meg til de reglene som finnes.

Edit: Omformulerte litt

Endret av Error
Lenke til kommentar

Tror du ville fått flere svar på det spørsmålet om du var jente. Tror nok du trygt kan bruke det meste.

Det kan jo være greit å ha i bakhodet at mørke farger får deg til å virke mindre, og hvitt motsatt. Kanskje litt vanskelig å bruke den teorien i praksis i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...