Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Caps er fail. Det trenger lys inn fra sidene. Og dessuten er caps mega tacky og mega fail. Fiskerhatt kan man tross alt gjøre noe stilfullt ut av.

Bildebevis takk...

Og ikke dra frem Johnny Depp.

Som sagt så tror jeg du må satse på eBay, der finner du det garantert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

bare fortell meg hvor jeg finner en slik hatt. H&M nada. Carlings nada. OSLO CITY nada. WTF.

Hva med Flava eller lignende?

Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at caps er det eneste «akseptable» hodeplagget som er ment å skjerme for solen. Det ser jo helt molbo ut hvis ikke man kjører streetwear stilen fullt ut, mener jeg.

Selv vurderer jeg noe lignende denne:

sabre.jpg

Ikke akkurat denne, men en sånn type. Møkk lei av å fly og myse i solsteika.

Lenke til kommentar

Med mindre du har sånne sportssolbriller som tetter helt rundt øyet så funker solbriller overhodet ikke fett med mindre du har sola rett i øya (eller sola ligger skjermet bak noe annet). Jeg er ikke fan av den typen solbriller, dessuten så bruker jeg briller fra før av og det er dermed begrenset hvor mye valg jeg har i solbrilleveien uten å bruke tusenvis av kroner på solbriller med styrke.

Lenke til kommentar

Med mindre du har sånne sportssolbriller som tetter helt rundt øyet så funker solbriller overhodet ikke fett med mindre du har sola rett i øya (eller sola ligger skjermet bak noe annet). Jeg er ikke fan av den typen solbriller, dessuten så bruker jeg briller fra før av og det er dermed begrenset hvor mye valg jeg har i solbrilleveien uten å bruke tusenvis av kroner på solbriller med styrke.

Kontaktlinser! Seriøst, det er verdt det.

Lenke til kommentar

Kontaktlinser! Seriøst, det er verdt det.

Ja, jeg brukte kontaktlinser før og det var digg å kunne velge og vrake i solbriller. Problemet er at jeg har vilt tørre øyne, så halvveis gjennom dagen var det som å gå med sand i øynene. Jeg har prøvd månedslinser, ukeslinser og dagslinser. Etter et par år gadd jeg ikke mer og gikk tilbake til briller. Jeg er seriøst hypp på laserbehandling, men jeg har hørt at en bieffekt av det også er tørre øyne, så jeg er litt betenksom. :hmm:

Uansett: clip-on solbriller på brillene jeg har fungerer greit nok det, hvis jeg da altså bare får tatt sola som sniker seg inn ovenfra og fra siden. I så henseende tror jeg en stråhatt lignende den jeg postet bilde av ville gjort susen, forutsatt at jeg finner «den rette». ;)

Lenke til kommentar

Snakker om kontaktlinser, var det ikke Nike som laget solbrillelinser?

Tviler på at de var fra Nike, men jeg har prøvd det til fotballspilling. Faktisk knallbra, og det ser bare ut som man har mørkebrune øyne.

Joda, kalte det MaxSight, Nike laget de i samarbeid med Bausch & Lomb. Men de har sluttet å lage de.

Har funnet et kontaktlineselskap som lager liknende riktignok, men det var Nike som har markedsført det så vanlig folk har hørt om det ihvertfall, leste masse artikler da de først kom ut :p

Lages forresten i mange forskjellige farger ettersom hva du trenger dem til. Noen grå for bare lavere lysstyrke, brun med litt mer kontrast, men også grønn, gul, rød og blå med forskjellige egenskaper.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Joda, kalte det MaxSight, Nike laget de i samarbeid med Bausch & Lomb. Men de har sluttet å lage de.

Har funnet et kontaktlineselskap som lager liknende riktignok, men det var Nike som har markedsført det så vanlig folk har hørt om det ihvertfall, leste masse artikler da de først kom ut :p

Lages forresten i mange forskjellige farger ettersom hva du trenger dem til. Noen grå for bare lavere lysstyrke, brun med litt mer kontrast, men også grønn, gul, rød og blå med forskjellige egenskaper.

Jada, jeg tviler ikke på at Nike har laget, jeg mente bare at jeg tviler på at de jeg prøvde var fra Nike, uten at jeg husker/vet hvilket merke de var ;)

Dette var i 2004 eller 2005, og de ble skaffet av medisinske grunner (migrene pga sterkt sollys), så jeg skaffet de liksom ikke selv siden legen ordnet det. :)

Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at caps er det eneste «akseptable» hodeplagget som er ment å skjerme for solen. Det ser jo helt molbo ut hvis ikke man kjører streetwear stilen fullt ut, mener jeg.

Selv vurderer jeg noe lignende denne:

sabre.jpg

Ikke akkurat denne, men en sånn type. Møkk lei av å fly og myse i solsteika.

Caps ser da ofte greit nok ut uten at man har noen slags form for streetwear stil. Så lenge du holder deg til denne typen, og ikke denne bollesaken.

Lenke til kommentar
clip-on solbriller på brillene jeg har fungerer greit nok det

Huff da... Det er få ting som ser verre ut enn det. Sikkert veldig praktisk og alt mulig, men fy f... så stygt det er.

100+, det er grusomt!

Jostein: Den første capsen der var jo dritstøgg da, finnes mye penere capser som ikke er new era osv. Selv rocker jeg new era capser i russetiden, men nå er jeg evig G med mad swag.

Lenke til kommentar

Caps ser da ofte greit nok ut uten at man har noen slags form for streetwear stil. Så lenge du holder deg til denne typen, og ikke denne bollesaken.

Den første der var utvilsomt bedre enn den siste, men jeg synes fortsatt at en stråhatt vil se enda bedre ut. «Mer klassisk» er det vel også, uten at det nødvendigvis trenger å bety noe.

Huff da... Det er få ting som ser verre ut enn det. Sikkert veldig praktisk og alt mulig, men fy f... så stygt det er.

Det ser ikke bra ut i 99 av 100 tilfeller. Jeg hadde griseflaks og fant et par clip-ons som matcha innfatningen min perfekt, så med mindre du går helt innpå ser det bare ut som om jeg har mørke glass i innfatningen. Hadde det ikke vært for det hadde jeg aldri kjøpt dem. ;)

Jeg har selvsagt planer om å anskaffe meg et dedikert par solbriller, men jeg har planer om å anskaffe meg mye forskjellig så jeg må dessverre prioritere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...