Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Så nettopp American Psycho med en kompis.

Hvordan er boken?

Boken er mye bedre. Synes jeg. Jeg likte boken best i starten, da han typen var med.. hva var det han het da? Tim Price? Han eneste som Bateman syntes var interessant av vennene sine. Dabbet litt av da han forsvant, men var fremdeles god.

 

Filmen syntes jeg ikke var særlig god. Fokuserte så mye på vold og slikt, og veldig lite på psyken til Bateman. De presterte jo også å ta med en slags kortversjon av anmeldelsen hans av.. Gloria Gaynor? Eller var det Huey Lewis? Synes det gikk svært dårlig på film, fullstendig uinteressant med tanke på resten av filmen. Ville ikke sett igjen, og ville nok gitt den to, kanskje en svak tre'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nettopp American Psycho med en kompis.

Hvordan er boken?

 

Jeg syns det var mer humor i boken, samtidig som den var mye mer detaljert på voldshandlingene. Ekstremt fokus på klær er det også. Der man ser mange fine dresser i filmen, får man hvert eneste antrekk på hver eneste person i hver eneste situasjon ømfintlig beskrevet i boken. Ekstrem merkenavnbruk, også. Alt i alt en bok jeg likte veldig godt.

Lenke til kommentar

Hvis du først skal være så casual at du bretter opp blazeren, så er det kanskje lettere å bare velge et mer behagelig plagg? Kanskje jeg som har litt blazer-fobi som hverdagsplagg, men jeg synes ikke noen av eksemplene ovenfor så bra ut.

 

 

Kjøpte forresten det første paret mitt med rådenim idag. Skjønner at de ikke skal maskinvaskes, men ser enkelte på nettet som anbefaler å ta et bad med buksene på. Gjelder det først og fremst jenter som skal ha en supertight fit, eller er det noe jeg også bør gjøre? Føler jeg har god bevegelighet allerede, selv om de jeg kjenner at de sitter bra.

Lenke til kommentar

Hvis du først skal være så casual at du bretter opp blazeren, så er det kanskje lettere å bare velge et mer behagelig plagg? Kanskje jeg som har litt blazer-fobi som hverdagsplagg, men jeg synes ikke noen av eksemplene ovenfor så bra ut.

Det er lov. Valgte noen av de mest populære blazer-antrekkene fra lookbook, så det er antrekk som svært mange liker. Når det er sagt så synes jeg stilen til lookbook ofte er nærmere min egen enn stilen her inne, og jeg forventer egentlig ikke at man skal synes noe om oppbrett på blazer her. Det er uten tvil utradisjonelt.

Lenke til kommentar

Alle står jo fritt til å gjøre som de vil, men i mine øyne skal korte ermer bare forekomme på tskjorter. Oppbretta blazer, kortermede skjorter osv får meg til å grøsse.

Joda, poenget mitt var ikke at folk skal få gjøre det de vil, bare at det finnes andre forum der ute med andre idéer om stil og mote, og at der er det med oppbrettet blazer godkjent. Sammenlignet med f eks tennissocker til dress, som ingen i hele verden (som bryr seg) synes ser bra ut.

Lenke til kommentar

Enig med Dorian her. Synes det kan se bra ut med oppbretta blazer, hvis det passer med stilen ellers. Har du en preppy stil, som de fleste her inne, ville det nok sett latterlig ut. At det ofte ser helt dust ut skal jeg ikke nekte for, men ja -det kan faktisk se bra ut.

 

Føler meg litt rebelsk :love:

 

 

Alle står jo fritt til å gjøre som de vil, men i mine øyne skal korte ermer bare forekomme på tskjorter. Oppbretta blazer, kortermede skjorter osv får meg til å grøsse.

 

Men oppbretta skjorte er lov?

Lenke til kommentar

Kler man seg pent så er man som oftest preppy, sammenlignet med å kle seg "kult" eller hvilket ord man ønske å bruke. Hvis man følger de klassiske reglene og er opptatt av å kle seg pent så er det vel lov å si at det er preppy? Kan evt kalle det klassisk. Poenget er vel egentlig at noe sånt ikke er klassisk eller preppy eller spesielt opptatt av de klassiske reglene, men fortsatt noe som svært mange synes er veldig kult. "Pent" er ikke det første jeg tenker, men det er fortsatt veldig stilig.

Lenke til kommentar

Mange som gjør narr av at folk har forskjellige oppfatninger av hva preppy er, når det egentlig er minst like stor splittelse i MoV-leiren.

 

First, å kle seg pent er subjektivt. Alle har sine egne preferanser. Det samme gjelder for "kult".

 

Preppy og klassisk stil går om hverandre, bare fordi man ikke kan unngå klassisk stil når det kommer til å kle seg "pent". Jeg bruker anførselstegn fordi noen vil være uenig, men de fleste er dog med meg når jeg sier at tradisjonelle plagg som oftest ser bra ut. En preppy klesstil tar derfor naturligvis utgangspunkt i klassisk klesstil. Tidløse plagg som bd-skjorter, trenchcoats, chinos, tweedblazere, loafers o.l. er dermed populære. Også må man ikke glemme at "preppy" ofte er en livsstil og derfor klærne ofte tar ting fra hverdagen som innebærer både seiling, rugby, tennis og roing. Dermed blir automatisk også båtsko, poloskjorter og rugbyskjorter "preppy" klær.

 

Å ha et "preppy" antrekk en dag gjør deg ikke til "preppy" person. Preppy er en livsstil. De fleste i Norge har så mange forskjellige interesser og blander så mange stiler at det ofte bare ser dumt ut. Jeg er sikkert ikke den eneste som blir oppgitt når en pakistaner blir kalt for en soss av gjengen sin fordi han har en rosa pique på seg. Preppy kan godt bli brukt som en pekepinn i hvilken retning du mener en stil er, men ikke noe mer.

 

Det var egentlig bare det jeg ville si. Har sett og hørt mange slike preppy-diskusjoner i det siste, akkurat som sosse-diskusjonene gikk for et par år tilbake. Det blir bare for dumt. Har du en stor hettegenser så er du ikke thug bare fordi det er de som oftest bruker det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Kjapt spørsmål her! Hva synes dere om blazere med oppbrettede armer?

Slik som denne?

Merk at jeg da skal bruke blazeren til et heller "casual" outfit og ikke noe formelt.

Å rulle opp ermene på blazeren ser ofte kult ut i casuale sammenhenger, men dette her er alt for mye etter min smak. Men nå hater jeg kortarmede skjorter også da, fordi det minner meg om onkler og pappaer med kjip stil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...