Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper lite å styre spillet når de personlige feilene kommer på løpende bånd...

Å? De vant jo...?

Hva har det med saken å gjøre? De spilte mot Frankrike, et av turneringens dårligste lag, som i tillegg spilte over halve kampen i undertall. Selvfølgelig vant de. Hadde Norge spilt sånn de gjorde i dag mot Canada, USA eller Sveits hadde de tapt stort.

For all del, jeg er imponert av VM-innsatsen, men i dag spilte de ikke bra i forhold til det de har vist i de foregående kampene. Helt klart turneringens dårligste kamp fra Norges side.

Du sier at "det hjelper lite å styre spillet når de personlige feilene kommer på løpende bånd", men det er jo feil ettersom de vant. At de ikke spilte i bra akkurat på forrige kamp spiller jo ingen rolle ettersom de vant.

Lenke til kommentar

Hjelper lite å styre spillet når de personlige feilene kommer på løpende bånd...

Å? De vant jo...?

Hva har det med saken å gjøre? De spilte mot Frankrike, et av turneringens dårligste lag, som i tillegg spilte over halve kampen i undertall. Selvfølgelig vant de. Hadde Norge spilt sånn de gjorde i dag mot Canada, USA eller Sveits hadde de tapt stort.

For all del, jeg er imponert av VM-innsatsen, men i dag spilte de ikke bra i forhold til det de har vist i de foregående kampene. Helt klart turneringens dårligste kamp fra Norges side.

Du sier at "det hjelper lite å styre spillet når de personlige feilene kommer på løpende bånd", men det er jo feil ettersom de vant. At de ikke spilte i bra akkurat på forrige kamp spiller jo ingen rolle ettersom de vant.

Selvfølgelig hjelper det ikke å styre spillet når man gjør så mange personlige feil. Når jeg sier "det hjelper ikke" mener jeg ikke nødvendigvis akkurat der og da. Spiller Norge slik de gjorde i dag i kvarten kommer de til å bli knust, enkelt og greit. Da kommer det ikke til å hjelpe i det hele tatt at de styrte kampen i dag mot et dårlig fransk lag som ikke hadde noe å spille for, og i tillegg spilte halve kampen i undertall, fordi de absolutt ikke kommer til å styre kampen mot Finland.

Det Norge vinner kamper på i denne turneringen er et meget godt defensivt system, kombinert med meget disiplinert spill uten personlige feil. I dag spilte de dårlig defensivt, de var udisiplinerte, og det var mange personlige feil. Det at de styrte mot Frankrike kommer da som sagt ikke til å hjelpe dem noe som helst i neste kamp dersom de fortsetter i samme stil, fordi i kvarten er det Finland som kommer til å styre.

Det virker som om du tror at en seier automatisk betyr at man spilte bra. Sånn er det ikke i sport. I dette tilfellet var det enkelt og greit det andre laget som var enda verre enn Norge var. Det samme kan f.eks. sies om Sverigekampen. Norge vant ikke fordi de var veldig gode, de vant fordi Sverige var veldig dårlige.

Lenke til kommentar

Spiller vi som vi har gjort tidligere i turneringen kan vi slå Finnland på torsdag, men spiller vi som i dag er jeg nok redd eventyret ender da.

Hadde ikke overrasket meg så alt for mye om Norge vinner. Hadde vært gøy med semi!

Lurer på en liten ting, er det penest med eller uten belte til dress?

Helt klart uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...