Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blå dress, brune sko, brun skinnreim på klokke og brunt belte.. no go eller go?

Har gått til anskaffelse av en mørkeblådress (noe bittelitt mørkere enn fargen nicket ditt står til venstre her) og tenker i den anledning å handle inn noen brune finsko jeg har sett litt på. Går utrolig godt til dressen og i tillegg har jeg en liten elsk for klokker med brun skinnreim. Da må man vel gå til anskaffelse av et brunt litt fint belte til denne dressen også. I mitt hode ser det fett ut, men jeg veit ikke helt jeg...

Med unntak av klokka, passer din beskrivelse perfekt til antrekket jeg kjøpte idag. Marineblå dress, ganske mørk, fra Giovanni, dresskjorte fra Riccovero og et par brune sko fra Bianco. Belte skal jeg ut å handle imorgen, noen som har anbefalinger?

Sko.

52-70294-24_350x330.png

Kritikk på sko?

Er noe slikt jeg også tenker til dressen.

25382_0.JPG

Ikke nøyaktig den modellen jeg har sett på, men den ligner etter hva jeg kan huske. Blå dress, kvit skjorte, rødt slips med blåe striper, brune sko og brunt belte? :D

Lenke til kommentar

Noen som har sett denne blazeren før og vet hvor den selges? Har lett overalt.

324111.jpg

Denne fra RL er rimelig lik, og den har fått gode tilbakemeldinger rundt omkring på nettet.

Hvor er det armene på en blazer skal slutte? (Tenker kun på blazeren ikke skjorten.)

Der hvor håndleddet er festet i resten av armen (hvor du har to "klumper" der det går litt innover) -- når armene henger rett ned.

Nei. En blazer skal slutte så ca to cm av skjorteermet synes. Skjorteermet skal slutte så det akkurat hviler på håndleddet ditt. Dvs. at ermet på blazeren skal slutte ca. 2 cm opp fra håndleddet. Dette er perfekt lengde på både skjorte- og jakkeermer.

Blå dress, brune sko, brun skinnreim på klokke og brunt belte.. no go eller go?

Har gått til anskaffelse av en mørkeblådress (noe bittelitt mørkere enn fargen nicket ditt står til venstre her) og tenker i den anledning å handle inn noen brune finsko jeg har sett litt på. Går utrolig godt til dressen og i tillegg har jeg en liten elsk for klokker med brun skinnreim. Da må man vel gå til anskaffelse av et brunt litt fint belte til denne dressen også. I mitt hode ser det fett ut, men jeg veit ikke helt jeg...

Med unntak av klokka, passer din beskrivelse perfekt til antrekket jeg kjøpte idag. Marineblå dress, ganske mørk, fra Giovanni, dresskjorte fra Riccovero og et par brune sko fra Bianco. Belte skal jeg ut å handle imorgen, noen som har anbefalinger?

Sko.

52-70294-24_350x330.png

Kritikk på sko?

Vel, siden du ba om det... Imo var de stygge. Alt for flate og spisse, skinnet så stygt ut, hælkappen var stygg, det så latterlig ut med to sømmer på tåen. Skoen så rett og slett billig ut. Kvaliteten er nok antagelig omtrent så dårlig som den kan få blitt også...

Lenke til kommentar

Interessant. Hvorfor?

Skinnet (om det i det hele tatt er ekte) ser trist ut, stygge sømmer (hvorfor har de en dobbel søm foran?) og de har en ekkel bøy på tuppen, for å nevne noe.

Mantonius sine var ikke så veldig mye bedre. Gå heller for noe som dette;

Herring-Herring%20Churchill-Dark%20Leaf%20Brown%20Calf-2023-1082-1.jpg

Herring-Herring%20Knightsbridge%20(oxford)-Chestnut%20Burnished%20Calf-1520-766-1.jpg

Kan til og med rekke å bestille de før 17. mai, og de er ikke fryktelig dyre når man tar kvaliteten med i betraktningen. De skoene dere ser på koster vel et sted mellom 800 og 1200, mens de jeg har linket til koster vel rundt 2300 og 1700, respektivt. Ferdig fortollet og med gebyr til UPS, gitt at Herring setter på halv verdi.

(Og før noen gir meg pepper for å bare anbefale Herring, jeg er klar over at de alltid linkes til her, men det er jo en grunn til det. Gode priser, godt utvalg og rask levering, og så er det mye enklere å bare finne noe der enn å saumfarte internett for å finne sko med samme kvalitet til cirka samme pris. Greit å velge det enkleste for en selv en gang i blant)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

"Psycho" på NRK2 as we speak. Anbefales varmt for interesserte! Jeg liker både oppførselen til mennene og måten de kler seg på.

Lenke til kommentar

Det var litt av grunnen til at jeg la ved mine egne bilder. Stockfotoet var jo helt elendig. Men dobbeltsømmen er fortsatt ekkel.

Dobbelsømmen ble meget plagsom når dere nevnte det. Live and learn.

For å være ærlig synes jeg faktisk de så bedre ut på de bildene enn stock-fotoet... Men det sier vel kanskje mer om stock-fotoet enn noe annet...

Endret av Ballus
Lenke til kommentar

Trenger noen helt greie, hvite v-hals t-skjorter til å ha under skjorter osv, noen som har erfaring med noen billige som duger? Snakker bare om god passform og grei kvalitet.

Anbefalt å ha grå t-skjorter under skjorter, da blir det ikke like kraftig skille.

Lenke til kommentar

Hvis det er toll du er redd for så trenger du ikke det, mener det er en norsk butikk så da har de betalt det allerede.

Tror i utgangspunktet at Nelly er svensk. Men satser på at de har lager i Norge så jeg slepper toll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...