Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg syns 99 % av all matching ser teit ut. Da tenker jeg ikke på grunnleggende ting som f.eks. belte og sko med lik nyanse på skinnet, men mer den typen matching du gjør med briller og veske i bildetråden, med en skrikende farge som skiller seg ut fra resten av antrekket på flere plagg. Jeg syns det ser alt for påtatt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs da veldig på fargene mener jeg. Er det sterke farger med store kontraster vil jeg si at 3 er max. Og er ikke veldig glad i skrikende fager generelt.

Har man derimot på seg noe noe lysegrått, mørkegrått, hvitt og brunt så er ikke det akkurat noe problem.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har også skjønt at "trefargersregelen" er standard og har vært det "alltid", men samtidig har jeg lest at trenden(e) om dagen bl.a. innebærer at det er i orden å gå bananas, så lenge antrekket er gjennomført.

 

Personlig føler jeg meg enda ikke sikker nok på å prøve ut dette, samtidig som jeg syns det fort blir litt skater/hipster/punk når man ser ut til å ha valgt fargene i antrekket ut akkurat på grunnlag av at man kan bruke så mange farger man vil, så fremt det ikke er gjennomført fra topp til tå på en passende måte.

Lenke til kommentar

Min personlige mening er at matching ofte kan ødelegge et antrekk, i unntak av grunnreglene som fkm nevner. Det kommer også an på hva slags antrekk som snakkes om. Når det gjelder herredresser o.l. blir matching fort alt for mye (hvorav det værste er matching av to solide farger i både slipset og lommetørklet :sick:). Det å derimot inkorperere små hint til like farger er ofte nødvendig for å få til det lille ekstra (se bilder).

 

Andre regler gjelder derimot ved dagligdagse klær. Selv har jeg på meg idag en hvit- og blåstripete t-skjorte, blå jeans, mørkeblå converse og et blått belte, og føler meg ikke spesielt matchy-matchy.

post-117364-0-73715100-1303728979_thumb.jpg

post-117364-0-72120700-1303728993_thumb.jpg

post-117364-0-60119500-1303729027_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en grå crewneck-genser i bomull til (-)500 kroner i Oslo? Har sjekket HM, men finner bare V-halser.

 

ahh, da var du akkurat for sen, har selv fått kjøpt en grå crewneck fra HM.

 

Min personlige mening er at matching ofte kan ødelegge et antrekk, i unntak av grunnreglene som fkm nevner. Det kommer også an på hva slags antrekk som snakkes om. Når det gjelder herredresser o.l. blir matching fort alt for mye (hvorav det værste er matching av to solide farger i både slipset og lommetørklet :sick:). Det å derimot inkorperere små hint til like farger er ofte nødvendig for å få til det lille ekstra (se bilder).

 

Andre regler gjelder derimot ved dagligdagse klær. Selv har jeg på meg idag en hvit- og blåstripete t-skjorte, blå jeans, mørkeblå converse og et blått belte, og føler meg ikke spesielt matchy-matchy.

 

Smakfult! Likte veldig godt kombinasjonen til høyre.

Endret av Deneb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...