Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem når det gjelder størrelser på skjorter. Ofte er skjortene litt posete om magen og passe lengde på armene, eller perfekt rundt magen og en anelse for kort på armene. Hva ser minst dumt ut, en anelse for korte ermer (en halv tomme) eller en anelse for posete mage?

Posete går jo greit om du går med noe over. Ellers vet jeg ikke helt.

Jeg har problemer med at en del skjorter er posete jeg også, men har nå bestilt meg to nye skjorter fra tailorstore.no. Da blir skjortene sydd etter mine mål, så da passer de.

Det kunne jo vært en ide, ellers er det flere ander her som har bestilt fra moderntailor.com etter hva jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem når det gjelder størrelser på skjorter. Ofte er skjortene litt posete om magen og passe lengde på armene, eller perfekt rundt magen og en anelse for kort på armene. Hva ser minst dumt ut, en anelse for korte ermer (en halv tomme) eller en anelse for posete mage?

 

Hva er definisjonen din på en anelse for kort på armene forresten?

Lenke til kommentar

Jeg har et problem når det gjelder størrelser på skjorter. Ofte er skjortene litt posete om magen og passe lengde på armene, eller perfekt rundt magen og en anelse for kort på armene. Hva ser minst dumt ut, en anelse for korte ermer (en halv tomme) eller en anelse for posete mage?

 

Hvorfor ikke bare fikse på skjortene så de passer? Kjøp de skjortene som er billigst å få fiksa på, så er problemet løst. Alternativt, kjøp skjorter fra tailorstore.no eller moderntailor.com, så får du skjortet etter dine mål.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem når det gjelder størrelser på skjorter. Ofte er skjortene litt posete om magen og passe lengde på armene, eller perfekt rundt magen og en anelse for kort på armene. Hva ser minst dumt ut, en anelse for korte ermer (en halv tomme) eller en anelse for posete mage?

 

Hvorfor ikke bare fikse på skjortene så de passer? Kjøp de skjortene som er billigst å få fiksa på, så er problemet løst. Alternativt, kjøp skjorter fra tailorstore.no eller moderntailor.com, så får du skjortet etter dine mål.

 

Har tenkt på det, men til hverdagsskjorter vil jeg ikke bruke flere hundre kroner hos skredder. Ofte har ikke tailorstore og moderntailor helt de fargene/mønsterene jeg vil ha.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg min første Caps i går, faktisk!

Er meget fornøyd til at det er mitt første "seriøse caps-kjøp" , det eneste som plager meg er at den er noe trang. Det var den største de hadde (XL-stretch).. Noen som vet om noen steder jeg eventuelt kan se meg om etter andre merke-capser for de som har stor skalle? (Size 8 med amerikanske mål og rundt 63cm her til lands).

 

Edit:

Finner ut av det selv ser jeg, men blir å eventuelt importere fra statene.

Endret av Gal_ape
Lenke til kommentar

Hvor ofte stryker dere skjorter? Seriøst spørsmål, jeg er ikke vant til å gå med skjorte til vanlig.

 

Med tanke på at skjorta er krøllete etter én dags bruk (spesielt ermene), så bør den vel egentlig strykes ganske ofte, men da blir det mye stryking hvis en bruker skjorter på jobb hver dag. Er trikset kanskje å ha skapet fullt av skjorter, og så ta en v-hals utenpå de skjortene som er for krøllete til å gå med bare? :p

 

Og nei, jeg tror ikke jeg slipper unna med at "det er et problem kona mi må løse". ;)

Lenke til kommentar

Tja… Strykefrie skjorter er vel heller en myte. Jeg har til dags dato aldri sett en "strykefri" skjorte som faktisk er strykefri. Klart, det finnes jo alskens triks som å la være å sentrifugere skjorta, og heller la den drypptørke på henger, noe som jo reduserer krøller etter vask – men etter en dags bruk så blir alle skjorter krøllete etter min erfaring. Og det er vel i overkant drøyt å vaske skjorta etter hver eneste gang man bruker den?

Lenke til kommentar

En liten Baywatch-fan i deg, lokeland?

:p Hater badeshorts med glorete trykk, lommer og en hau av unødvendig tull.

 

Let the flamewar begin!

Måtte bare ha dem, og hvis de ser helt dust ut så var de ikke dyrere enn at det ikek er store tapet :p

 

 

 

Dexter3.JPG

 

 

Too ..... much .... going ... oon.....

Must ......... throw... u-:sick:

Lenke til kommentar

Noen her som har bestilt fra nauticalboatique på ebay?

Bestilte ett par sebago sko som har Estimated Delivery: 04/11/11 - 04/15/11

Men, har ennå ikke motatt disse skoene og selgeren svarer ikke på mail? Syntes dette er litt merkelig fra en så kjent selger?

Lenke til kommentar

Kjøpte derfra jeg, kom fort og ingen problemer. Hvor står det at pakken er når du søker på Posten.no? Kan hende at den står fast i tollen? Eventuelt kan den ha blitt mistet. Uansett, flere tar jo ferie nå i påsken, så ville ikke uroet meg altfor mye dersom det tar litt tid å få svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...