Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt uenig i at pinstripes = wannabe mafia. Pinstripes er derimot = 100 % jobbdress. Når det i tillegg er snakk om en sort dress med pinstripes som skal brukes som blazer er alt håp ute. For det første er pinstripes på en blazer megafail, og for det andre er en sort dress med pinstripes en ganske stor selvmotsigelse, ettersom pinstripes = jobbdress, og sort = begravelse/evening wear.

Med andre ord, sort brukes ikke på jobb og pinstripes brukes ikke i begravelse eller på kveldsarrangementer. Hvorfor noen velger å lage en dress med begge deler samtidig er for meg uforståelig, og hvorfor noen velger å kjøpe det har jeg enda verre for å skjønne.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Kan du liste opp de plaggene som er aktuelle?

Blir litt lettere å hjelpe på den måten:)

Jeg har som sagt en svært begrenset garderobe. Et alternativ kunne vært en cardigan fra These Glory Days som jeg ikke finner bilder av. Se for dere disse fargene:

49018_2_2_300.jpg

på denne cardiganen:

solid-cotton-cashmere-cardigan_060509.jpg

Håper dere skjønner hva jeg mener. :p Kunne det gått an å kombinere den med en skjorte? Hvilken farge burde den ha, i så fall?

Lenke til kommentar

Takker, skal se hva jeg får til i morgen. ;) Hvilken farge burde jeg ha på skjorten?

Edit: Er ikke helt sikker på om jeg skal bruke slips. Jeg får teste ut litt forskjellig i morgen.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Takker, skal se hva jeg får til i morgen. ;) Hvilken farge burde jeg ha på skjorten?

Edit: Er ikke helt sikker på om jeg skal bruke slips. Jeg får teste ut litt forskjellig i morgen.

Drister meg til å foreslå en handletur. Jeg er svært klar over at dette ikke er beste greiene, men Dressmann har for tiden Batistini v-hals i sort til 199,-. Da har du et utgangspunkt. Velg hvilken som helst farget skjorte og kombiner med slips.

Ikke optimalt, men godt nok, og det koster deg bare 200,-. Forutsatt at du har slips og skjorte selvsagt, noe alle har. Det er minst like viktig som undertøy.

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke råd til å kjøpe klær før jeg får lønn i neste måned. Jeg prøvde nettopp dressen igjen, og den var ikke så liten som jeg husket den som. Tror rett og slett at jeg bare bruker den i morgen. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

En sort v-hals er riiiimelig kjipt... Vet ikke om de har noe annet på Dressmann, men de fleste andre farger vil være bedre.

Sant nok, men det passer til alle skjortefarger, og jeg går ikke ut i fra at "Le Professuer" har så veldig mange.

Grå med hvit skjorte er jo også pent ja. Skal dog helst kombineres med slips. Hvilke farger funker da? Sort?

Kjeden Boys of Europe har Henry Choice v-hals i grått til 299,-. Hvit skjorte får du über alles. Du kan også gå for navyfarget v-hals og lyseblå skjorte, eller en trillion andre kombinasjoner. Sko er også viktig. Sånn passe formelle, og pass på matchende belte.

Lenke til kommentar

En sort v-hals er riiiimelig kjipt... Vet ikke om de har noe annet på Dressmann, men de fleste andre farger vil være bedre.

Sant nok, men det passer til alle skjortefarger

Akkurat som mørkegrå og navy gjør, bare at mørkegrå og navy er langt penere, i tillegg til at de passer bedre til de fleste farger.

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke råd til å kjøpe klær før jeg får lønn i neste måned. Jeg prøvde nettopp dressen igjen, og den var ikke så liten som jeg husket den som. Tror rett og slett at jeg bare bruker den i morgen. Takk for hjelpen!

Neeei... Det blir bare trist. "Den passer jo nesten" er ikke godt nok. Det er snakk om 200,- ffs.

Hva slags skjorter og slips har du, hvis du har bestemt deg gjør det beste ut av situasjonen, og ikke velg hvit skjorte og sort slips.

Lenke til kommentar

Kjør en lysegrå med hvit skjorte under. Det funker.

Det er trolig den kjedeligste kombinasjonen som er mulig å få til. Helt klart safe, men ikke mer enn det.

Uenig. Sort v-hals med hvit skjorte er verre. Da mangler man bare et rødt slips før man kan bytte navn til "kontor-klone 34551251".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...