Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har forhåpninger om å skrive som karen der oppe (bildet du linka til), så må du nok jobbe litt mer enn litt med håndskriften for å få til noe som ligner. Jeg for min del hadde ikke kjøpt en penn til over tusen kroner, da jeg ikke helt kan se for meg hva jeg skulle brukt den til.

Lenke til kommentar

Fullt klar over det, jeg skriver en god del notater osv. men med bare bruk-og-kast penner så ser ingen håndskrift i "cursive" pen ut, i beste fall blir det lesbart, derfor skriver jeg bare "printing"

Unnskylder med en gang for bruk av engelske ord i "", men de norske oversettelsene blir ikke brukt i samme sammenheng, og jeg vet ikke helt hva jeg skal erstatte de med.

Lenke til kommentar

Er det sykt å kjøpe en penn til over tusenlappen? :whistle:

 

Absolutt ikke. Det er en penn, den har tross alt en nytteverdi (selv om nytteverdien av en penn til over tusenlappen kan diskuteres). Det er dessuten mye mer gøy å skrive med en skikkelig penn. Pappa har en Mont Blanc-penn, og det er virkelig to vidt forskjellige verdener å skrive med den i forhold til vanlige plastpenner. Nå bruker han den riktignok bare til underskrifter, brev/kort og slikt, men til den bruk er den i tillegg genial. Jeg har selv planer om å skaffe meg en Le Grand-modell. Tviler på at jeg kommer til å bruke den til å skrive notater med, til den bruk føler jeg ikke den passer seg, men til diverse annet bruk vil den være meget fin å ha.

Lenke til kommentar

Fin den, men er mange penner jeg ville kjøpt før Le Grand. Spesielt siden de gjerne koster 2500+ avhengig av type.

 

Mange av de gamle fra Waterman (rundt 1920 +-), Pelikan 800-serien og en del fra Parker er fine.

 

Waterman har mye pent ja, dessverre fant jeg ikke "tonen" med pennene jeg har prøvd fra de. Skrivefølelsen ble ikke helt det samme som med Le Grand (dette blir jo veldig individuelt). Men joda - de er mye billigere (i tillegg til at de også er fine), så hadde jeg elsket å skrive med de ville jeg muligens kjøpt en.

Endret av Jules Winnfield
Lenke til kommentar

Jeg pleier gjerne å miste penner halvveis ofte, så jeg holder meg til Pilot Supergrip M. Halvveis myke, gode å skrive med og man får de ikke minst i mange farger som er utrolig nyttig når man må tegne figurer i fysikk.

 

Ikke dyre heller, men de varer jo ikke altfor lenge. Regner med at når bacheloroppgaven nærmer seg kommer jeg nok til å kjøpe en skikkelig god penn, for da blir det mye skriving.

Lenke til kommentar

Fikk Barbour liddesdale jakken fra countryattire i dag, og jeg må si jeg ble litt skuffet. Ganske dårlig passform og det ser vel egentlig mer ut som en søppelsekk enn en jakke. Bestilte i M, men skulle jeg hatt S ville målene blitt någenlunde lik.

 

Skal den virkelig være så stor i armene? Den stikker sånn 6cm ut om jeg har på meg en genser..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har sett litt diverse mennesker med quilted-jakker i det siste og må ærlig innrømme at jeg liker det. Er det forresten noen her inne som har erfaring med noen av butikkene på Vika terrasse i Oslo? Trasket forbi en butikk som så ut til å selge bl.a. slike jakker og ulike sko jeg, basert på førsteinntrykket, likte godt.

Lenke til kommentar

Har sett litt diverse mennesker med quilted-jakker i det siste og må ærlig innrømme at jeg liker det. Er det forresten noen her inne som har erfaring med noen av butikkene på Vika terrasse i Oslo? Trasket forbi en butikk som så ut til å selge bl.a. slike jakker og ulike sko jeg, basert på førsteinntrykket, likte godt.

 

Har vært så vidt innom Lacrosse. De så ut til å ha en del fint, men nå var det hovedsaklig sko jeg så på der.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

Er Sportsquilt også stor i størrelsen?

 

Mantoius, hva mener du med stor i armene? Tenker du lang?

Litt lang i armene ja, men jeg tenkte først og fremst på romslighet. Jeg tror faktisk den hadde blitt kulere om den var litt slimmere i armene og det kan godt være jeg heller burde satset på Chelsea modellen og at jeg bare har sett for meg noe annet med Liddesdale.

 

Jakken i seg selv er veldig kul, men jeg hadde sett for meg noe litt mer slimmere på kroppen og ikke så "rett opp og ned". Kommer helt klart til å bruke den, men skal ikke se vekk i fra at det blir lagt inn en bestilling til på countryattire til høsten eller at jeg stikker innom en forettning som har Barbour om anledningen skulle by seg.

 

Hadde nok funket med S på meg som er 189cm høy også (veldig merkelig størrelsekart)

Lenke til kommentar

Fikk Barbour liddesdale jakken fra countryattire i dag, og jeg må si jeg ble litt skuffet. Ganske dårlig passform og det ser vel egentlig mer ut som en søppelsekk enn en jakke. Bestilte i M, men skulle jeg hatt S ville målene blitt någenlunde lik.

 

Skal den virkelig være så stor i armene? Den stikker sånn 6cm ut om jeg har på meg en genser..

 

Jeg tror jeg har sagt det 1000 ganger, men det skader vel ikke å si det igjen:

 

Liddesdale er ikke varm, ikke vindtett, ikke vanntett, halve oslos befolkning eier en, og passformen er rett og slett dårlig på de fleste kroppsformer. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor folk kjøper den.

 

 

 

 

Det skal riktignok nevnes at jeg har en selv, men den ble kjøpt først etter at jeg hadde en annen quiled jakke fra Barbour som var ganske tykk, så jeg trengte en tynnere, og jeg hadde heller aldri kjøpt den om jeg visste at den kom til å bli den nye BI-uniformen. Grei jakke å slenge på seg, hverken mer eller mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...