Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen problemer med å "holde meg oppreist", har ikke akkurat problemer med å være rett i ryggen osv.

Jeg burde vel kanskje trent mer styrke, men det er så sinnssykt kjedelig. Jeg trenger en idrett, konkurranse. Derfor spiller jeg både innebandy og squash.

@Haawy jeg har ikke sagt noe om at man ikke trenger styrke, men jeg trenger ikke store muskler.

Edit: Skal sies at jeg ikke var noe større da jeg spilte hockey, trente da 4 ganger i uken på is og hadde 2 styrketreninger i uken.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Høres jo ut som folk her inne trenger å spise litt mer kjøtt å kanskje gå litt mer til gymmet, ikke noe er bedre enn litt muskler til å fylle ut skjortene litt ;)

Kjøtt? Hah! Vegetarisk kosthold funker fjell det også.

Lenke til kommentar

Høres jo ut som folk her inne trenger å spise litt mer kjøtt å kanskje gå litt mer til gymmet, ikke noe er bedre enn litt muskler til å fylle ut skjortene litt ;)

Kjøtt? Hah! Vegetarisk kosthold funker fjell det også.

45.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men har respekt for de som er genuine vegetarianere. Det får være deres valg og så lenge jeg kan ete så mye deilig kjøtt jeg kan er jeg fornøyd. Kan til og med slakte dyret for den saks skyld (har for øvrig slaktet et dyr før også, og kan ikke huske jeg grein til tross for at jeg bare var en liten gutt).

Edit: Det jeg derimot ikke takler er Farmen-deltakere som uler over slakting av dyr. :wallbash:

Endret av lokeland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vegetarianism: the practice of only killing and eating living things that cannot scream, and then feeling morally superior about it. ;)

Når det er sagt henger jeg meg så klart ikke opp i hva andre spiser, så lenge de ikke prøver å pushe sitt kosthold over på meg. Rent praktisk sett så vil jeg helst slippe å måtte lese meg opp 5 vekttall for å unngå mangelsykdommer, og jeg vil gjerne kunne reise rundt i verden og spise den maten som finnes der uten å måtte bruke ekstra tid på å enten finne spesialrestauranter eller forklare for lokale kelnere og kokker at "nei, jeg er ikke sinnssyk - jeg bare spiser ikke kjøtt". Jeg vet at mange steder i verden er et vegetarianerkosthold normalen, og det er helt kurant for min del - jeg spiser gladelig et vegetarianermåltid hvis jeg får det servert. Men jeg reserverer meg altså friheten til å velge. :)

Lenke til kommentar

Noen andre her som har bestilt varer fra countryattire.com og vet eventuelt sånn ca hvor lang tid det tar før pakken ankommer?

Har fått tracking-ID og den biten, men står ikke noe mer enn at pakken er overlevert til "oversea service for shipping to NORWAY" :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Funker ikke så bra for veganere med barn Baby (11 md.) fikk bare brystmelk - døde.

Og så? Jeg er verken veganer eller har barn, så jeg har vel strengt tatt ingenting å frykte.

Jeg skjønner allikevel ikke hvorfor mange skal hetse et så simpelt valg, skal jeg være ærlig.

Med en gang man bryter en norm har man liksom gjort et galt valg? Spar meg.

Selvfølgelig vil det være mange myter om det ene og det andre blant de som ikke har ork eller interesse av å sette seg inn i hva det innebærer å ikke spise kjøtt.

Mange tror nok at det bare vil si å leve av frukt og grønsaker, og at vegetarianere ikke får i seg proteiner eller alle andre saker man kan få gjennom kjøtt.

Vel gjett hva? Det går an. Hva med dyrene som lever utelukkende vegetarisk? Elefanten som kun spiser grøntfor? Hvordan skulle den blitt så stor uten å få i seg nok proteiner?

For min egen del spiser jeg egg og tar proteinpulver basert på melk og spiser jevnt over ganske sunt og tenker på hva jeg får i meg.

Kanskje er jeg ikke vegetarianer "by the book", men jeg velger allikevel å kalle meg det for da skjønner folk flest hva det går i. Det er rett og slett enklere.

Lenke til kommentar

Det jeg finner ganske morsomt med de fleste vegetarianere er at de er så utrolig nøye på hva de spiser, men samtidig går de rundt i skinnsko, har skinnsofaer osv... I mitt hode er det hvertfall langt verre å drepe et dyr fordi man vil lage en fin veske enn det er å drepe et dyr fordi man vil ha mat på bordet. Så lenge en vegetarianer ikke tar helt avstand fra alle produkter som kommer fra dyr som er drept av mennesker har jeg rett og slett vanskeligheter med å ta personen seriøst.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg kan se for meg at det vil føre til problemer å ta avstand fra alle produkter med tilknytting til dyr. Tror ikke det er så fett å bruke joggesko og tøybelte med dress. Mat er et punkt hvor det faktisk er alternativer.

Men ikke misforstå meg, I love my meat.

Lenke til kommentar

Samvittighetsvegetarianere er like latterlig inkonsekvente som pelsmotstandere (uten å gjøre det til en diskusjon her).

Jeg har full respekt for folk som spiser vegetarmat fordi de har et gjennomtenkt forhold til hvordan de ønsker å spise, eller til og med bare fordi de liker det og har lyst til det, men når det er snakk om folk som ikke spiser kjøtt fordi de synes synd på dyra så steiler jeg litt. Slik som det paret i artikkelen her, som ble veganere etter å ha sett en dokumentar. At det går an, sier jeg bare.

Jeg tror ingen her hetser deg, Milanjo, du later til å være en oppegående og reflektert fyr. At det er mye fordommer mot vegetarianisme ute og går har du helt sikkert rett i, og det er ikke selve vegetarianismen jeg som sådan har problemer med. Det er godt mulig jeg har blitt skadet av teh intarwebz, hvor det gjerne er skrullingene som roper høyest og er mest synlige. De fleste vegetarianere jeg faktisk har møtt og snakket med er flotte folk de. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

fkm:

Da gjør du verden svart-hvit, og jeg vet nå ikke hvor seriøst det går an å ta deg heller, da.

Neida.

Personlig har jeg skinnsko og ser på dette og andre skinnprodukter som et biprodukt av kjøttproduksjon. Hvorfor la det gå til spille hvis dyret er myrdet allerede?

Dyr avles vel ikke opp kun for skinnet sitt? Eller, jo, med unntak av mink og slikt, da.

Jeg føler det blir litt hva man gjør det til - jeg kunne f.eks. fint hatt et skinnbelte, men kunne ikke tenke meg en jakke med pelsdetaljer o.l.

E:

Som Christian B sier

Takk henrikwl,

E2: Jeg kommer tilbake til diskusjonen, har et lite ærend jeg må ha unnagjort først.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

fkm:

Da gjør du verden svart-hvit, og jeg vet nå ikke hvor seriøst det går an å ta deg heller, da.

Neida.

Personlig har jeg skinnsko og ser på dette og andre skinnprodukter som et biprodukt av kjøttproduksjon. Hvorfor la det gå til spille hvis dyret er myrdet allerede?

Dyr avles vel ikke opp kun for skinnet sitt? Eller, jo, med unntak av mink og slikt, da.

Jeg føler det blir litt hva man gjør det til - jeg kunne f.eks. fint hatt et skinnbelte, men kunne ikke tenke meg en jakke med pelsdetaljer o.l.

E:

Som Christian B sier

Takk henrikwl,

E2: Jeg kommer tilbake til diskusjonen, har et lite ærend jeg må ha unnagjort først.

Dette er den samme billige argumentasjonen som alle vegetarianere kommer med når de blir konfrontert med at de bruker skinn. Jeg regner med at du skjønner at det er samme person som tjener på at skinnet til en ku blir solgt som tjener på at kjøttet blir solgt? Når du kjøper skinn kjøper du ikke bare et biprodukt av kjøttproduksjon, du er med på å finansiere driften til nettopp den bonden som driver kjøttproduksjonen.

Uansett mener jeg at argumentasjonen blir for dum. Det er alt for mange fullgode alternativer til skinn og pels til at en som er mot industrialisert kjøttproduksjon ikke skal kunne kutte ut dyreprodukter helt. Hva er problemet med et par sko i falskt skinn? De er kanskje ikke like pene som et par i ekte skinn, men det kan da umulig være så viktig for en som er så opptatt av dyrenes velferd at han velger å trosse naturen og slutte å spise kjøtt?

Ja, jeg ser kanskje saken litt svart/hvitt, men for meg er det snakk om et valg som handler om å ta et standpunkt mer enn å faktisk gjøre en reell forskjell. Jeg personlig klarer rett og slett ikke å se på hvilken måte man kan mene at det er galt å spise kjøtt samtidig som at man mener det er greit å bruke skinn. Det er faktisk samme kua som produserer kjøttet og skinnet, så hvorfor er det greit å bruke en del, men ikke en annen? Argumentet om at "kua er død uansett" kan da like gjerne brukes på kjøttet. Jeg mener, kjøttet ligger jo der i kjøttdisken og noen kommer til å spise det, så hvorfor kan ikke du gjøre det? Kua er jo død uansett...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...