Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Absolutt. Fredager for meg er hellige hjemmedager med Skavlan, godt og mørkt øl og middag. Jeg var faktisk ute i går og det var, til en forandring, ganske bra. Muligens fordi jeg brukte tiden på utestedet til å sitte å snakke med moren til en venninne. I 9 av 10 tilfeller foretrekker jeg min egen musikk i mitt eget (og kjærestens) selskap.

 

At det har noen sammenheng med hvordan jeg kler meg tviler jeg dog på.

 

En (tidvis) klok mann (meg) sa en gang "Jeg vorser alltid alene, for da er jeg garantert godt selskap."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utenom det med gin and tonic er vel jeg delvis i samme kategori. Jeg liker også svært godt Chet Baker, Stan Getz, João Gilberto, Frank Sinatra, Norah Jones og så videre, det blir egentlig ikke hyggeligere enn det og f.eks. en god bok. Godt mulig det er fordi det er dette familien min og venner av familien har hørt på på de aller fleste fester og selskaper gjennom oppveksten min, og at jeg har blitt påvirket. Vekker gode minner.

 

Harry Potter + Norah Jones + hjemmelagde boller = <1 <2 <3

 

For å svare på spørsmålet: ja. Samtidig liker jeg minst like godt å være med gode venner. Delvis ja, altså.

Lenke til kommentar

Hvis dere skal unne dere noe ekstra en dag, en kveld, hva innebærer det? Er det lignende det jeg selv gjør, eller er jeg alene om å føle en veldig nytelse over det å høre på eldre jazz, drikke gin tonic og generelt sett oppføre meg som en eldre herre?

Nå er det sjelden at jeg unner meg selv noe uten om det vanlige, men det hender at jeg blir skjemt bort av snille foreldre.

 

Når de har kommet til Trondheim for å besøke meg har det vært sløving på spa, shopping og bedre middager.

 

Til vanlig går det i litt pils og god musikk på fredag/lørdag. Ikke noe mer fancy enn som så.

 

EDIT: Jeg har også sansen for Norah Jones. Diana Krall er heller ikke å forakte. I det hele tatt liker jeg kvinnelige vokalister bedre enn mannlige vokalister.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Er som oftest fredagskvelden jeg tar det rolig ja, mest siden jeg nesten alltid starter tidlig på jobb på lørdagene. Det er derimot sjeldent jeg drikker noe mer enn et par pils, mye fordi jeg liker å ha muligheten til å kjøre hvis det skulle dukke opp noe spennende, (hater buss).

 

Går kanskje mer i film enn i musikk her når jeg virkelig skal kose meg. Ikveld skal jeg starte på sesong 4 av Mad Men så da kommer det som alltid når jeg ser på Mad Men til å friste med et glass Whisky :love:

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Helgen begynner for min del på torsdager. Da går jeg ut, slik studenter gjør på torsdager.

 

Fredager har jeg egentlig en forelesning kl 8 om morgenen, men dette dropper jeg meget elegant i bytte mot ekstra søvn. Når kvelden kommer er jeg ofte alene, mye fordi jeg pleier å jobbe på lørdager. Da tar jeg meg som oftest en velfortjent helgerunk før jeg dreper virtuelle fiender i et spill. Så avslutter jeg kvelden med en film, eller en god serie. Legger meg dog alltid for sent, stygg uvane.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du har helt rett angående Davis, SLIGuy. Personlig foretrekker jeg denne typen musikk best når vi snakker om "gentlemansmusikk" samme med Thomas Dybdahl. Han er vel forsåvidt den eneste norske artisten jeg hører på om jeg er i "moderne gentlemansmodus", om det sier noe.

 

post-86885-0-90428700-1301732510_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Trenger tips fra MoV-gutta!

 

Jeg skal på fest i kveld, mer konkret et godt gammeldags skumparty. De fleste skal kle seg casual pga. klærne blir våte (og i verste fall ødelagt), så jeg lurer på: Hva skal jeg ha på meg? Vil ikke ta på meg den fineste skjorta og jakken om det settes i fare. Noen tips?

Lenke til kommentar

85årsdags lunsj i morgen.

Tenker marineblå blazer med messingknapper lyseblå skjorte, hvit og lyseblåstripet PS, Marineblå og rød sløyfe, beige chinos og brune double monks.

 

Er det kanskje litt tidlig på året for så lyse buker?

Hva syns dere?

Beklager dårlig bildet, men dere skjønner vel tegningen.

post-67076-0-00249200-1301762707_thumb.jpg

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...