Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Var på Fretex Drammen i dag og fant en tykk blazer fra Yves Saint Laurent til ca 200kr. Gikk jeg glipp av et godt kjøp, prismessig? Den var forøvrig alt for stor i livet for meg.

Lenke til kommentar

Var på Fretex Drammen i dag og fant en tykk blazer fra Yves Saint Laurent til ca 200kr. Gikk jeg glipp av et godt kjøp, prismessig? Den var forøvrig alt for stor i livet for meg.

YSL er generelt sett kjent som et kvalitetsmerke.

Personlig ville jeg slått til dersom den var i brukbar stand, kvalitetsmessig. Skredderen kan jo gjøre den smalere i livet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kommer litt an på. Anbefalt lesestoff fra Put This On.

Takker.

YSL er generelt sett kjent som et kvalitetsmerke.

Personlig ville jeg slått til dersom den var i brukbar stand, kvalitetsmessig. Skredderen kan jo gjøre den smalere i livet.

Den var veldig kvapsete og stor, jeg var så usikker at jeg lot være.

YSL har laget ekstremt mye dritt (særlig når det kommer til herreklær), så jeg ville vært skeptisk.

Takk, fint å vite!

Lenke til kommentar

Var faktisk en tur innom Fretex og (H)UFF for første gang i dag. Fant et par sko jeg synes så helt greie ut, på Fretex, og de var i tillegg i min størrelse så jeg slo til for 89 kroner. Tviler på at de er noe særlig. Jeg har ihvertfall aldri hørt om merket. M John, noen som har hørt om det?

Følte meg utenfor komfortsonen på UFF, men så ikke ut til at det var noe særlig pent å oppdrive der for min egen del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Følte meg utenfor komfortsonen på UFF, men så ikke ut til at det var noe særlig pent å oppdrive der for min egen del.

Ligger den i Oslo? Var innom en "vintagebutikk" en gang, alt var dyrt og fint lite var pent eller i nærheten av å være det. Iallefall slik jeg husker det.

E:

Post for all del bilder av skoene!

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hvordan skal en blazer egentlig sitte? Skal du ha plass til en genser + skjorte under uten at det strammer litt eller er det greit at det strammer og du ikke akkurat klarer å løfte armene over hodet/ordne på kragen uten at det strammer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg blir pent nødt å stille et spørsmål jeg har fundert over de siste timene, men la meg først komme med litt bakgrunnsinformasjon:

Denne kvelden har jeg, som så mange andre, tilbragt i mitt eget selskap.

Ettersom det er fredag, helg og ingen undervisning på skolen i morgen slo det meg at det var på tide å slå litt på tromma og diske opp en skikkelig liten kosekveld for meg selv.

Dette har så langt inkludert: Middag - tre-eggs omelett med asparges, sopp, chili, ost, helmelk og rødløk, pent etterfulgt av et glass av Haandbryggeriets "Bavaria", en liten sjokolade med romkrem til dessert og deretter Haandbryggeriets "London Porter", en liten sigarillo og som avslutning et glass gin tonic.

I mellomtiden har jeg lest nyeste utgave av GQ Style og hørt utelukkende på Chet Baker og Stan Getz, jazz fra 50-tallet m.m.

Det slår meg at dette ikke er standard "helgekos" for de fleste 21-åringer her i landet, og jeg tror dette blant annet henger sammen med min økende interesse for stil og den såkalte "gentlemansfeelingen", hvor jeg titt og ofte går med min brune blazer med albuelapper, mine button-down skjorter og det andre som gjør at noen sier at jeg kler meg som en bestefar.

Så mitt spørsmål, til alle som måtte ha interesse av å lese det, er:

Hvis dere skal unne dere noe ekstra en dag, en kveld, hva innebærer det? Er det lignende det jeg selv gjør, eller er jeg alene om å føle en veldig nytelse over det å høre på eldre jazz, drikke gin tonic og generelt sett oppføre meg som en eldre herre?

Lenke til kommentar

Ligger den i Oslo? Var innom en "vintagebutikk" en gang, alt var dyrt og fint lite var pent eller i nærheten av å være det. Iallefall slik jeg husker det.

E:

Post for all del bilder av skoene!

I Oslo, ja. 200 meter fra Jerbanetorget.

Bilder av skoene kommer i løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...