Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Iallefall ved å henge her inne! Høh.

Hadde jeg hatt fem-seks skjorter hadde jeg nok klart meg, vil jeg tro. Iallefall enn så lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne ønske jeg hadde litt for mye penger så jeg bare kunne kastet alle klærne mine og startet fra bånn :roll:

Tror riktignok jeg skal vurdere det med sokkene mine, det er sjeldent jeg finner to like.

Noen som har tips på hvor/hvilke sokker man får kjøpt i 20-pakninger? :whistle:

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Skrev tidligere at jeg tenkte å bestille en Barbour jakke i størrelse L, men nå er jeg evig glad for at jeg ikke bare bestilte uten å måle opp og sjekke det grundigere.

Er disse jakkene evig store i størrelsene?

XXS har en rygglengde på hele 77,5 norske centimeter?

Her er ca mine mål.

Rygg målt fra starten av nakken og ca halveis ned på baken ca 82cm

Livet målt rett ut slik at jeg kan ha noe under (ikke tatt det rundt eller noe sånt 41 cm. Er usikker på om de emner fra glidlås til glidlås her, for 41 cm finnes ikke en gang på skalaen. XXS ligger på 51 cm.

Videre har jeg målt armlengde til 58 cm fra kanten på jakka til begynnelsen på skuldrene.

Seriøst noen som forsår seg på denne tabellen? Målebåndet mitt forstår seg ikke på den, og noen plasser må jeg ha XXS mens andre plasser helt oppe i Medium.

Jeg er en helt atletisk fyr på 74kg og 188 høy og bruker typisk L i de fleste basic enkle jakker i norske forettninger. Helly Hansen måtte jeg faktisk opp i XL, mens her ligger det ann til XXS? næææ skeptisk

post-145943-0-30262700-1301432687_thumb.jpg

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

The Big Bang Theory er langt fra overvurdert, men du må være litt nerd for å like det. Hvis en er på samme intelektuelle nivå som Penny, blir det ikke så kult.

Neppe. Flere av tinga de sier/gjør er komplett ulogisk/feil og er bare til for å fremme stereotypien folk som er på samme intellektuelle nivå som penny har av "smarte" folk.

Endret av Deneb
Lenke til kommentar

Og jeg er 188 høy? Hva i alle dager gjør han karen som ønsker seg en slik jakke på 165 da? :ohmy: Og hvem skal XL være designet for? Nattpledd for hester?

Jeg er meget usikker, fordi målene varier sånn.

Får kanskje sende en PM til de jeg har sett i antrekkstråden med barbour jakker og høre litt hva de bruker i forhold til sin høyde.

Lenke til kommentar

Neppe. Flere av tinga de sier/gjør er komplett ulogisk/feil og er bare til for å fremme stereotypien folk som er på samme intellektuelle nivå som penny har av "smarte" folk.

Jeg er i hvert fall veldig glad jeg ikke hadde fysikk på videregående. :wee:
Lenke til kommentar

The Big Bang Theory er langt fra overvurdert, men du må være litt nerd for å like det. Hvis en er på samme intelektuelle nivå som Penny, blir det ikke så kult.

Tja, en god del av det de sa (ihvertfall i sesong 1, blitt mye mindre etterhvert) krever gode kunnskaper i fysikk og kjemi, gjerne på universitetsnivå, for å forstå.

Lenke til kommentar
Jeg er en helt atletisk fyr på 74kg og 188 høy og bruker typisk L i de fleste basic enkle jakker i norske forettninger. Helly Hansen måtte jeg faktisk opp i XL, mens her ligger det ann til XXS? næææ skeptisk

Velg medium eller small. Jeg er 188 og veier 88 kg og bruker small, og den er på grensen til å være for kort i ermene.

Lenke til kommentar

Velg medium eller small. Jeg er 188 og veier 88 kg og bruker small, og den er på grensen til å være for kort i ermene.

Faen blir usikker jeg nå. S eller M.. skal bruke den nå utover våren, så det blir eventuelt en fin skjorte under og eventuelt en cardigand eller en v-hals om det blir litt kjøligere på høsten f.eks.

Synes nesten det er bedre med litt for lang i armene enn for kort, men det merkelige her er at medium modellen er kortere enn small modellen i armlengde. Så da går det igjen på skulderbredde, for der er medium rundt 3cm lenger i forhold til small.

Den skal være litt fitt, men ikke pølseskinn eller for loose.

Føler meg mer ubekvem i en jakke som går opp på armene eller letter ut fra ryggen enn en jakke som går litt neppå og kanskje litt for langt ned bak. Heller mot medium tror jeg.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Jeg er rundt 183-185 og har den i small. Har litt lange armer i forhold til resten av kroppen, så ser litt av skjorten under de dagene jeg går med det, men medium er lik i armlengde. Som jeg sa tidligere (?), velg medium eller small etter skulderbredde.

Lenke til kommentar

Går for en medium.

Takk for hjelpen :)

Da blir bestillingen

D349%20Liddesdale%20Flat.jpg

1 stk

Barbour%20Lambswool%20Herringbone%20Scarf%20Camel%20Red%201.jpg

1 stk. Like greit å "bare slenge ved" når man først bestiller der i fra. Har ikke så mange sjall og synes dette var litt pent. Vet ikke helt hvordan det blir med jakka og kanskje det lyser litt vel Barbour av det, men det ser jeg ann.

Igjen takk. Gleder meg til pakken kommer :D

Noen som vil tippe leveringstid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...