Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens lille glamtriks: lite silkeskjerf i halsen, knyttet i slipsknute.

 

I dag er det nesten så jeg vegrer meg for å gå ut på grunn av været, men har bestemt meg for å ta en liten shoppingrunde, så jeg får nesten gjennomføre det. Allværsjakken blir igjen hjemme, får håpe det ikke blåser opp mer enn at det holder med paraply.

Lenke til kommentar

Det er snakk om et veldig lite, tynt silkeskjerf, den vanlige lille kvadratiske.

 

I dag har jeg handlet en sinnsyk mengde accesories (jeg kjøper ikke klær i Bergen, det eneste klærne her som passer er målsøm fra Armani).

 

Oppsummering av dagens fangst:

-fire belter

-fem (!) slips

-to skjerf

-to silketørkler

-to par hansker

Lenke til kommentar
Du kunne kjøpt ei bukse som ser likedan ut til i underkant av tusen spenn, sydd på den jævla krona og gidd resten av pengane til barna i Afrika!

5097749[/snapback]

 

Herregud. Den der kommer ALLTID opp. Det er like trist hver gang. Om jeg jobber hardt..så skal jeg faktisk ikke få lov å kjøpe meg f.eks en genser uten at jeg må tenke på et jævla barn i Romania, Afrika osv. Det der har blitt en klisjé.

5098143[/snapback]

 

 

Enig...når jeg har jobbet hardt for å tjene noen kroner til en dvd-spiller, en bukse, en jakke, effektanlegg til bilen eller noe sånn, begynner folk å preike om de stakkars barna i Afrika. Er så SINNSYKT lei av det, synes jeg har rett til å kjøpe det jeg vil for de pengene jeg har tjent.

 

___ _____ ____ ____ klipp klipp

 

 

 

Fant en sinnsykt fin halvfrakk idag. Brun-beige, litt tynt stoff med sånn mykt stoff inni. Kjøpes når jeg får lønn :)

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Det er et par ting en bør være klar over når en knyter slips:

-slipsknuten bør tilpasses slipset. Om du har et klassisk slips trenger du ikke tenke for mye på det, jeg bruker mye smale slips, en full Windsor blir fort vekk litt knotete da.

-pass på å holde stramt når du skal holde stramt, og gi litt slakk når du skal det. Det er her nøkkelen bak en pen knute ligger.

-om slipset og knuten er klassisk, skal man helst ha et lite «hakk» rett under knuten, som vist på bildet under

tie-necktie-1.jpg

 

Den sorte DH-dressen er definitivt litt sær, men samtidig en så kul blanding av glam, rock og edge at jeg ikke kan la være å kjøpe den, gleder meg til litt førjulsshopping i London (men ser ut til å bli 20-21. desember, så litt kaotisk kan det fort bli...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...