Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri kjøpt noe fra Kapp Ahl, så nei til alt fra meg...

Seconded, uten at jeg egentlig vet hvorfor jeg misliker Kapp Ahl så mye. Har faktisk ikke vært innom en Kapp Ahl butikk så lenge jeg kan huske. Cardigan nr2 kan nok se grei ut om den er av kvalitet, har en fin passform og du kan fjerne det med knappene på lommene. Chinos nr 2 om de har en fin passform. Ellers er det vanskelig å si noe utifra dårlige stock-bilder.

Lenke til kommentar

Etter å ha vært på KappAhl for første gang i mitt liv (?) er jeg positivt overrasket. Endte opp med å kjøpe én bukse. Lurer også på om jeg skal kjøpe en genser. Kvaliteten på buksen kjennes ganske ok ut, god passform også, selv om den godt kunne vært litt smalere i utgangen av beina. Men dette kan vel ordnes.

Forresten, er det noen som har erfaring med gensere uten noen form for strikk, eller strech, i bunnen. Jeg prøvde nemlig en genser som liksom bare hang, eller, det vil si, den presset liksom ikke mot hoftene. Usikker på om jeg har forklart dette skikkelig, men på de aller fleste andre genserne mine spretter bunnen av genseren tilbake når jeg drar den ut. Litt stretch altså. Genseren jeg prøve hadde ikke dette. Dårlig kvalitet, eller? Har en følelse av at en slik genser lettere vil miste formen.

Lenke til kommentar

Hvordan finner man ut dress-størrelse? *noob*

Prøv det aktuelle merket i butikken. Målene varierer alt for mye til at du kan stole på målet fra fabrikk. Uansett sier brystmålet deg alt for lite til at du kan kjøpe en dress basert på det alene. Hvis det er oppgitt mål som personen som selger jakken har tatt selv (er ofte det på bl.a. ebay og sf) kan du sammenligne målene med en jakke du har som passer bra.

Edit: Regner forresten med at du snakket om å kjøpe dress på nett. Om du skal kjøpe i butikk prøver du selvfølgelig bare dresser til du finner den som passer best.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Noen som har tips til en lett vår/sommerjakkke? Gjerne noe som likner litt på disse (1 og 2). Helst ikke over 2000. Var en som ble posta for ikke så lenge siden som likner på den over her, men finner den ikke igjen...

Du kan jo ta #2, eller bare betale 900 kroner mer enn budsjettet, så har du jo en av de du vil ha.

Lenke til kommentar

Ja, lol, det er Junkyard, men hva tror dere om denne jakken?

18703_02_1.jpg

Kul jakke! Er på utkikk etter noe lignende, men litt skeptisk til fargen. De har den i blå også.

syns også denne fra Levis var kul

Heter Festival parka, og nettopp til slik bruk er den perfekt :)

Men skummelt å bestille uten å få prøvd passform da, selv om man kan se på målene? Kanskje prøve å finne en jakke med samme mål og prøve?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...