Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Så vanskelig skal det ikke være.

Ganske vanskelig, faktisk. Hvis man skulle forsøkt med en sportsjakke måtte den vært grå, og da ender du opp med et fryktelig kjedelig antrekk. Videre er du nærmest låst til å bruke sorte sko, og personlig digger jeg ikke sorte sko med mindre det er plaine oxfords til mørk dress.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FYI, "sportsjakke" er ikke et norsk begrep.

Da er det kanskje på tide at man får et norsk ord for "sportcoat". Det ville gjort det mye lettere å skille mellom en klassisk blazer og en "sportsjakke" når ikke begge går under begrepet blazer. Forøvrig blir sportsjakke brukt som oversettelse av sportcoat i denne boken, så man kan dermed argumentere for at sportsjakke er blitt et norsk begrep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

RL-kjennere:

 

Er denne original?

 

Av prisen å dømme, aldri i verden. Jeg kunne spekulert i at proporsjonene på hesten er feil og at den er plassert for høyt, men bildet er for dårlig til at jeg vil trekke noen konklusjoner.

 

 

Du kan be om nærbilder av sømmene på innsiden av siden og skuldrene, ofte lettere å se der.

 

 

Lenke til kommentar

En t-trøye f.eks. Sorte jeans er imo greie til helt uformelle antrekk, men jeg ville som sagt aldri brukt det med en blazer, og jeg tror heller ikke jeg ville brukt det med skjorte. Jeg har ikke sorte bukser, så den problemstillingen er ikke så relevant for meg at det gjør noe...

Sort slim-fit bukse og band t-skjorte :cool:

Lenke til kommentar

FYI, "sportsjakke" er ikke et norsk begrep.

Da er det kanskje på tide at man får et norsk ord for "sportcoat". Det ville gjort det mye lettere å skille mellom en klassisk blazer og en "sportsjakke" når ikke begge går under begrepet blazer. Forøvrig blir sportsjakke brukt som oversettelse av sportcoat i denne boken, så man kan dermed argumentere for at sportsjakke er blitt et norsk begrep.

 

Jeg er enig i at det hadde vært greit med et eget begrep så man kunne skilt mellom blazere og sport coats, men det gjør det ikke mer riktig av den grunn.

 

Når det kommer til at det står i Gentleman er det bare å sette det i båsen for dårlige direkte oversettelser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva er det med ungene i dag?

Jeg var innom HM i går og opplevde at en kid pekte på meg til kameraten sin mens jeg stod med ryggen til. Rakk akkurat å se at han trakk hånda til seg når jeg snudde meg.

Og når jeg gikk til Statoil i går hørte jeg en unge som sa "se han dressmannen" til faren sin i det de gikk forbi meg.

 

Jeg hadde på meg skjorte, lilla crewneck genser (grønn cardigan i går), brun blazer, et par jeans og solbriller.

Hva er så eksepsjonelt med det?

 

E:

Skal jo sant sies så er det jo ikke alle som har 22mm tunneler i ørene heller, men.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Er vel bare positivt at folk legger merke til at du er pent kledd. ;)

 

Selv får jeg alskens rare kommentarer slengt etter meg. Har fått høre at jeg kler meg som en gammel mann, en hipster og at jeg hadde passet inn på Paradise Hotel fordi jeg tydeligvis er "keeg". Herregud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...