Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

cricket: Har du noen fun facts fra den?

 

"Om å sette seg

 

Er nå det også en kunst?

Nei da. Slett ikke. Man skal bare ikke dumpe eller falle ned i stolen - i hvert fall ikke i høytidelig selskap eller blant mennesker som man vil vise respekt.

Men vil man øve seg i å sette seg uklanderlig korrekt, har vi følgende regler:

 

For det første skal man ikke bruke hendene, og for det andre skal føttene ikke stå ved siden av hverandre, men den ene foten skal være plasert litt foran den andre. Hvis stolen er åpen under setet, kan man stå rett foran den; men hvis det er en lenestol av den typen som er helt lukket foran, må man stå litt på skrå. For det tredje skal overkroppen praktisk talt ikke bøyes framover. Det man skal bøye, er knærne, og når enden når ned til stolsetet, skyver man seg inn på dette.

 

Det pussige er at dette ikke bare er den korrekte måten å sette seg på, det er også den letteste og minst anstrengende.

 

(...)

 

Man reiser seg på samme måten som man setter seg, bare at bevegelsene gjøres i motsatt rekkefølge. Men når det gjelder svært dype og behagelige lenestoler kan dette være lettere sagt enn gjort, og man må da kunne tillate seg å bruke armene. "

 

 

Og alt er illustrert med bilder, både av hva som er riktig, og hva som er galt :)

 

Kommer til å legge ut noen bilder på bloggen etter hvert nå.

Lenke til kommentar

Når jeg leser den forklaringen skjønner jeg ikke hvordan det engang er mulig å sette seg ned uten å gjøre noe feil :p

 

Nei, man får jo prestasjonsangst bare av å lese det:p

Nå ligger en del bilder på bloggen. Har foreløpig bare bladd raskt gjennom og tatt bilder av tilfeldige ting, men gleder meg til å utforske boken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

De første der synes jeg så lite pene ut. Uten å ha for mye peiling så vil jeg si at du heller burde se på Herring Shoes om du skal ha sko av den typen.

De første er mest skeptisk til fordi jeg ikke kjenner til merket. Kan ikke ropa hurra over læret eller sålen heller! Skal du først bruke den summen på sko ville jeg heller satset på noe fra Herring. Det siste paret var ikke så ille! Enkel og grei, selv om jeg hadde likt den bedre om sålen var i en annen farge enn hvit.

Herring? Kom gjerne med forslag! :innocent: Poenget er vel at de skal være hverdagslige sko på vår og sommeren. Allikevel ingenting i veien for at de kan være pene samtidig. (:

 

E:

Noe av poenget med at jeg likte Heppo.no var returpolicyen deres. Jeg mener, du kan kjøpe sko, få de hjem og prøve de, for så å sende de tilbake for å bytte i et annet par om de ikke passer.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er vel ekstremt alvorlig av det lille jeg har fått med meg (er på hytta, så har ikke fått oppdatert meg mye). Evakuert atomkraftverk osv osv. Frykter for flere mindre øyer, Hawaii m.m - er jo helt gale matias. Tar med en quote " - Kan bli like katastrofalt som Tsjernobyl "

Lenke til kommentar

Noe av poenget med at jeg likte Heppo.no var returpolicyen deres. Jeg mener, du kan kjøpe sko, få de hjem og prøve de, for så å sende de tilbake for å bytte i et annet par om de ikke passer.

Regner med at det er policyen på mange sider som selger sko, ikke noe spesielt for Heppo. Om man må betale fraktkostnader selv er jo en annen sak.

Lenke til kommentar

Heppoo har gratis frakt og gratis retur etc om man bestiller for små sko. Utvalget er greit til å være norsk butikk, så har de også gode tilbud. Kjøpte selv Loake Aldwych derifra og betalte vel 1200,- og Filippa K desert boots til 800. Har selv bare gode erfaringer med den siden hvertfall.

Lenke til kommentar

Det er vel ekstremt alvorlig av det lille jeg har fått med meg (er på hytta, så har ikke fått oppdatert meg mye). Evakuert atomkraftverk osv osv. Frykter for flere mindre øyer, Hawaii m.m - er jo helt gale matias. Tar med en quote " - Kan bli like katastrofalt som Tsjernobyl "

Mhm. Virker som om det er ganske ille ja. Det jeg hørte var muligens om Hawaii, men det så jo relativt ille ut der også. Nå har jeg ikke satt meg så godt inn i situasjonen.

 

Er det verdens kraftigste jordskjelv noen gang, eller bommer jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...