Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min klesutfordring for i år:

Jeg skal ikke kjøpe noen nye klær i hele 2011. Først og fremst skal jeg bruke det jeg allerede har, redesigne det som ikke passer, reparere det som er ødelagt og sy selv av stoff jeg allerede har liggende. Secondhand er også lov, men jeg kommer ikke til å kjøpe det heller med mindre jeg virkelig er forelska i plagget.

 

Unntak er selvsagt strømpebukser, sokker, truser og BH'er. Blir sannsynligvis til at jeg må kjøpe ny bikini også, men skal i første omgang se om jeg får brukt de gamle litt til.

 

Hva tror dere? Bra tiltak, eller bare idiotisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, det kommer an på så mye… Hva er formålet?

 

- være et godt forbilde for mine fire yngre søsken når det kommer til forbruk (spesielt søsteren min på 14, som er grusomt flink til å bruke penger på ting hun ikke trenger)

 

- bli flinkere til å sy

 

- bli flinkere til å bruke mine egne kreative evner

 

- spare penger

 

- spare miljøet

 

- sjekke hvor vanskelig det er (selvsagt gitt at jeg også skal se ordentlig ut, og ikke som en slask. gamle, stygge joggebukser teller ikke, for å si det på den måten).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer en trench fra, si ToS, i 10°C og regn? Skal trolig flytte til Tromsø til høsten, og trenger en jakke som tåler litt vær. Har sett på denne, men de har den selvfølgelig ikke inne i XS.

jpg

Skal trolig studere ved UiT. Forhåpentligvis er ikke Tromsø så kaldt og forblåst som jeg frykter, men jeg har ikke høye forhåpninger.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer en trench fra, si ToS, i 10°C og regn? Skal trolig flytte til Tromsø til høsten, og trenger en jakke som tåler litt vær. Har sett på denne, men de har den selvfølgelig ikke inne i XS.

jpg

Skal trolig studere ved UiT. Forhåpentligvis er ikke Tromsø så kaldt og forblåst som jeg frykter, men jeg har ikke høye forhåpninger.

 

I følge en kamerat som studerer der, så stemmer nok det du frykter.

Han sverger nå på og aldri flytte nordover :whistle:

Og dette er en kar jeg egentlig ikke har hørt klager så mye over kulda, og hadde egentlig ingenting i mot å flytte dit til å begynne med :ohmy:

Lenke til kommentar

At det er kaldt og mørkt om vinteren passer meg egentlig utrolig bra. Problemet er at sommeren er kald, det er det som er det verste. Nå er det godt mulig at det blir UiS eller UiA også, men jeg har hørt mye bra om UiT, så det er førstevalget mitt.

Lenke til kommentar

Tja, det kommer an på så mye… Hva er formålet?

 

- være et godt forbilde for mine fire yngre søsken når det kommer til forbruk (spesielt søsteren min på 14, som er grusomt flink til å bruke penger på ting hun ikke trenger)

 

- bli flinkere til å sy

 

- bli flinkere til å bruke mine egne kreative evner

 

- spare penger

 

- spare miljøet

 

- sjekke hvor vanskelig det er (selvsagt gitt at jeg også skal se ordentlig ut, og ikke som en slask. gamle, stygge joggebukser teller ikke, for å si det på den måten).

 

Høres bra ut. Nå tror jeg vel kanskje ikke at det vil gjøre noe fra eller til for miljøet, men det viktige her er vel uansett hva disse målene betyr for deg.

 

Grunnen til at jeg spurte er at mange som bestemmer seg for slike stunt som det der gjør det etter innfall og uten egentlig å tenke gjennom ting - i hvilket tilfelle det vil være meningsløst. Du har åpenbart reflektert godt rundt det, og da kan det kun bli et prosjekt å vokse på.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Nå tror jeg vel kanskje ikke at det vil gjøre noe fra eller til for miljøet, men det viktige her er vel uansett hva disse målene betyr for deg.

 

Grunnen til at jeg spurte er at mange som bestemmer seg for slike stunt som det der gjør det etter innfall og uten egentlig å tenke gjennom ting - i hvilket tilfelle det vil være meningsløst. Du har åpenbart reflektert godt rundt det, og da kan det kun bli et prosjekt å vokse på.

 

Jeg er selvsagt fullt klar over at miljøgevinsten som følger av mitt bittelille prosjekt ikke akkurat er noe vi kommer til å merke sånn i seg selv, men alle monner drar, så det måtte jo opp på lista ;)

Lenke til kommentar

Skal trolig studere ved UiT. Forhåpentligvis er ikke Tromsø så kaldt og forblåst som jeg frykter, men jeg har ikke høye forhåpninger.

 

Etter et år i militæret nordpå og en del turer til Tromsø har jeg ihvertfall bestemt meg for å aldri flytte nord for Trondheim.

 

Jeg får panikkanfall bare jeg hører/leser om Nord Norge, takket være et år i 2. Bataljon på Skjold. Aldri i livet om jeg hadde reist nordover igjen for å gå på skole...

Lenke til kommentar

Bob Moog er da aldeles ikke creepy! :p

Wait ... Så avataren din er ikke Rowan Atkinson i en eller annen rolle?

 

Men over til spørsmålet mitt, hvordan er American Eagle sett på? Er det greie klær, eller fryktelig mtp. kvalitet og det at jeg muligens vil se ut som en super-douche som tror jeg nettopp har kjøpt meg et lyle and scott-plagg?

Lenke til kommentar

cricket: Liker det! Kanskje ikke det som utgjør størst forandring her i verden, men du skal jo absolutt ha kudos om du greier å gjennomføre det :)

 

spinkeljaevel:

post-45729-0-08783600-1299787351_thumb.jpg

 

Angående American Eagle: Helt vanlig, nothing special. Angående Lyle & Scott: En smule douche imo (basert på hvilke folk jeg har sett bruke plagg fra Lyle & Scott), uten at jeg vet mye om den faktiske kvaliteten på plaggene deres.

Lenke til kommentar

Bob Moog er da aldeles ikke creepy! :p

Wait ... Så avataren din er ikke Rowan Atkinson i en eller annen rolle?

 

Men over til spørsmålet mitt, hvordan er American Eagle sett på? Er det greie klær, eller fryktelig mtp. kvalitet og det at jeg muligens vil se ut som en super-douche som tror jeg nettopp har kjøpt meg et lyle and scott-plagg?

Jeg tenker Abercrombie & Fitch når jeg hører navnet. Men utover det forbinder jeg absolutt ingenting med American Eagle.

 

cricket: Liker det! Kanskje ikke det som utgjør størst forandring her i verden, men du skal jo absolutt ha kudos om du greier å gjennomføre det :)

 

spinkeljaevel:

post-45729-0-08783600-1299787351_thumb.jpg

 

Angående American Eagle: Helt vanlig, nothing special. Angående Lyle & Scott: En smule douche imo (basert på hvilke folk jeg har sett bruke plagg fra Lyle & Scott), uten at jeg vet mye om den faktiske kvaliteten på plaggene deres.

Lyle & Scott er ikke noe å hoppe i taket over, ut ifra min erfaring. Har en piqué, en v-hals og en cardigan. Kurante plagg, ingenting å utsette på de, men det er ikke kjempekvalitet. Begge genserne er forøvrig bomull så vidt jeg husker.

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...