Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Tror nok millitær delen nådde høyden sin for ett par sesonger siden, og har siden utviklet seg til å bli mere formell military wear > aviator / marine-thing og nå begynner vel biker fashion å få sin sesong. Spes merker som Burberry, Balmain etc. Tror nok jeg skal ha meg en ganske awesome biker jakke til sommeren / høsten 2011 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thihi, jeg vet hva som er på vei ut til butikkene på buksefronten. :p

Fra Sunde/Frislid, i alle fall.

 

Hvis det er bukser fra Frislid og Sunde det er snakk om trenger man vel ikke akkurat å være synsk for å klare å skjønne hva som kommer.

 

 

Vel, jo. I tillegg til de vanlige standardvariantene har de begynt med jeans og en mer ungdommelig linje (hvis jeg kan kalle den det. Ikke noe eget navn, men nytt er det), og det er det siste som vil kunne være interessant for de her inne.

 

Hm, det visste jeg ikke.

 

Men jeg ville uansett aldri kjøpt noe annet enn vanlige penbukser fra dem. Jeans kjøper jeg fra merker som faktisk kan jeans.

Lenke til kommentar

Angående camo-diskusjonen gidder jeg egentlig ikke ta den noe lenger. Camo står for camouflage, enkelt og greit... Det sier egentlig alt.

Vel, det er ikke vanlig å bruke camo om noe annet enn klær som er camo-mønstre, mao. klær som har tradisjonelle militære kamuflasjemønster.

 

At det er en forkortelse for kamuflasje endrer ikke på det. Om jeg kler meg ut som mullah Abdullah for å infiltrere et terrornettverk er jeg kamuflert og kjortelen min kamuflasje, uten at hverken jeg eller kjortelen kan sies å være i camo-stil av den grunn.

Lenke til kommentar

Hm, det visste jeg ikke.

 

Men jeg ville uansett aldri kjøpt noe annet enn vanlige penbukser fra dem. Jeans kjøper jeg fra merker som faktisk kan jeans.

 

Denne sesongens jeans er et prøveprosjekt, så det blir spennende å se hvordan det går. De buksene vi foreløpig har fått levert (jeg er faktisk usikker på om det blir mer enn den ene modellen nå i vår)virker veldig bra, med pent snitt og behagelig kvalitet. En hverdagsbukse, rett og slett. Og så går de opp til 50 tommer i vidden, noe som er en lettelse for enkelte.

 

 

Ellers har de begynt med et par bomullskvaliteter i ulike farger, som også ser veldig bra ut.

3.jpg

 

Jeg har dessverre ikke andre bilder for hånden, men denne finnes i denne rødfargen, en frisk grønnfarge, marineblå, en litt mørk gulfarge, oransje og beige. Verdt å sjekke ut, vil jeg mene. Innvendige lommer bak og stikklommer framme.

Endret av cricket
Lenke til kommentar

Angående camo-diskusjonen gidder jeg egentlig ikke ta den noe lenger. Camo står for camouflage, enkelt og greit... Det sier egentlig alt.

Vel, det er ikke vanlig å bruke camo om noe annet enn klær som er camo-mønstre, mao. klær som har tradisjonelle militære kamuflasjemønster.

 

At det er en forkortelse for kamuflasje endrer ikke på det. Om jeg kler meg ut som mullah Abdullah for å infiltrere et terrornettverk er jeg kamuflert og kjortelen min kamuflasje, uten at hverken jeg eller kjortelen kan sies å være i camo-stil av den grunn.

 

Hva som er vanlig og ikke vanlig er egentlig ikke så veldig interessant. Det er vanlig med orddelingsfeil, men det gjør det ikke noe mer riktig av den grunn. Jeg liker å forholde meg til ordets rette betydning. Om du skal snakke om tradisjonelle militære kamuflasjemønster kan du vel si nettopp kamuflasjemønstret eller camo-mønstret etc.

Lenke til kommentar

Så du er enig i at en tradisjonell arabisk kjortel er i camostil, om formålet er kamuflasje? :) Vil du si "camo blir in i år" om du tror arabiske kjortler blir in i år?

 

Man kan selvfølgelig gå inn for å bli misforstått, ved å bruke uttrykk til å beskrive noe uttrykket normalt ikke brukes om, på et felt der det er stor forrvekslingsfare. For all del.

 

Etter din logikk kan man jo ikke kalle noe grønt camomønster for camo heller, med mindre man er i skogen. For i oslo er det jo ikke et kamuflasjeplagg, og kamo har jo ingen selvstendig betydning utover å være en forkjortelse for kamuflasje, spesielt ikke når det gjelder klesstiler og plagg.

 

Jeg siter nå her og har på meg en camo-t-skjorte. Både den og kontorstolen er blå.

 

De tradisjonelt militærmønstrede sokkene mine er dessverre ikke camo akkurat nå, for de mathcer stuegulvet så dårlig. Men mon tro hvilke klær som er camo-stil ute akkurat nå? Det mpå jo vøre noe helt sort. Helt til man går in på et utested, eller det blir morgen selvfølgelig - da er det jo plutselig dårlig kamuflasje, og camoplagget er plutselig ikke camo lenger. Blir vanskelig, dette...

Lenke til kommentar

Så du er enig i at en tradisjonell arabisk kjortel er i camostil, om formålet er kamuflasje? :) Vil du si "camo blir in i år" om du tror arabiske kjortler blir in i år?

 

Man kan selvfølgelig gå inn for å bli misforstått, ved å bruke uttrykk til å beskrive noe uttrykket normalt ikke brukes om, på et felt der det er stor forrvekslingsfare. For all del.

 

Etter din logikk kan man jo ikke kalle noe grønt camomønster for camo heller, med mindre man er i skogen. For i oslo er det jo ikke et kamuflasjeplagg, og kamo har jo ingen selvstendig betydning utover å være en forkjortelse for kamuflasje, spesielt ikke når det gjelder klesstiler og plagg.

 

Jeg siter nå her og har på meg en camo-t-skjorte. Både den og kontorstolen er blå.

 

De tradisjonelt militærmønstrede sokkene mine er dessverre ikke camo akkurat nå, for de mathcer stuegulvet så dårlig. Men mon tro hvilke klær som er camo-stil ute akkurat nå? Det mpå jo vøre noe helt sort. Helt til man går in på et utested, eller det blir morgen selvfølgelig - da er det jo plutselig dårlig kamuflasje, og camoplagget er plutselig ikke camo lenger. Blir vanskelig, dette...

 

 

 

Ikke vær dum... Det som menes med kamuflasje når det kommer til klær er selvfølgelig klær som er ment å kamuflere den som har de på seg. F.eks. har disse her på seg kamuflasjeuniform, selv om buksene deres ikke er kamuflasjemønstret.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Tror det blir H&M pilotbriller på meg, da. Ødelagt 5 par allerede...

 

Hva er poenget med et par solbriller om de ikke beskytter øynene?

 

Pilotbriller hører sommeren med, jeg har i hvertfall opplevd at samtlige solbriller jeg har brukt har hatt en viss effekt når det kommer til å redusere blendig fra solen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...