Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpe klokke når man ikke skal bruke den til å vise tida??

Armbånd er en sånn ting man kan pynte seg med rundt håndleddet ;)

Vestlig overfladighet! Har klart ikkenoe imot at vi skal bruke det vi har tilgang til, men det er da grenser...

 

Visse nordmenn(og andre vestlige folk) kunne trengt noen tiår i en eller annen slum i et eller annet u-land!

Lenke til kommentar
Vestlig overfladighet! Har klart ikkenoe imot at vi skal bruke det vi har tilgang til, men det er da grenser...

 

Visse nordmenn(og andre vestlige folk) kunne trengt noen tiår i en eller annen slum i et eller annet u-land!

5092169[/snapback]

Visse nordmenn burde tenke seg om både én og to ganger før de uttaler seg om hva andre mennesker bruker sine hardt opptjente penger på, før de slenger seg ned på sofaen, for så å ikke gidde å jobbe for å tjene penger selv. Intet vondt ment fra min side, men jeg har tjent mine penger, så får du tjene dine. Jeg bruker pengene mine på det jeg selv måtte føle for å bruke de på, du får bruke dine på det du bruker de på. Og hva vet du egentlig om hvor mye jeg gir i u-hjelp og hvor mange arbeidsplasser jeg har skapt i u-land? Nei vel, takk for tilliten, jeg har planer om å finne meg et annet land å investere i uansett, Janteloven er jeg relativt lei av.

Lenke til kommentar
Vestlig overfladighet! Har klart ikkenoe imot at vi skal bruke det vi har tilgang til, men det er da grenser...

 

Visse nordmenn(og andre vestlige folk) kunne trengt noen tiår i en eller annen slum i et eller annet u-land!

5092169[/snapback]

Visse nordmenn burde tenke seg om både én og to ganger før de uttaler seg om hva andre mennesker bruker sine hardt opptjente penger på, før de slenger seg ned på sofaen, for så å ikke gidde å jobbe for å tjene penger selv. Intet vondt ment fra min side, men jeg har tjent mine penger, så får du tjene dine. Jeg bruker pengene mine på det jeg selv måtte føle for å bruke de på, du får bruke dine på det du bruker de på. Og hva vet du egentlig om hvor mye jeg gir i u-hjelp og hvor mange arbeidsplasser jeg har skapt i u-land? Nei vel, takk for tilliten, jeg har planer om å finne meg et annet land å investere i uansett, Janteloven er jeg relativt lei av.

5092274[/snapback]

 

Snakk om å uttale seg du... "før de slenger seg ned på sofaen, for så å ikke gidde å jobbe for å tjene penger selv." :roll:

Lenke til kommentar
Vestlig overfladighet! Har klart ikkenoe imot at vi skal bruke det vi har tilgang til, men det er da grenser...

 

Visse nordmenn(og andre vestlige folk) kunne trengt noen tiår i en eller annen slum i et eller annet u-land!

5092169[/snapback]

Visse nordmenn burde tenke seg om både én og to ganger før de uttaler seg om hva andre mennesker bruker sine hardt opptjente penger på, før de slenger seg ned på sofaen, for så å ikke gidde å jobbe for å tjene penger selv. Intet vondt ment fra min side, men jeg har tjent mine penger, så får du tjene dine. Jeg bruker pengene mine på det jeg selv måtte føle for å bruke de på, du får bruke dine på det du bruker de på. Og hva vet du egentlig om hvor mye jeg gir i u-hjelp og hvor mange arbeidsplasser jeg har skapt i u-land? Nei vel, takk for tilliten, jeg har planer om å finne meg et annet land å investere i uansett, Janteloven er jeg relativt lei av.

5092274[/snapback]

 

Spørsmålet om klokka var til deg(og andre som mener det samme om den saken), resten var generelt.

Sorry hvis jeg såret deg, var ikke meningen at du skulle ta deg nær.....

Lenke til kommentar
Må nesten tillate meg å sitere deg, darkness:

 

Alle ting har jo en slags verdi, skapt av en egenskap. (...) Poenget mitt var uansett at verdi skapes av diverse kriterier.
Jeg forstår ikke helt - kan du bestemme deg om du mener én egenskap eller flere?

 

betale 10 000kroner for en bukse av dårlig kvaltitet er teit (...) Da er rett og slett ikke gjenstanden verdt det de priser den.
Men dersom du mener at en verdi skapes av flere kriterier, hvordan kan du da påstå at kvaliteten er det viktigste kriteriet? Har ikke f.eks. en evt. samlerverdi noe å si? Du nevner jo at verdien skapes av flere kriterier...

5091784[/snapback]

 

Nå må du ikke ta alt bokstavelig. En egenskap betyr ikke EN ting.

 

Samleverdi har ikke noe å si for en bruksgjenstand IMO. Derfor setter jeg kvalitet høyest.

Lenke til kommentar

Dark Knight: Jeg tok meg på ingen måte nær av utsagnene, men ellers takk for omsorgen. Jeg har forklart flere ganger før hvorfor jeg liker diverse klokker og andre edle saker, bla et par sider tilbake så finner du litt forskjellige forklaringer.

 

Hva angår «økonomibiten» mener jeg det faktisk rimelig seriøst og instendig, uansett om det var myntet bestemt på meg eller ikke; jeg mener det er tvers gjennom latterlig å klage på rike menneskers pengebruk så lenge man ikke gidder å gjøre en innsats for først å bli rik for så å bruke pengene «riktig».

 

darkness|: ...men når ble armbåndsur «bruksgjenstander»?

Lenke til kommentar

Klart, men hvilke klokker faller egentlig fra hverandre, og kan dette rettferdiggjøre at det skal kalles en bruksgjenstand? Om jeg kjøper et Munchmaleri til å ha på veggen i spisestuen ønsker jeg ikke at det skal falle sammen eller bli ødelagt, men å kalle det en bruksgjenstand er fortsatt rimelig drøyt.

Lenke til kommentar
Noen av de Patek-klokkene(korriger meg hvis jeg blander) jeg har sett er jo selvopptrekkende forutsatt bevegelse, og det kan jo være praktisk. Ikke at ingen andre merker har denne funksjonen - det er det jo, men det kan jo være greit å slippe å tenke på batterier til daglig-klokken din.

5090701[/snapback]

 

Sveitsisk urverk kalles det, noe som etterhvert er blitt særdeles vanlig blant klokker også i lave prisklasser. Får klokker helt ned i 2500,- med det.

Lenke til kommentar

Nok om klokker nå eller? :) Synes de Patek-klokkene var fine, men som student/elev er det ikke noe jeg kunne tenkt meg å brukt penger på.

 

Synes fortsatt det er koselig om folk legger ut hva de kjøper til hverdags, om de er en liten tur innom byen osv.

 

dagens.jpg

 

Dette er det jeg kjøpte idag i hvert fall.

Lenke til kommentar
Du har en heller snever tradisjonforståelse, Thomas ;) Digitale Casio-ur er tradisjon det også.

5092954[/snapback]

Det er da ikke alt av tradisjoner og fortid jeg ønsker å ta vare på. Fattigdommen i øst-London på 1800-tallet klarer vi oss rimelig greit uten, i likhet med Casio-ur og mye annet skrot. Overfloden fra Park Lane, Rotten Row, Polo og Fortnum and Mason, derimot, synes jeg er verdt å ta vare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...