Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Det er svært få ting som er spesielt tidskrevende eller vanskelig å lage fra bunnen av. Bearnaise/Hollandaise er selvsagt ikke en drøm å lage fra bunnen av, men til gjengjeld smaker det vel 10x bedre enn posevariantene. Kraftbaserte sauser og supper er også et slit å lage, hvis du skal koke egen kraft, men buljongterninger fungerer godt som erstattere her.

 

De fleste klarer å lage bedre middager fra bunnen av, enn de klarer med Toro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hørtes jævlig slitsomt ut.

Spørs hva du lager. Middagene mine består kun av kylling eller fisk med brokkoli og salat.

 

Det hørtes jævlig slitsom ut.

Neida, blir fort vant til det. Akkurat som å kutte ut godteri og brus, nå husker jeg så vidt hvordan det smaker. Klart meg over ett år uten

 

Skal sies at jeg sprekker av og til ved å ta meg en kebab/junkfood om jeg er full eller har røyket noe morsomt

 

Hvorfor utsette seg for den torturen det er å ikke spise kjøtt? Jeg tror ikke jeg kunne overlevd uten biff tartar og boeuf bourguignon et par ganger i måneden.

Lenke til kommentar

Det er svært få ting som er spesielt tidskrevende eller vanskelig å lage fra bunnen av. Bearnaise/Hollandaise er selvsagt ikke en drøm å lage fra bunnen av, men til gjengjeld smaker det vel 10x bedre enn posevariantene. Kraftbaserte sauser og supper er også et slit å lage, hvis du skal koke egen kraft, men buljongterninger fungerer godt som erstattere her.

 

De fleste klarer å lage bedre middager fra bunnen av, enn de klarer med Toro.

 

Det er da null stress å lage kraft! Jeg gjør det ca en gang hver annen måned i store porsjoner, og fryser det ned i zip lock-poser.

Lenke til kommentar

Om man skal bry seg om akkurat det, trenger men vel strengt tatt ikke drikke heller? Er ikke akkurat medisin for kroppen (sett at du ikke kosedrikker litt vin i ny og ne, noe jeg tviler på om du bruker brus til blandevann).

 

Nei, hadde ikke klart meg uten skikkelig kjøtt, brus og snop/chips :p

Lenke til kommentar

For folk flest er det slit. Å koke kraft er morsomt og null problem, det gjør seg jo i utgangspunktet selv, men nå gidder ikke jeg å gjøre det så lenge jeg bor hjemme.

 

Hvor mange liter pleier du å koke, fkm? Bake brød derimot, det gjør jeg ikke.

Brødbakemaskin yo. Deilig å våkne opp til lukten av nystekt brød.

Lenke til kommentar

Om man skal bry seg om akkurat det, trenger men vel strengt tatt ikke drikke heller? Er ikke akkurat medisin for kroppen (sett at du ikke kosedrikker litt vin i ny og ne, noe jeg tviler på om du bruker brus til blandevann).

 

Nei, hadde ikke klart meg uten skikkelig kjøtt, brus og snop/chips :p

 

 

Jeg er ikke så superstrikt når det kommer til kosthold selv, men syns ikke godteri og spesielt brus er så sykt digg. Da spiser jeg heller potetgull og mer vanlig mat. Og når det kommer til drikking bryr jeg meg egentlig ikke så mye om hvor sunt det er, drar ut en gang i blant fordi det er morsomt.

Lenke til kommentar

Å herre, kutte ut brus og snop? Det blir for drøyt for meg ass. Noen spesiell grunn til det?

Byttet ut godteri med frukt og brus med bris. Synes det smaker minst like godt, så hvorfor ikke. Bruker endel Schweppes tonic og russchian som blandevann da, men synes det er lov. Gidder ikke være helt nazi

 

 

Hvorfor utsette seg for den torturen det er å ikke spise kjøtt? Jeg tror ikke jeg kunne overlevd uten biff tartar og boeuf bourguignon et par ganger i måneden.

Har nok aldri smakt noen av disse rettene, kan trøste deg med at jeg ca en gang i måneden handler noe rødt kjøtt fra Kiwi Godhelg opplegg

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

For folk flest er det slit. Å koke kraft er morsomt og null problem, det gjør seg jo i utgangspunktet selv, men nå gidder ikke jeg å gjøre det så lenge jeg bor hjemme.

 

Hvor mange liter pleier du å koke, fkm? Bake brød derimot, det gjør jeg ikke.

 

Tja, det varierer litt etter hva jeg har liggende av rester osv, men sist gang ble det vel rundt 5-6 liter kylling/kalkunkraft.. Hadde en del svin/storfe igjen fra julen.. Pleier kanskje å bruke en liter kylling i uken og 1/2 l storfe.

 

Du burde forresten bake brød. Ikke bare er det morsomt, men det er også så latterlig mye mer digg enn det man får i butikken! Det minnet meg forresten på at jeg har en ny bok om brød jeg må få lest :p

Lenke til kommentar

Det hørtes jævlig slitsomt ut.

Er jo ikke vanskelig å lage middag fra bunnen av. Såklart, jeg lager ikke egen pasta, og jeg baker ikke mitt eget brød, men er jo ikke vanskelig å lage en middag uten å bruke masse Toro-poser.

 

Dette. Jeg orker ikke brukes timesvis i kjøkkenet så jeg prøver alltid å lage noe raskt og godt. Jeg koker eksempelvis bare kraft om jeg skal lage suppe av det samme dagen. Pasta og brød kjøper jeg alltid.

 

Jeg går faktisk alltid ned i vekt når jeg besøker dama som studerer i England. Er vel et tegn på at det er mye jeg får i meg hjemme som jeg ikke burde. ;)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...