Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Uh, det der er da ikke akkurat grensesprengende informasjon. Jeg tror ikke det er så veldig mange som ikke vet det der.

Vel, ser ikke ut som alle skjønner det. Og jeg har hengt mye på helse/treningsdelen tidligere, og det samme spørsmålet gikk igjen og igjen. Hvordan bygge muskler? Hvordan bli stor? Hvordan gå opp i vekt? Det går igjen og igjen.

 

Brioche på 7000kcal? Nesten 2 kilos brioche det. Godt gjort, fkm :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer forresten hva du spiser for å få i deg 5000kcal, for det er ikke lett for en normal person.

Det er nok ikke så altfor vanskelig. Ut ifra mine beregninger inneholder en rullekebab (liten) omtrent 1300 kalorier, så om du i tillegg spiser vanlig utenom det så nærmer du deg.

 

Om det er av noen interesse er dette det jeg spiste i går:

post-219860-0-72568400-1298927810_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig i det hele tatt å få i seg 5000 kcal om dagen.

 

Uh, det der er da ikke akkurat grensesprengende informasjon. Jeg tror ikke det er så veldig mange som ikke vet det der.

Vel, ser ikke ut som alle skjønner det. Og jeg har hengt mye på helse/treningsdelen tidligere, og det samme spørsmålet gikk igjen og igjen. Hvordan bygge muskler? Hvordan bli stor? Hvordan gå opp i vekt? Det går igjen og igjen.

 

Brioche på 7000kcal? Nesten 2 kilos brioche det. Godt gjort, fkm :)

 

1200 kcal per 100 gram, så jeg ser ikke helt hvordan det regnestykket skal stemme...

Lenke til kommentar

De aller aller fleste jeg snakker med som sier de ikke klarer å legge på seg selv om de spiser så sinnsykt mye junk, brus osv. spiser egentlig ganske lite. De dropper gjerne frokost, spiser en bollepakke og en cola til lunsj, spiser middag og selv om du drikker 1 liter brus og spiser godteri på kvelden har du ikke fått i deg særlig mange kalorier. Sikkert noen som sliter med høy forbrenning, men det er veldig mange som har et elendig kosthold.

Lenke til kommentar

1200kcal per 100gram? Skal det være en spøk??

 

Du vet at 1 gram protein, og karbohydrat gir 4 kcal, mens 1 gram fett gir 9 kcal?

Brioche regner jeg med inneholder mye karbohydrater, litt fett og minimalt med proteiner.

 

Jeg sier bare det som sto på pakken... Nå som du sier det høres det rimelig ekstremt ut, så det er nok mulig jeg har sett feil :p Får se etter i butikken i morgen, lol...

 

Fkm: Du vet det er forskjell på kalorier og kJ?

Tydeligvis ikke....

 

Selvfølgelig vet jeg det. Herregud...

Lenke til kommentar

Forskjellen på brioche og hveteboller er jo at førstnevnte inneholder ca 1/3 melisglasur og vaniljekrem.

 

Edit: Men som sagt høres det som sagt litt mye ut når jeg tenker på det, så det er godt mulig jeg har sett feil... Det var ikke noe jeg tenkte så veldig nøye på når jeg spiste den...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Å få i seg 5000 Kcal om dagen er veldig mye og vanskelig med mindre du har god kontroll på kostholdet ditt. Et vanlig voksen mann trenger mellom 2k og 3k på treningsfrie dager

Vanskelig og vanskelig, er lett å få i seg 2-3k med 3 måltider om dagen, uten å tenke noe over det. 5000 kalorier er ikke noe problem hvis man bare tenker over hva man spiser.

Lenke til kommentar

Å få i seg 5000 Kcal om dagen er veldig mye og vanskelig med mindre du har god kontroll på kostholdet ditt. Et vanlig voksen mann trenger mellom 2k og 3k på treningsfrie dager

Vanskelig og vanskelig, er lett å få i seg 2-3k med 3 måltider om dagen, uten å tenke noe over det. 5000 kalorier er ikke noe problem hvis man bare tenker over hva man spiser.

 

Derav god kontroll på kostholdet ditt.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å få over 900kcal per 100 gram. Og da må dette produktet være av rent fett.

Du har nok fått i deg 1200 kj per 100 gram. som tilsvarer rundt 290kcal * 20 gir 2 kilo, som var det jeg tippet og da rundt 5800kcal.

 

ffffuuuu.gif Jeg sier jo at jeg har tatt feil ffffuuuu.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...