PlatinumFlyer Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg vet om folk som har dyrere klokker enn biler.... Så da er faktisk cartier - som er kjent for kvalitet - ikke noe dårlig kjøp. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hva kan forsvare prisen på f.eks denne? http://cgi.ebay.com/Patek-Philippe-Platinu...bayphotohosting Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ja for 100 % av Cartierklokkene på ebay er fake, selvfølgelig. 5085894[/snapback] Det er ikke først og fremst det som er det sentrale i dette tilfellet, det går mer på garantier, gyldighet av kvitteringer og så videre. Det er viktig å ha papirene i orden med tanke på forsikringer, i tillegg til at det er greit å ha evigvarende garanti i et stort og solid nettverk av forhandlere. For øvrig er det ikke så vanvittig mye å spare på å kjøpe disse klokkene på eBay. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Vel, det er en Patek Philippe klokke... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Og for de interesserte var klokkene med "bilpriser" også fra Patek Philippe... Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Vel, det er en Patek Philippe klokke... 5086145[/snapback] Vel, det er også 4,6 millioner kroner Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 De holder seg i verdi også.. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ø.B.: Den der er et ekstremt tilfelle. Patek Phillippe lager noen av de dyreste (og herligste) klokkene i verden i utgangspunktet, og har blitt et yndet samlerobjekt. Når Patek lager ur i ekstremt begrensede opplag/særproduksjoner. I dette konkretet tilfelle finnes det kun et eksemplar av klokken, noe som gjør at svært mange samlere har lyst på den. Det kan vel sammenlignes med å kjøpe masterinnspillinger av The Beatles eller lignende. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 De patek-klokkene jeg "kjenner til", som ikke er i begrenset opplag, tror jeg kostet rundt 600 000 NOK. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) ...og før ting går helt over styr; Patek Phillippe lager stort sett klokker i vesentlig lavere prisklasser enn det nevnte eksemplaret. En «vanlig» Patek ligger vel kanskje på omtrent 100.000,-. Edit: Hva er det for noe billig skrap av noen biler vennene dine kjører rundt i, Joachim? Endret 31. oktober 2005 av thomasr Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Thomasr, jeg tror ikke de er så rimelige. En venn av familien eller hva vi nå skal kalle det kjøpte to klokker for noen år siden, en til konen sin og en til seg selv. Tror dameklokken lå rundt 600, og den han kjøpte 350. Og de var meg bekjent ikke samlerobjekt.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Konebilen - en Saab 9-5 med "normal" motor. Selv kjører vel typen en litt mer sjelden Audi.. EDIT; men dette ble vel litt utenom emnet.. Endret 31. oktober 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 100 er kanskje litt i underkant om en med «vanlig» mener snittpris, men Patek har mange modeller som er rimeligere enn de du nevnte. Dra til en Patek-boutique og du vil finne mange fine modeller til rundt 100, selv om mer eksklusive materialer og intrikate produksjonsteknikker selvfølgelig vil øke prisen til langt over dette. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Driver og sikler på denne for tiden. Får den nok aldri. Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 klokke uten tall = ubrukelig Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 håper ikke dere tror at en klokke til 600 000,- er så veldig mye BEDRE enn en til 15 000,-... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 håper ikke dere tror at en klokke til 600 000,- er så veldig mye BEDRE enn en til 15 000,-... 5090119[/snapback] Les innlegget til thomasr. Han sier noe sånt som at det er håndtverket og smykket (inkl. litt materialutgifter og pynt) han betaler for, så har smykket samtidig den fine funksjonen at det kan vise hva klokken er. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 håper ikke dere tror at en klokke til 600 000,- er så veldig mye BEDRE enn en til 15 000,-... 5090119[/snapback] Jeg kan love deg at den er det. Den mekanikken du finner i slike klokker er helt sinnssyk. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Mekanikken i en klokke til 600.000,- er nøyaktig det samme som en til 150.000,-, men ingen normale brukere vil merke forskjell på mekanikken fra disse og ned til en klokke til 15.000,-. Det eneste mekanisk unike med Patek Philippe er at de har en helt sinnsykt høy standard på overflater og teksturer på absolutt alle deler, også de man aldri vil se med mindre man åpner klokken. Så nei, det er ikke økt kvalitet på mekanikken som sådan man betaler for. Skal jeg finne ut hva klokken er, har jeg mobiltelefon. Armbåndsur har en helt annen funksjon. Når jeg først er inne på mobiltelefoner tror jeg jeg skal kjøpe Nokia 7380 når den kommer, burde bli et glimrende tilskudd, bare synd det er en liten evighet til den kommer på markedet. Lenke til kommentar
Mouser Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg leter fortsatt etter en nettbutikk der jeg kan få forskjellige prints på genserneog t skjortene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå