Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Det har jeg ikke engang hørt om, må jeg innrømme. Hva er detaljene rundt dette? Hadde bare planer om å kjøpe den i Bond Street uansett, jeg er enkel sånn sett. Det er forresten en gullsmed med Cartier, Breitling og litt andre festlige saker i Bergen, ikke verst.

5084556[/snapback]

Skal være 10% på alle Cartier klokker hos Urmaker Bjerke - selv om jeg nå ble usikker om det var 10% eller 15% så har de i hvert fall Cartier-dager. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PiRANhA: Ok, takk for informasjon, men jeg tror jeg holder meg til å kjøpe den i London.

 

Dr.X: Jeg skrev vel ikke noe sted at det er en klokke jeg ikke kommer til å «bry meg om»? Når jeg skriver casual mener jeg bare at det er en klokke til avslappede anledninger, der det ikke passer å ha en mer oppdresset klokke med lenke i metall eller lignende.

 

sosohal: Det er vel ikke noe som «fordyrer» klokkene per se, det går stort sett i gull, platinum og litt diamanter, men toppklokker i de beste materialer fra de beste produsenter koster dessverre mye.

Lenke til kommentar

Litt perspektiv kan være nødvendig; den firkantede modellen jeg viste (Cartier Santos 100) ble designet før første verdenskrig, og har vært stort sett uforandret siden. Den har inspirert alt dere finner av firkantede klokker hos urmakere nå, samt de fleste andre armbåndsur som blir solgt.

 

Om jeg finner på å kjøpe en slik nå kommer jeg til å ha den livet ut, og med mindre senere slektsledd lider av dårlig smak vil også de bruke klokken. Slitasjen er ubetydelig og prisen holder seg godt. Er det da egentlig så sinnsvakt å bruke litt penger på en klokke? Den klassiske sammenligningen på hw.no fungerer også her rimelig greit, en kan ikke kjøpe særlig mange PCer til den prisen, og alle de er utgått innen to år.

 

Jeg kjøper ikke noen metalldingser satt sammen for å vise tiden, jeg kjøper historie, utsøkt design, klassiske tradisjoner og juveler – og får en klokke med på kjøpet. Ikke verst.

Lenke til kommentar
Hvilken stilling har du?

Jeg forbeholder meg retten til å ikke svare. Dessuten, hvorfor i all verden er du interessert i hva slags stilling jeg har? Det er ikke det vi diskuterer, vel?

5085463[/snapback]

 

Ble så interissert å vite hvilken jobb du har siden pengebruket ditt er såpass høyt, jo mer man tjener desto mer bruker man :)

 

Mente ikke å være pågående, så unnskyld hvis du følte det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...