Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ufattelig deilig med gratis universitetsutdannelse i Norge da. Skjønner egentlig ikke folk som gidder å ta øk&ad. på BI f.eks., da det er like greit å ta en bachelor på en høyskole for å så ta masteren på NHH. Da har man 200k mindre i gjeld bare på det. Slipper man unna studielån som jeg gjør nå i tillegg ser jeg en grønn fremtid! :cool:

Lenke til kommentar

Med fare for å høres snobbete ut er det drøyt å sammenligne Treider (og til en stor grad BI) med engelske universiteter som ligger i topp 20 - 25 i verden. Det gjør prislappen litt lettere å svelge :)

 

Hvilke engelske universiteter ligger top 20-25 i verden er det som er sammenlignet med f.eks BI som du sier? Er da ingen som gjør det her? Trodde forsåvidt top20 universitetene var en god del dyrere enn det.

Lenke til kommentar

Med fare for å høres snobbete ut er det drøyt å sammenligne Treider (og til en stor grad BI) med engelske universiteter som ligger i topp 20 - 25 i verden. Det gjør prislappen litt lettere å svelge :)

Jeg tenkte bare prismessig i forhold til de "snobbete" privatskolene som finnes i lille Norge. :)

 

EDIT: Det var ikke meningen å tråkke noen på tærne, McMuffin. :)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Men det er vel bare for EU-borgere? Jeg har lyst å studere arkitektur ved University College London, og der er prisen £3000 for EU-borgere og £16,000 for nordmenn.

 

Slik jeg ser det koster det rundt 250,000 kroner i året å studere ved Cambridge, og jeg kan ikke se for meg at det koster 500,000 kroner i året å gå på BI.

 

Kilde:

http://www.admin.cam.ac.uk/offices/gradstud/fees/costs/coursecost/costs2011.pdf

Lenke til kommentar

Fant ingen bilder på hjemmesiden til Sand og webshopen virket kun til å være for damer. Men den går ikke ned til bakken bak, om du skjønner hva jeg mener. Mangler nok en 1.5cm på det ca. Prøvde den ikke med sko da jeg kun hadde på meg desert boots og jeg hadde dårlig tid. Vurderer å reise inn imårra og slå til om den fortsatt henger der (kun en igjen)

Lenke til kommentar

Nordmenn betaler mye mer enn EU-borgere, fordi man kan ta mye mer fra nordmenn, det er også grunnen til at det er enklere for mange nordmenn å komme inn på engelske universiteter. Jeg ville iallfall ikke betalt store summer for å studere utenlands på en skole som ikke er kjent i Norge. Oxford, Cambridge, LSE, UCL. Imperial College London og University of Manchester er vel blant det beste England har å by på, med Oxbridge i særstilling. Det er iallfall ikke en spesielt god investering å sitte med flere hundre tusen i lån for å studere ved en bedre, men relativt ukjent universitet utenfor Norge, hvis du har planer om å jobbe i Norge. Jeg ville heller studert ved Københavns universitet hvis jeg ville ha en bedre utdanning enn i Norge og jeg ikke kunne studere ved et toppuniversitet i England/USA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Innen EU, hold dere unna England. Alle andre steder betaler norske studenter like mye som andre Eu-borgere. England satte det som ett eget krav i EØS-avtalen at norske studenter ikke skulle få de samme rettighetene som resten av EU.

 

Men hvis du absolutt vil til England men vil ha det litt billigere, så gjør det som en utveksling gjennom ett norsk universitet. Da får du gratis undervisning og lånekassen dekker de andre kostnadene dine.

 

Kilde: http://www.aftenposten.no/pengenedine/article1093737.ece

Lenke til kommentar

Innen EU, hold dere unna England. Alle andre steder betaler norske studenter like mye som andre Eu-borgere. England satte det som ett eget krav i EØS-avtalen at norske studenter ikke skulle få de samme rettighetene som resten av EU.

 

Men hvis du absolutt vil til England men vil ha det litt billigere, så gjør det som en utveksling gjennom ett norsk universitet. Da får du gratis undervisning og lånekassen dekker de andre kostnadene dine.

 

Kilde: http://www.aftenposten.no/pengenedine/article1093737.ece

Det der er rett og slett jævlig kjipt.

Lenke til kommentar

Satan, jeg er et svakt menneske.

Har i lengre tid tenkt på å prøve proxytjenestene til wax og endte opp med å bruke 2.3k (totalt) jeg egentlig ikke har til rådighet på denne frakken:

 

med.jpg

med.jpg

 

Om den er så stor at selv ikke skredderarbeid kan redde den kommer jeg til å begynne å grine.

Uansett kommer madamen til å drepe meg! :!:

Endret av lokeland
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...