Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da ble det et forsøk på en black label skjorte. Det som overrasket meg var at de opprinnelig koster over 200 pund, men er kun i bomull, nå er jeg klar over at det er mye forskjellig bomull, men det er fortsatt ganske spesielt eller?

 

Jeg er ganske nysgjerrig på hva du mener en skjorte skal være laget av annet enn bomull (eller ull, i sjeldne tilfeller). 200 £ er forresten ikke spesielt dyrt for en skjorte.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Nei, var mer spent på om noen faktisk visste hva det var. Tror dog en del har vært borti Pantone i en eller annen sammenheng, f.eks. i sammenheng med interiør.

Men det betyr ikke at det ikke er interessant lesing. Men heldigvis er det ingen som tvinger deg til å gjøre det heller :)

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra Tommy Hilfiger om høsten 2011:

 

inspiration

Global prep

 

prominent colors

For fall 2011 we're offsetting plaids and Pendleton stripes with Burgundy, Airforce Blue and Bottle Green

 

signature color

Our heritage is Red, White and Blue – for fall the new Red is Burgundy, the new Blue is Airforce Blue

 

must-have item

The Toggle Coat in Flannel Gray or Camel with a Pendleton stripe

 

Jeg synes ihvertfall det er interessant å få en smakebit av hva som vil okkupere klesbutikkene til høsten.

Lenke til kommentar

Det du tydeligvis ikke har skjønt her er at 3,5" er den vanligste og mest klassiske slipsbredden. Du har tydeligvis fått for deg at 3,5" er "veldig brede slips", men det er rett og slett feil.

Du tar feil, jeg vet hvilke slips som er normale og hva som anses som klassisk. Det jeg derimot kan ta på min kappe er at jeg nevnte lokeland, som i sitt innlegg snakket om de aktuelle 3,5"-slipsene til Marinella. Uansett så skrev jeg altfor brede slips og antok at de aller fleste her inne i alle fall visste at jeg ikke mente 3,5", men generelt bredere slips.

Lenke til kommentar

Er det virkelig så mye man sparer på å bestille fra for eksempel Ralph Lauren? Prisen for selve plagget blir vel i underkant av halvparten av prisen i Norge, men avgifter og frakt koster fort mye. Først må man betale for frakt til f. eks. Jetcarrier, deretter skal vel de ha en slump penger i tillegg til å betale for frakten til Norge. Toll og MVA kommer på toppen av dette, og da begynner man vel å nærme seg utsalgsprisen i en butikk i Norge?

 

 

Nå bor jeg i UK så jeg sparer enormt. Ca 79 pund (750) kr for en black label skjorte, samt to gensere for under 29 pund (280 kr) hver. Fikk meg og en jakke i sort til 49 pund (470 kr). Frakt gratis.

Lenke til kommentar

Nå kommer dama innom snart, så skal jeg få litt anbefalinger av en skjorteelskende italiensk jente.

 

Utrolig mye stress å være proxy da.. Tror ikke jeg har tid desverre som student med dame, spesielt når valentinsdagen og bursdagen er rett rundt hjørnet. Man må handle for over 185 pund for å få gratis frakt, samt at jeg vil en god del for arbeidet. Er mulig å få til om dere er gira. Men jeg vil gjerne sitte igjenn med en slant, da jeg må inn til byen for å komme meg til postkontor (hele 20 min å gå! :p

 

Nå er det jo litt skummelt om klærne ikke skulle passe. Noen som vet hvordan Ralph Lauren i størrelsene? Jeg liker helst extra small, er kun 167 høy og veier hakket under 60 kg, så det er ikke enormt mye kropp akkurat. Av og til blir small for stort, mens andre ganger sitter det perfekt. Noen tanker på hvor Ralph Lauren ligger på skalen? Desverre har ikke jeg målebånd tilgjengelig.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Nå kommer dama innom snart, så skal jeg få litt anbefalinger av en skjorteelskende italiensk jente.

 

Utrolig mye stress å være proxy da.. Tror ikke jeg har tid desverre som student med dame, spesielt når valentinsdagen og bursdagen er rett rundt hjørnet. Man må handle for over 185 pund for å få gratis frakt, samt at jeg vil en god del for arbeidet. Er mulig å få til om dere er gira. Men jeg vil gjerne sitte igjenn med en slant, da jeg må inn til byen for å komme meg til postkontor (hele 20 min å gå! :p

 

Nå er det jo litt skummelt om klærne ikke skulle passe. Noen som vet hvordan Ralph Lauren i størrelsene? Jeg liker helst extra small, er kun 167 høy og veier hakket under 60 kg, så det er ikke enormt mye kropp akkurat. Av og til blir small for stort, mens andre ganger sitter det perfekt. Noen tanker på hvor Ralph Lauren ligger på skalen? Desverre har ikke jeg målebånd tilgjengelig.

 

Jeg er gira på proxy i hvert fall! :D

 

Angående det med størrelser så har det vært oppe en del ganger før, så er bare å søke litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er ganske deilig ja, cFc. Gleder meg til jeg skal flytte til USA til høsten, ser for meg at det blir en del shopping både på nett og i butikk.

Hvor i USA? Om jeg kommer inn skal jeg kanskje bort der et halvårs tid selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...