Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående denne allværsjakke-diskusjonen:

 

Dere som er født og oppvokst i Oslo må forstå at i Bergen er det kultur å gå med slike turjakker/fjelljakker i hverdagen.

 

En kammerat av meg flyttet til Oslo når han gikk på ungdomsskolen. Når det regnet gjorde han det som var normalt: han tok på seg Gore-Tex jakken sin.

 

Klassekammeratene (som var oppvokst i Oslo) forstod ikke hvordan man kunne gå med en fjelljakke på skolen.

 

For å snu litt på flisen, kjenner jeg også en jente som studerte i Bergen. Hun tok etterhvert med seg sine fjellklær og gikk med den på skolen.

 

Ettersom Kine er fra Bergen, er hun oppvokst i en by hvor det er helt normalt å bruke slike jakker i hverdagen.

5076346[/snapback]

 

Jepp, for i Bergen regner det faktisk vannrett rett som det er :) Skal du holde deg inne eller ta taxi hver gang det regner ute så sier jeg lykke til, thomasr ;)

Lenke til kommentar

Jeg bor i Bergen, og til tross for at jeg har opptil flere allværsjakker har jeg ikke sett meg nødt til å bruke noen av disse ennå. Paraplyer fungerer utmerket godt, og det er jo faktisk ikke slik at allværsjakker er det eneste plagget som er vanntett, det finnes mye fine trenchcoats og frakker.

 

Paraplyer handles for øvrig helst på Umbrella Shop i Oxford Street, Paul Smith eller diverse Jermyn Street-forretninger, jeg har en meget pen samling – de aller færreste av er slike små, praktiske varianter, jeg har stor sans for treskaft, utskjæringer og andre totalt unyttige detaljer.

Lenke til kommentar

Legger du ikke igjen disse paraplyene med treskaft? Stor paraply er for meg ensbetydene med at den legges igjen ulike steder. Ikkke at det har vært fine paraplyer, vi snakker om paraplyer type Hilton, Sofitel, Finnair og Hertz som jeg har klart å rote vekk. Store og gode, joda, men hanver et sted der de ikke har noe å gjøre ganske fort.

Lenke til kommentar

Sofitel er ikke fantastisk, men når jeg grunnet diverse festlige avtaler får toppsuiten til prisen av et enkeltrom med rabatt er det ikke så mye å lure på de gangene jeg betaler selv.

 

On topic: så en herlig skjorte fra Dior Homme i siste Wallpaper* (for øvrig et utrolig bra magasin, definitivt verdt å abonnere på), nesten så jeg kunne finne på å kjøpe den, inntil jeg så prisen – €1300. Drøyt, så sære plagg kan man uansett bare gå med en gang eller to i året, så da blir det litt vel ekstremt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...