Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
olsen: Jeg orker ikke engang begynne på en slik diskusjon vi får bare være enige om å være uenige, tror jeg... For øvrig ville jeg vel tro vi har rimelig forskjellig syn på hva som er representativt, samt hvem det er hensiktsmessig å skulle opptre som representativ for.

Shopping ble nevnt som en flere aktiviteter hvor allværsjakker ikke sømmer seg. Men ærlig talt, hvor "representativ" må man være for å dra på en handletur? Jeg er i hvertfall glad for at jeg selv ikke bryr meg mye om slikt (og ikke gjør de fleste i min omgangskrets heller).

 

Jeg kunne kanskje skjønt det hvis det var snakk om forretningsvirksomhet, jobbintervju eller liknende...

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva du mener med «handletur» i forhold til min oppfatning av «shopping» Langbein, men om det er snakk om å handle klær er det defintivt et poeng å skulle se representativ ut. Hvorfor skal selgeren bry seg med å bruke lang tid på å forklare detaljene rundt et dyrt plagg når den potensielle kjøperen uansett ikke evner å dra på seg noe annet enn en allværsjakke? Det finnes vel for øvrig knapt mennesker som dømmer andre fortere etter antrekk enn de som er ansatt i klesforretninger (selvfølgelig en generalisering, men den har nok et solid grunnlag, forståelig nok, egentlig).

 

Er det snakk om å handle litt mat på meny blir selvfølgelig saken en ganske annen.

 

darkness|: Om det regner har man paraply. Om det regner vannrett, derimot, må man vel enten holde seg hjemme eller ta på seg en slik jakke (jeg har for vane å gå for det første alternativet, når det ikke går støtter jeg taxinæringen). Den du viste var drøyt skrikende i farvene etter mitt syn, det ser ut som om de ikke helt har klart å bestemme seg for om det skal være en høst- eller vårjakke, men den er sikkert svært god rent teknisk.

Lenke til kommentar

Ok, point taken ;)

 

Kanskje mitt mål rett og slett bare er omvendt av ditt. Jeg hater nemlig innpåslitne selgere, spesielt i klesbutikker. Skulle gjerne hatt på meg full kamoflasjedrakt når jeg handler så ingen selgere ser meg. Kanskje med unntak av når jeg skal kjøpe dress siden jeg kan trenge litt hjelp med størrelse og til å legge opp buksa og slikt. Ellers klarer jeg meg utmerket på egenhånd. Jeg syns faktisk det er såpass irriterende at jeg misliker små klesbutikker siden jeg da føler at selgern puster meg konstant i nakken.

Lenke til kommentar
Ok, point taken ;)

 

Kanskje mitt mål rett og slett bare er omvendt av ditt. Jeg hater nemlig innpåslitne selgere, spesielt i klesbutikker. Skulle gjerne hatt på meg full kamoflasjedrakt når jeg handler så ingen selgere ser meg. Kanskje med unntak av når jeg skal kjøpe dress siden jeg kan trenge litt hjelp med størrelse og til å legge opp buksa og slikt. Ellers klarer jeg meg utmerket på egenhånd. Jeg syns faktisk det er såpass irriterende at jeg misliker små klesbutikker siden jeg da føler at selgern puster meg konstant i nakken.

5075622[/snapback]

Som om jeg skulle sagt det selv. I de tilfellene jeg trenger hjelp, har jeg små problemer med å spørre, og tregner derfor ikke selgere som henger seg på nakken min.

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg å ha en god kontakt med selgerne, de vet tross alt mer enn meg om hva de har i butikken. Det er veldig greit å kunne spørre om ikke de har den i min størrelse, få effektiv hjelp til å finne det jeg trenger, få noen friske ideer, høre hva som kommer inn osv. Samtidig er de fleste fullt klar over at det faktisk er kundene som skal gå med plaggene, jeg har blitt «presset» til å kjøpe noe.

Lenke til kommentar

Var på vinterbro istad og kjøpte 2 bukser på carlings SAMT at jeg skulle egentlig klippe meg, men det ble litt forandring i planene :p

Endte opp med å ta permanent :D Aldri gjort dette før så det var en stor forandring for meg. Så det som frisøren gjorde var: Hun skulle egentlig ta sånne slange greier i håret mitt for å få bølger/krøller. Men håret mitt er arvet av familien så jeg har veldig veldig glatt hår, så hun måtte ta andre "greier" i håret som var sterkere! Så klipte hun litt på sidene osv, så har jeg bølger/krøller fra bunnen bak til nesten "høyde-punktet" av hodet!

 

Dette var en stoor forandring for meg siden jeg har aldri gjort noe annet enn å ta "gutte-klipp" :p:)

Lenke til kommentar

Angående denne allværsjakke-diskusjonen:

 

Dere som er født og oppvokst i Oslo må forstå at i Bergen er det kultur å gå med slike turjakker/fjelljakker i hverdagen.

 

En kammerat av meg flyttet til Oslo når han gikk på ungdomsskolen. Når det regnet gjorde han det som var normalt: han tok på seg Gore-Tex jakken sin.

 

Klassekammeratene (som var oppvokst i Oslo) forstod ikke hvordan man kunne gå med en fjelljakke på skolen.

 

For å snu litt på flisen, kjenner jeg også en jente som studerte i Bergen. Hun tok etterhvert med seg sine fjellklær og gikk med den på skolen.

 

Ettersom Kine er fra Bergen, er hun oppvokst i en by hvor det er helt normalt å bruke slike jakker i hverdagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...