Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Yeah, nå er jeg på 1000,-

Altså 1000,- på jakke.

100,- på pannebånd.

100,- på lue.

--------------------------

= ideer?

 

Har sett på den oransje jakke på BB, men passer ikke helt for meg nei.

Heller ikke den på JJ.

Jakke uten pels? eller frakk lignende jakke? Ikke helt frakk, men så 50-50 jakke og frakk, ideer? Maks pengebruk på det er 1000,-

Har JC noen frakk? Er veldig lite der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvit HH?

5068201[/snapback]

Helly Hansen allværsjakke er ikke særlig pent, og kommer ei heller til å bli det. Det er greit nok at det er vanvittig praktisk, men så vanvittig stilig at det gjør noe er det ikke.

 

sosohal: Du får ikke krympet den uten at den blir ubehagelig.

5071189[/snapback]

 

Synes faktisk at en skikkelig HH-jakke ser bedre ut enn de jakkene med pels på kragen. Menmen. Smaken er som baken.

Lenke til kommentar

sosohal: Det vil avhenge av hvor mye den må krympes, det er uansett ikke å anbefale, gi den heller bort til noen den kan passe til. Poenget er at du for å få krympet den må ødelegge strukturen i merinoullen, og det er denne strukturen som gjør at genseren er utrolig myk og god i utgangspunktet (vel, det antar jeg at den er, alt med merinoull i pleier å være topp). Kjør en ullgenser i 90 grader i vaskemaskinen, og du skjønner poenget.

 

darkness|: Jeg har da ikke vært blant de som kjemper for at alle skal ha pels på hetten, men jeg synes vel det er mer passende med en parka i en del anledninger enn det en allværsjakke er. Allværsjakker er praktiske, men de er som sagt ikke noe en tar på seg når en har et ønske om å se representativ ut.

Endret av thomasr
Lenke til kommentar

darkness|: Jeg har da ikke vært blant de som kjemper for at alle skal ha pels på hetten, men jeg synes vel det er mer passende med en parka i en del anledninger enn det en allværsjakke er. Allværsjakker er praktiske, men de er som sagt ikke noe en tar på seg når en har et ønske om å se representativ ut.

5073278[/snapback]

 

Har folk fortsatt parkas? Man kan se ganske så representativ ut med en allværsjakke, kommer bare ann på hva slags jakke det er. Men ikke en slik helt regular allværsvakke så klart.

Lenke til kommentar

darkness|: Jeg har da ikke vært blant de som kjemper for at alle skal ha pels på hetten, men jeg synes vel det er mer passende med en parka i en del anledninger enn det en allværsjakke er. Allværsjakker er praktiske, men de er som sagt ikke noe en tar på seg når en har et ønske om å se representativ ut.

5073278[/snapback]

 

Har folk fortsatt parkas? Man kan se ganske så representativ ut med en allværsjakke, kommer bare ann på hva slags jakke det er. Men ikke en slik helt regular allværsvakke så klart.

5074303[/snapback]

Allværs-jakke passer med en sykkelhjelm. Og kurv på styret.

Lenke til kommentar

darkness|: Jeg har da ikke vært blant de som kjemper for at alle skal ha pels på hetten, men jeg synes vel det er mer passende med en parka i en del anledninger enn det en allværsjakke er. Allværsjakker er praktiske, men de er som sagt ikke noe en tar på seg når en har et ønske om å se representativ ut.

5073278[/snapback]

 

Har folk fortsatt parkas? Man kan se ganske så representativ ut med en allværsjakke, kommer bare ann på hva slags jakke det er. Men ikke en slik helt regular allværsvakke så klart.

5074303[/snapback]

Allværs-jakke passer med en sykkelhjelm. Og kurv på styret.

5074337[/snapback]

 

Hah.. nei ikke om man har en allvært jakke til over 3000,-

Lenke til kommentar

Når produsenter lager allværsjakker ligger fokuset på å skulle lage jakker som tåler alt mulig vær og all mulig merkelig bruk, ikke på designet, selv om det absolutt finnes mindre fæle allværsjakker hjelper det fint lite at de er dyre. Det er klart de færreste vil synes det er ille å gå rundt i – eller se noen i – en allværsjakke, men om poenget med klær er å ikke bli sett stygt på av tilfeldige forbipasserende har jeg misforstått et og annet. Men, for all del Chris, jeg ser at det kan være praktisk og akseptabelt i svært mange tilfeller (for eksempel på hytten, som du nevner, cashmerefrakk på Geilo er visst ikke normen, har jeg etter hvert blitt nødt til å innse...).

 

olsen: Jeg orker ikke engang begynne på en slik diskusjon vi får bare være enige om å være uenige, tror jeg... For øvrig ville jeg vel tro vi har rimelig forskjellig syn på hva som er representativt, samt hvem det er hensiktsmessig å skulle opptre som representativ for.

Endret av thomasr
Lenke til kommentar

Allværs-jakke passer med en sykkelhjelm. Og kurv på styret.

5074337[/snapback]

 

Hah.. nei ikke om man har en allvært jakke til over 3000,-

5074389[/snapback]

Da trenger man barnesete bakpå i tillegg. Allværsjakke er ikke tøft. De som synes det er sikkert medlem i en slags turforening eller noe(heia generalisering :w00t: ).

 

Men dette blir vi neppe enig om, så let's agree to disagree.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...