Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe Max Raw fra Acne, men jeg har noen få spørsmål om raw denim. Google har blitt tatt i bruk, men jeg stoler ikke helt på kildene.

• Trenger jeg å være redd for at buksen skal farge av på skjorte/genser/sko?
  • Som et slags subspørsmål, hvordan skal buksen oppbevares om den farger av?

1. Ja. Jeg ville ikke gått med lyse, semskede sko før du har vasket buksene eller du er sikker på at de slutter å farger av. Når jeg tenker meg om så farger det faktisk av på vanlig skinn også. Mine chelsea boots har blitt farget grunnet buksene, men det er bare å bruke rensekrem for å fjerne det. Selv om mine har gått to måneder uten vask, farger de fortsatt av dersom jeg f. eks går med en hvit skjorte. Etter å ha vasket skjorta er fargen borte, men det er relativt irriterende. Dersom du har lyse skjorter eller lyse gensere du er glad i, ville jeg unngått å bruke disse sammen med buksene den første tiden.

'

2. Et sted der den ikke berører andre klær?

Lenke til kommentar

Raw demin buksene mine farget av på en hvit genser jeg hadde. Men fargen gikk heldigvis bort etter en vask.

Max Raw farger ikke så mye av etter min erfaring, men kanskje litt. Acne Mic Soft Raw (husker ikke helt hvilken mod det er) farger derimot noe helt jævlig av. Kan ikke sitte i sofaen med de liksom :p

Lenke til kommentar

Mine (Diesel) farger heller ikke av med mindre de er fuktige. Har aldri vært noe problem med verken sofaer eller andre klær. Nå har jeg vasket mine omtrent en gang i mnd da, men de er like mørke som de var da jeg kjøpte dem (i alle fall veldig i nærheten)i juni. Men det er sånn at kluten blir blå hvis jeg gnir bort en flekk med litt vann.

De forrige jeg hadde (Psycho Cowboy) fikk meg til å se ut som en sebra på beina i en evighet. Truser, sokker og gensere fikk farge på seg, og nå ser buksene veldig falma ut. De er vel omtrent tre år gamle, men jeg vil tro jeg har brukt dem mindre enn Dieselen, på grunn av falminga og teit passform.

Begge buksene er behandla på samme måte (samme vaskepulver, samme vasketemperatur, samme bruk osv), så det viser jo en viss kvalitetsforskjell...

Lenke til kommentar
Begge buksene er behandla på samme måte (samme vaskepulver, samme vasketemperatur, samme bruk osv), så det viser jo en viss kvalitetsforskjell...

Kvalitet har ingenting med saken å gjøre.

Kvalitet på innfarginga/fargen, jo.

Endret av cricket
Lenke til kommentar

Kvalitet på innfarginga, jo.

Nei. Noen av de beste jeansene man kan få tak i (bl.a. mye av den beste av japansk denimen) farger av noe helt latterlig mye. Grunnen er at den skal slites og få merker fort. Det er et helt bevisst valg fra produsentenes side, og har som sagt ingenting med kvalitet å gjøre.

Lenke til kommentar

Kvalitet på innfarginga, jo.

Nei. Noen av de beste jeansene man kan få tak i (bl.a. mye av den beste av japansk denimen) farger av noe helt latterlig mye. Grunnen er at den skal slites og få merker fort. Det er et helt bevisst valg fra produsentenes side, og har som sagt ingenting med kvalitet å gjøre.

Det blir jo helt latterlig når all fargen på buksa forsvinner før man rekker å gjøre noe med den. Hvis poenget er at fargen skal påvirkes av eierens bruk over, så må den nesten tåle litt mer enn at man stryker seg litt på leggen, for hele buksa ble blass og stygg.

Og nei, jeg har nok ikke gått med den i månedsvis uten å vaske den, men den ble ikke vasket i løpet av de første åtte ukene, og det står ingenting i buksa om at den ikke bør eller skal vaskes, og anvisningene er fulgt. Dessuten er det ikke snakk om det beste av japansk denim. Kan godt hende tanken bak er den samme, men det betyr ikke at det ikke er for dårlig fra produsentens side.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe Max Raw fra Acne, men jeg har noen få spørsmål om raw denim. Google har blitt tatt i bruk, men jeg stoler ikke helt på kildene.

• Trenger jeg å være redd for at buksen skal farge av på skjorte/genser/sko?
  • Som et slags subspørsmål, hvordan skal buksen oppbevares om den farger av?

1. Ja. Jeg ville ikke gått med lyse, semskede sko før du har vasket buksene eller du er sikker på at de slutter å farger av. Når jeg tenker meg om så farger det faktisk av på vanlig skinn også. Mine chelsea boots har blitt farget grunnet buksene, men det er bare å bruke rensekrem for å fjerne det. Selv om mine har gått to måneder uten vask, farger de fortsatt av dersom jeg f. eks går med en hvit skjorte. Etter å ha vasket skjorta er fargen borte, men det er relativt irriterende. Dersom du har lyse skjorter eller lyse gensere du er glad i, ville jeg unngått å bruke disse sammen med buksene den første tiden.

'

2. Et sted der den ikke berører andre klær?

Takk! Da bør jeg vel skaffe meg et par med sko i skinn, har nå bare semskede sko og tøysko. Er chelsea boots ok hele året?

Fikk mine første rådenim i posten i dag, så blir spennende å se hva som skjer :) Var Acne Mod Raw for dem som lurer.

Hvor kjøpte du den fra? De har bare syv forskjellige Mod-bukser i online butikken til Acne, ingen av de er rådenim. Det var vel Mod A som var anbefalt av et par her på forumet for en stund siden, men jeg klarer ikke å finne den heller. Kommer de tilbake utpå våren muligens?

Lenke til kommentar

Fikk mine første rådenim i posten i dag, så blir spennende å se hva som skjer :) Var Acne Mod Raw for dem som lurer.

Hvor kjøpte du den fra? De har bare syv forskjellige Mod-bukser i online butikken til Acne, ingen av de er rådenim. Det var vel Mod A som var anbefalt av et par her på forumet for en stund siden, men jeg klarer ikke å finne den heller. Kommer de tilbake utpå våren muligens?

Mod A er vel nærmest umulig å oppdrive, etter hva jeg har erfart :p Ga opp å finne den.

Gikk derfor for en annen. Tror de er ganske like, bortsett fra at den jeg kjøpte har kontrastsømmer.

Jeg kjøpte den fra zoovillage.1100 med frakt, mva og toll. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hørt det motsatte. Så vidt jeg har forstått er det god kvalitet. Selv likte jeg skoene, rent bortsett fra sålen. Jeg ville nok ikke brukt de selv, med mindre jeg skulle på tur i skogen eller fjellet, men da ville jeg nok valgt er par andre sko uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...