Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Når det komme til V-halsgensere. Hvilket stoff er det som er anbefalt?

Jeg kjøpte en i 95% bomull og 5% Kashmir. Men allerede etter en vask, synes jeg passformen er forandret. Spesielt armene, som er blitt skikkelig løse. Enten har jeg vasket den feil, kvaliteten for dårlig eller rett og slett stoffet som blir slik.

Kommer helt an på. Budsjett, produsent, bruk osv. Angående vask: Ikke vask det for varmt og husk for guds skyld og legg det til tørk. Ikke heng det ettersom det på de fleste gensere (spesielt av dårligere kvalitet) vil ødelegge passformen. Når den er full av vann vil den bli tung og tyngdekraften vil gjøre sin del.

Det med 5% kasjmir er jo mer en markedsføringsgimmick og har ikke så mye å si.

Selv liker jeg lammeull, men har flere av merinoull, men der er det stor variasjon på kvalitet har jeg erfart.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på. Budsjett, produsent, bruk osv. Angående vask: Ikke vask det for varmt og husk for guds skyld og legg det til tørk. Ikke heng det ettersom det på de fleste gensere (spesielt av dårligere kvalitet) vil ødelegge passformen. Når den er full av vann vil den bli tung og tyngdekraften vil gjøre sin del.

Det med 5% kasjmir er jo mer en markedsføringsgimmick og har ikke så mye å si.

Selv liker jeg lammeull, men har flere av merinoull, men der er det stor variasjon på kvalitet har jeg erfart.

Full av vann sier du. Vil det si at dere ikke kjører med sentrifugering?

Tørketrommel er neinei uansett :)

Lenke til kommentar

For de av oss som ikke har overflod av kvadratmetere å tørke klær liggende på: noen tips? Det er lenge siden jeg var student, så jeg håper noen av dere hybelboere har en eller annen genial løsning på lager! :p

Å rulle plagget inn i håndklær hadde jeg ikke tenkt på, men som det også sies så blir jo plagget ikke helt tørt av dette og må dermed tørkes liggende allikevel.

PS: kan det være varme i gulvet som plagget tørker på?

Lenke til kommentar

Hvor ofte må man bruke cleanser? Morgen og kveld, eller holder det med kun med å bruke den om morgen? Om man isåfall må bruke den morgen og kveld, bør den brukes etter scrub(exfoiler)?

Og et spørsmål til: Noen som har bestilt fra www.gents.no? Anbefalt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tromler det meste av undertøy, håndklær, kluter, t-skjorter, sokker og sengetøy. Chinos og cardigan legges på håndkle på varmt baderomsgulv over natta. Funker fjell.

Lenke til kommentar

Hvor ofte må man bruke cleanser? Morgen og kveld, eller holder det med kun med å bruke den om morgen? Om man isåfall må bruke den morgen og kveld, bør den brukes etter scrub(exfoiler)?

Hvor ofte du trenger/bør bruke en cleanser er svært individuelt. Prøv deg frem. Dersom huden din blir tørr, svært irritert eller lignende er det kanskje ett tegn på at huden din blir utsatt for litt mye stress.

Selv bruker jeg cleanser vanligvis hver morgen og hver kveld, men det er ikke alltid jeg gidder.

Ser heller ikke behov for å bruke cleanser de dagene jeg bruker scrub. Bruker ikke scrub oftere enn én gang i uken, da det visstnok skal påvirke de naturlige oljene, stoffene osv. som skal være i huden. Tror dette er ett godt råd å følge ettersom scruben, i hvert fall i mitt tilfelle, er ganske hard mot huden.

Har ingen er faring med gents.no, men vil anbefale deg å gå i en butikk og høre med personalet om hvilke produkter og rutiner som anbefales for din hudtype. Prøv å få tak i en som er utdannet innen område, og ikke bare ei sminkedukke som står og leser fra en produktkatalog.

Anbefaler for øvrig Shiseido for men. Svært fornøyd med disse produktene.

Edit: semantics ..

Endret av ranvier
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

"When washing be a good chap and use environmentally friendly products. With your help there'll be plenty of more glory days to come. Remember we love you and thank you for choosing These Glory Days." -Sitat vaskelappen. :wee:

Lenke til kommentar

Hvor ofte du trenger/bør bruke en cleanser er svært individuelt. Prøv deg frem. Dersom huden din blir tørr, svært irritert eller lignende er det kanskje ett tegn på at huden din blir utsatt for litt mye stress.

Selv bruker jeg cleanser vanligvis hver morgen og hver kveld, men det er ikke alltid jeg gidder.

Ser heller ikke behov for å bruke cleanser de dagene jeg bruker scrub. Bruker ikke scrub oftere enn én gang i uken, da det visstnok skal påvirke de naturlige oljene, stoffene osv. som skal være i huden. Tror dette er ett godt råd å følge ettersom scruben, i hvert fall i mitt tilfelle, er ganske hard mot huden.

Har ingen er faring med gents.no, men vil anbefale deg å gå i en butikk og høre med personalet om hvilke produkter og rutiner som anbefales for din hudtype. Prøv å få tak i en som er utdannet innen område, og ikke bare ei sminkedukke som står og leser fra en produktkatalog.

Anbefaler for øvrig Shiseido for men. Svært fornøyd med disse produktene.

Edit: semantics ..

Takk for svar!

Hehe, ikke alltid like lett å finne kvalifisert personel på bondelandet..Men som du sier, så får jeg heller prøve meg frem, og se hvordan huden reagerer.

Angående Gents.no så tenkte jeg på å bestile noe ala dette. Men vet ikke helt om det har noe for seg. Regner med det er noen hakk bedre en Gilette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...