Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmmm.. Var på Scabal i Kløverhuset i Bergen, og spurte etter vintersko. De fant fram to modeller, der den ene som jeg kjøpte var av skinn, med for inni. Kostet såpass mye som 1650, men jeg likte designet svært godt, og for inni er jo ekstra kos. Samt skal skinn holde seg så lenge jeg gjør en grei jobb der. Men problemet jeg har funnet ut er at sålen er langt fra vanntett. Går jeg ute på fuktige områder, som f. eks på is eller snø blir skoen under den flyttbare sålen man har foten på fuktig, den har blitt direkte våt en gang. Dette bør vel være noe man kan klage på? Skoen er jo rimelig ubrukelig som vintersko om den blir våt hver gang man er ute, den kommer jo til å lukte jævli og råtne opp før mai er her.

 

Noen som har noen erfaringer rundt dette? Et lite kjipt punkt er at jeg er i utlandet, men om nødvendig sender jeg skoene i en boks til bergen, for å få pengene igjen om erfaringen fremover de neste dagene sier at jeg blir nødt til det.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Om man kjøper vintersko i Bergen til 1650kr mener jeg men må kunne forvente at de er noenlunde vanntette. Hadde ringt dem og forklart der for dem. Er ikke sikker om de er pliktige til å ta de tilbake igjen per lov, men vintersko som ikke er vannavstøtende/vanntette er jo litt selvmotsigende.

Mine Sebago Arlingtons som jeg bruker denne vinteren har aldri vist tegn til fuktighet inne i skoen, og de er i tillegg av semsket skinn. Nei, hadde klagd hvis jeg var deg.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Noen som vet om Sebago Arlington og docksides er noe spesielt store eller små i størrelsen?

Skal bestille meg et par chelseaboots på Herringshoes,og de er det eneste jeg har å måle utifra.

 

Glem det, tar heller en Oslotur

Endret av depeche
Lenke til kommentar

Nå er ikke sålen skinn, men noe ala gummi. Skal den og impregneres? Trodde det kun var overflaten som er av skinn?:ermm:

 

Hvorre: Det tror jeg ikke. Kjennes ut som den er cirka like fuktig under hele sålen, ikke spesielt i overgangene.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...