Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bor midt ute på bondelandet. Synes selv at bare skjorte er hakket mindre stivt, og pleier derfor å gå med bare det, men det er litt smålig upraktisk nå i all kulden. Pleier av og til å brette opp ermer og slikt, for å blande meg litt inn i mengden, men altså.. Jeg er usikker... : p

Endret av Chikamaharry
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager han skal droppe skjorten. Det finnes da tusenvis av veldig casual skjorter, kjøp deg noe tilsvarende dette hvis du er redd for at det blir for stivt:

http://www.ctshirts.co.uk/men's-shirts/men's-casual-shirts/Pink-large-Gingham-washed-Jermyn-Street-casual-shirt?q=gbpdefault||CJ014PNK|||||||||||||&page=3

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager han skal droppe skjorten. Det finnes da tusenvis av veldig casual skjorter, kjøp deg noe tilsvarende dette hvis du er redd for at det blir for stivt:

http://www.ctshirts.co.uk/men's-shirts/men's-casual-shirts/Pink-large-Gingham-washed-Jermyn-Street-casual-shirt?q=gbpdefault||CJ014PNK|||||||||||||&page=3

Problemet er at folk ikke ser forskjell på en slik skjorte og en mer formell en... En skjorte er jo en skjorte :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager han skal droppe skjorten. Det finnes da tusenvis av veldig casual skjorter, kjøp deg noe tilsvarende dette hvis du er redd for at det blir for stivt:

http://www.ctshirts.co.uk/men's-shirts/men's-casual-shirts/Pink-large-Gingham-washed-Jermyn-Street-casual-shirt?q=gbpdefault||CJ014PNK|||||||||||||&page=3

Oxford med buttondown er mindre stivt btw.

Lenke til kommentar

Men det vet ikke folk. For noen vil det sikkert være første gang de ser button-down skjoter. Fikk selv små kommentarer for det i første klasse, og enda mindre i andre. Nå i tredje får jeg slengt kakse etter meg en gang i uken, men det er mest på gøy :) Men nå kler jeg meg veldig lite preppy iforhold til f.eks bebeløv, så det kommer nok ann på. Vil du ikke ha oppmerksomhet i det hele, dropp skjorta - viss ikke så bør du gå slik du vil gå og gi faen i hva alle andre mener. Slik som de fleste andre gjør ;)

Lenke til kommentar

Runarbs, jeg har erfaring med Charles Tyrwhitt. Jeg har en Poppy Merino V-neck (Burgunder altså), og jeg har prøvd skjortene der, endte opp med en slim fit 14 1/2 tror jeg.

 

Hva lurer du på?

Hvordan er kvaliteten på skjorte ser/kjennes de greie ut? Regner med at størrelsene er ganske like som andre plasser. Dvs. at når jeg bruker medium i skjorter til vanlig så passer det vell der også? Men mest var jeg bare ute etter å høre noen erfaringer med butikken før jeg kjøpte noe. Alltid skeptisk til kjøp av klær som jeg ikke har testet ut :p

 

Kvaliteten er veldig god, kunne ikke forventet noe bedre. Størrelsene er ikke i Small, Medium og Large, men i f.eks. 14 1/2 / 33, det er hvor tykk du er rundt halsen og hvor lange ermene er, så vidt jeg har forstått det. Jeg måtte kjøpe den minste de hadde, merkelappen sier:

14,5/33 inches.

37/84 cm.

Slim fit.

 

Jeg har veldig gode erfaringer fra butikken. Veldig hyggelig betjening, om du bestiller noe kan du sende det tilbake, selv om du har brukt det, så lenge du sender det i løpet av tre måneder. Du vil da få tilbake pengene.

De trekker fra 17,5% på prisen når du bestiller, pga. VAT. Jeg har en voucher på 10£ som du kan få av meg, men da må du bestille innen den 13. Desember.

 

Jeg elsker virkelig den butikken. Jeg liker alt de har der. Jeg fikk en brosjyre tilsendt i posten i går, jeg har så lyst på så å si alt som er der.

Alle butikkene i Jermyn Street har nettbutikker. Dette er selveste skjortegata i London.

 

Jeg har handlet mye på Charles Tyrwhitt (uttales Tirritt), og de har en utmerket servis og flotte skjorter i klassisk herremote fra ca 200 NOK. Jeg kan love deg at du vil ha problemer med å finne skjorter av samme kvalitet i Norge til under 1000-lappen. Butikken fører også alt annet en mann trenger av klær for å være "riktig" kledd, men har litt blandet erfaring med dressene og skoene. Typisk brittisk stil. www.ctshirts.co.uk

 

Den suverene butikken i Jermyn Street er Turnbull & Asser, som leverer til kjendiser og kongelige. Her er prisen ganske stive, men skjortene er av ypperste merke. De har også ordinær butikk i Harrods.

Det finnes alltids en søkefunksjon.

Lenke til kommentar

Skrev jeg ikke at oxford og sport shirts generelt er mindre formelle?

 

EDIT: Nei, det forsvant visst sammen med den ene linken jeg slettet.

 

Hva i alle dager er "sport shirts"?

 

 

PRL er mest kjent for buttondown oxford.

 

Nei, Brooks Brothers er mest kjent for OCBD. PRL er da ikke kjent for det i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...