Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Stavanger sier de fleste "bås" om søppel, ikke "boss" slik som de gjør i Bergen. Jumper er det også mange som sier, men her i gården er det kun genser.

Fikk hentemelding fra posten nå om at desert boot'sene har komt :) Trodde ikke de skulle komme før nyåret

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Utover på Jæren sier de faktisk også boss - gjenvinningsstasjonen på Sele er faktisk skiltet til som «Bossplass» fra Rv510, om ikke jeg husker feil.

Nei, de sier vel "bås" uten to s'er. Lik uttale som når man setter noen i bås :p Jumper blir vel mer jomper, når de sier det - men hørtes fortsatt retardert ut, hehe.

Lenke til kommentar

De eneste stedene jeg har hørt det er i Bodø-traktene og på Sunnmøre.

Om man har en forelder som bruker ordet faller det en like naturlig som å si kopptue istedenfor oppvaskhåndkle.

Haha, siste fra meg i diskusjonen om søppel. Men er ingen i Bodø som bruker båsse, så fremst de ikke er i søringer stasjonert her, eller har vestlandske foreldre.

Men for å være litt saklig igjen. Hvordan er kvaliteten på klærne fra Bruuns Bazar? Har vurdert å bestille noe derfra siden det ikke er mulig å få tak i Bodø.

Lenke til kommentar

dæven tykje

Den typen banneord er konge, faen tute, søren klype, røsk meg i fletta, tupp meg i trebeinet osv :)

Dra meg baklengs inn i fuglekassa er jo en klassiker den også.

Ikke alle som synes det, men synes dæven tykje er fint ettersom det har mye kraft i seg men allikevel ikke høres så forferdelig stygt ut!

BTW:

303d9e69-95b3-41c4-bb6c-4a967c6adfc9.jpg

Runarbs: Vel, skrev bare Bodø ettersom jeg regner med ingen har hørt om Bodø eller Glomfjord, og det var egentlig de traktene jeg mente.

Har en dress fra Bruuns Baazar som jeg er meget fornøyd med. Synes den presterer godt i forhold til pris. Har vært testet på familiesammenkomst, julefeiring og hjemmefest og har levd opp til prisen.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

De eneste stedene jeg har hørt det er i Bodø-traktene og på Sunnmøre.

Om man har en forelder som bruker ordet faller det en like naturlig som å si kopptue istedenfor oppvaskhåndkle.

Haha, siste fra meg i diskusjonen om søppel. Men er ingen i Bodø som bruker båsse, så fremst de ikke er i søringer stasjonert her, eller har vestlandske foreldre.

Men for å være litt saklig igjen. Hvordan er kvaliteten på klærne fra Bruuns Bazar? Har vurdert å bestille noe derfra siden det ikke er mulig å få tak i Bodø.

Har en genser og to skjorter fra Bruuns Bazaar. Kvaliteten virker grei, men pass på hvis du tenker å bestille skjorter derfra da de ikke selger skjorter med ekstra lengde.

Funker som "bynskjorter", men ikke under v-hals/dressjakke/blazer, da de blir for kort, hvertfall for min del.

Lenke til kommentar

Nei, de sier vel "bås" uten to s'er. Lik uttale som når man setter noen i bås :p Jumper blir vel mer jomper, når de sier det - men hørtes fortsatt retardert ut, hehe.

Det er vel litt finere stavangersk, tenker jeg. Utover på bondelandet er de breiere i målet, så der er det boss. ;)

Men, når du nevner det, så har jeg vel hørt «bås» så langt ut som til Klepp i hvert fall. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...