Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bok om hvordan det er å jobbe som kokk?

Ærlig talt høres ikke det særlig interessant ut, men den må jo være ganske så god om opptil flere av dere enten har lest den, leser den eller vil lese den. Kanskje jeg skal ta en kikk på den i løpet av uken.

EDIT: Hva ser du på Pat?

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Ser du på eller thrice?

:dribble: :dribble: :dribble: :dribble:

Nei. Jeg ble dratt ut for å være sosial ffffuuuu.gifffffuuuu.gifffffuuuu.gif

Ærlig talt høres ikke det særlig interessant ut, men den må jo være ganske så god om opptil flere av dere enten har lest den, leser den eller vil lese den. Kanskje jeg skal ta en kikk på den i løpet av uken.

EDIT: Hva ser du på Pat?

Etter 40 sider handler det fint lite om matlaging i den forstand. Det går visst om sub-kulturen i kokkelivet, som er sex, dop, festing og rock n roll.

Lenke til kommentar

Jeg leser Kitchen Confidential av Anthony Bourdain atm. Anbefales!

Haha seriøst? Jeg lånte den av onkel og skal starte på den. Jeg har den riktignok på norsk.

Leste nettopp Unseen Academicals av Terry Pratchett, btw. Den var full av lulz.

Cool x2. Tror jeg har lest Unseen Academicals, men det er aldri godt å vite med Discworld, lol... Litt vanskelig å ikke gå i surr i alle de forskjellige titlene.

Amazon.com review:

Most diners believe that their sublime sliver of seared foie gras, topped with an ethereal buckwheat blini and a drizzle of piquant huckleberry sauce, was created by a culinary artist of the highest order, a sensitive, highly refined executive chef. The truth is more brutal. More likely, writes Anthony Bourdain in Kitchen Confidential, that elegant three-star concoction is the collaborative effort of a team of "wacked-out moral degenerates, dope fiends, refugees, a thuggish assortment of drunks, sneak thieves, sluts, and psychopaths," in all likelihood pierced or tattooed and incapable of uttering a sentence without an expletive or a foreign phrase. Such is the muscular view of the culinary trenches from one who's been groveling in them, with obvious sadomasochistic pleasure, for more than 20 years. CIA-trained Bourdain, currently the executive chef of the celebrated Les Halles, wrote two culinary mysteries before his first (and infamous) New Yorker essay launched this frank confessional about the lusty and larcenous real lives of cooks and restaurateurs. He is obscenely eloquent, unapologetically opinionated, and a damn fine storyteller--a Jack Kerouac of the kitchen. Those without the stomach for this kind of joyride should note his opening caveat: "There will be horror stories. Heavy drinking, drugs, screwing in the dry-goods area, unappetizing industry-wide practices. Talking about why you probably shouldn't order fish on a Monday, why those who favor well-done get the scrapings from the bottom of the barrel, and why seafood frittata is not a wise brunch selection.... But I'm simply not going to deceive anybody about the life as I've seen it." --Sumi Hahn

Kjedelig? Absolutt ikke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...