Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fkm: Når noe koster dobbelt så mye i utlandet som i dyre Norge, så mener jeg det kan kalles dyrt. Skal ikke nekte for at du finner mye dyrere skjerf, men 1500 for et skjerf er fortsatt dyrt imo. Har hvertfall sett et par forskjellige steder hvor de selger til 7-800 kr, og jeg er rimelig sikker på at det er 100 % kasjmir. Det ene stedet solgte de også et til 600 de påstod var kasjmir, men der kunne jeg kjenne at det var kvalitetsforskjell fra det dyrere.

Lenke til kommentar

fkm: Når noe koster dobbelt så mye i utlandet som i dyre Norge, så mener jeg det kan kalles dyrt. Skal ikke nekte for at du finner mye dyrere skjerf, men 1500 for et skjerf er fortsatt dyrt imo. Har hvertfall sett et par forskjellige steder hvor de selger til 7-800 kr, og jeg er rimelig sikker på at det er 100 % kasjmir. Det ene stedet solgte de også et til 600 de påstod var kasjmir, men der kunne jeg kjenne at det var kvalitetsforskjell fra det dyrere.

 

Så om du finner en VW Golf til 200 000,- i Norge men finner en Rolls Royce til en million i England er det det du kaller dyrt? Siden VW Golf også er en bil og en million er dyrt?

 

Det er forskjell på kasjmir, design, utførelse, detaljer også videre som gjør at noen kasjmir produkter er dyrere enn andre.

Lenke til kommentar

Joda, var snakk om ensfargede skjerf med frynser som jeg sammenlikna. Så hvordan de kan få det til å koste dobbelt så mye skjønner jeg ikke helt. Er sikkert ting som gjør at det ene er i høyere kvalitet enn det andre, men klarer fortsatt ikke å forsvare at det koster det dobbelte.

Tenkte selvfølgelig ikke på størelsen på skjerfet, som kan spille inn på prisen da..

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

fkm: Når noe koster dobbelt så mye i utlandet som i dyre Norge, så mener jeg det kan kalles dyrt. Skal ikke nekte for at du finner mye dyrere skjerf, men 1500 for et skjerf er fortsatt dyrt imo. Har hvertfall sett et par forskjellige steder hvor de selger til 7-800 kr, og jeg er rimelig sikker på at det er 100 % kasjmir. Det ene stedet solgte de også et til 600 de påstod var kasjmir, men der kunne jeg kjenne at det var kvalitetsforskjell fra det dyrere.

 

Ok, prøv å les det jeg skriver denne gangen:

 

1500 er ikke spesielt dyrt for et casmereskjerf.

 

For at noe skal bli sett på som dyrt i mitt hode (det er mulig du har en annen definisjon, men det ville i så fall vært rimelig spesielt) må prisen være høyere enn gjennomsnittsprisen på den aktuelle varen, og gjerne en god del høyere. Jeg har selvfølgelig ingen anelse om hva gjennomsnittsprisen på cashmereskjerf er, men jeg vil tro det kan ligge på alt fra en 12-1300 og opp til 2000, hvertfall ut i fra det jeg har sett. Det å kalle 1500 dyrt vil da bli feil i mitt hode. Ja, i forhold til et skjerf i lammeull er det dyrt, men i forhold til et annet cashmereskjerf? Absolutt ikke.

Lenke til kommentar

Gaaah hvor endeløst irriterende det er å skrive fagstekst på en data med en ødelagt "T", må klikke på den helt perfekt for at det skal komme med, så om jeg skriver fort kommer den ikke med :p Ødelegger hele flyten. Må få word på den nye laptopen også, hehe.

 

Legg den inn på ctrl+V :p

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

aldri hatt problemer med jeans fra CM, tvertiomot overraskede høy kvalitet mtp prisen.

 

Enig! Har hatt et par fra CM nå i et år, ingen skader eller lignende utenom den slitasjen man kan forvente. Kjøpte et par fra Lee i sommer, og den har visst begynt å få hull i skrittet av alle steder. Jeansa fra Lee har også en videre passform enn de fra CM i det området også ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...