Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Fikk kjøpt meg dressjakke i helga på Sten og Strøm fra Brun Bazaar for 2.500,-. Navy.

Skal kjøpe meg en bukse med sammefarge også. Skal brukes nå på Torsdag på juleball. Men lurer på hva slags skjorte jeg skal kjøre til.

Og skal jeg gå for en sløyfe eller slips? Sånn tørkle på utsiden av brystet. Hva slags farger passer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk kjøpt meg dressjakke i helga på Sten og Strøm fra Brun Bazaar for 2.500,-. Navy.

Skal kjøpe meg en bukse med sammefarge også. Skal brukes nå på Torsdag på juleball. Men lurer på hva slags skjorte jeg skal kjøre til.

Og skal jeg gå for en sløyfe eller slips? Sånn tørkle på utsiden av brystet. Hva slags farger passer?

 

Jeg vurderer å bruke navy dress, lyserosa skjorte og midnattsblått slips på nyttårsaften iallefall. Med et lommetørkle i brystlommen selvsagt.

Hvis ikke er lyseblå eller hvit skjorte et trygt alternativ. Du finner forsåvidt veldig mange gode eksempler på hva man matche en navy dress/blazer med på WAYWRN-tråden på SF.

 

 

Lenke til kommentar

Ganske stilig Blazer det, Bebeluv, men blir ikke dobbeltspent litt formelt til Blazer å være? I hodet mitt er blazer->enkeltpsent dress->dobbeltspent dress | i den rekkefølgen på formalitetsskalaen, men det har vel egentlig ikke noe med det å gjøre.

 

Det der blir helt feil. Det blir i så fall "enkeltspent blazer->dobbeltspent blazer->enkeltspent dress->dobbeltspent dress". Dobbeltspent blazer er et meget klassisk og sikkert valg, og rimelig normalt også.

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt meg dressjakke i helga på Sten og Strøm fra Brun Bazaar for 2.500,-. Navy.

Skal kjøpe meg en bukse med sammefarge også. Skal brukes nå på Torsdag på juleball. Men lurer på hva slags skjorte jeg skal kjøre til.

Og skal jeg gå for en sløyfe eller slips? Sånn tørkle på utsiden av brystet. Hva slags farger passer?

 

Jeg vurderer å bruke navy dress, lyserosa skjorte og midnattsblått slips på nyttårsaften iallefall. Med et lommetørkle i brystlommen selvsagt.

Hvis ikke er lyseblå eller hvit skjorte et trygt alternativ. Du finner forsåvidt veldig mange gode eksempler på hva man matche en navy dress/blazer med på WAYWRN-tråden på SF.

Spennendes. Kunne du sendt meg link til den tråden? Fant den ikke.

Lenke til kommentar

Det der blir helt feil. Det blir i så fall "enkeltspent blazer->dobbeltspent blazer->enkeltspent dress->dobbeltspent dress". Dobbeltspent blazer er et meget klassisk og sikkert valg, og rimelig normalt også.

Nå hadde jeg ikke med dobbeltspent blazer på listen, så hvordan kan den være feil? :p Dress er jo mer formelt enn blzer, men i og med at dobbeltspent i mitt hode er mer formelt enn enkeltspent jakke, kræsjer det litt med enkeltspent dress vs dobbel blazer.

Rimelig normalt er det uansett ikke, i hvert fall ikke her på berget. Her er det enkeltspente blazere fra H&M og Carlingas som er normalt. :p

Lenke til kommentar

Det der blir helt feil. Det blir i så fall "enkeltspent blazer->dobbeltspent blazer->enkeltspent dress->dobbeltspent dress". Dobbeltspent blazer er et meget klassisk og sikkert valg, og rimelig normalt også.

Nå hadde jeg ikke med dobbeltspent blazer på listen, så hvordan kan den være feil? :p Dress er jo mer formelt enn blzer, men i og med at dobbeltspent i mitt hode er mer formelt enn enkeltspent jakke, kræsjer det litt med enkeltspent dress vs dobbel blazer.

Rimelig normalt er det uansett ikke, i hvert fall ikke her på berget. Her er det enkeltspente blazere fra H&M og Carlingas som er normalt. :p

 

Det er det som var feil, derav den nye listen. Poenget er at du framstilte det som om alt som er dobbeltspent er på toppen av formalitetsskalaen. Det er feil.

 

Det er ganske enkelt egentlig. En dress vil alltid være mer formelt enn en blazer, helt uavhengig av om det er snakk om dobbelt- eller enkeltspent. Om en jakke er dobbelt- eller enkeltspent er en relativt uviktig detalj, som ikke slår veldig mye ut på formalitetsskalaen..

 

Om det ikke stemmer i ditt hode er egentlig helt irrelevant. Det er bare sånn det er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...