Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor varme er de voksede jakkene fra Barbour? Jeg skjønner at det varierer fra modell til modell, men f. eks denne, er den for varm til bruk om sommeren? Leter etter regnjakke, men jeg må vel kjøpe to separate jakker som en fra barbour til vår og høst, og en mac til sommer.

Endret av Coa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hadde det stått G-star på den Belstaffjakken på anoreksinegeren lenger opp, hadde dere hatet den hele gjengen ... Og det KUNNE faktisk stått G-star på den imo.

 

Det er en jakke i vokset bomull, og så vidt jeg vet selger ikke g-star vokset bomull.

 

Og jeg digger beltet

images_eiec_22_22979_22979_BK0001_tif_61ab0b33e7cf1859.jpg

 

Den blir da ikke noe finere av at det er vokset bomull!

 

Den gir meg samme harry-vibber jeg får av G-star klær, og andre klær som skal se så røffe og barske ut. Fysj.

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor varme er jakkene fra Barbour? Jeg skjønner at det varierer fra modell til modell, men f. eks denne, er den for varm til bruk om sommeren? Leter etter regnjakke, men jeg må vel kjøpe to separate jakker som en fra barbour til vår og høst, og en mac til sommer.

 

Ja, er du gal? Den er jo foret, så selvfølgelig er den for varm til sommmeren. Til og med min oilskinjakke som ikke er foret blir fort i overkant varm på sommeren. Challenger vil nok bli for varm for store deler av våren og høsten også.

Lenke til kommentar

Den blir da ikke noe finere av at det er vokset bomull!

 

En jakke i vokset bomull vil aldri bli pen for meg, men jeg liker den til sitt bruk. Røff jakke som tåler mye juling og litt regn. At du tror jeg liker designet kun pga merket får du bare leve med. Men jeg liker merkene pga kvaliteten.

 

 

At du ikke liker de bryr meg fint lite.

Lenke til kommentar

Hvor varme er jakkene fra Barbour? Jeg skjønner at det varierer fra modell til modell, men f. eks denne, er den for varm til bruk om sommeren? Leter etter regnjakke, men jeg må vel kjøpe to separate jakker som en fra barbour til vår og høst, og en mac til sommer.

 

Ja, er du gal? Den er jo foret, så selvfølgelig er den for varm til sommmeren. Til og med min oilskinjakke som ikke er foret blir fort i overkant varm på sommeren. Challenger vil nok bli for varm for store deler av våren og høsten også.

Jeg lette litt rundt for å finne noen som passet når gradestokken var mellom 0 - 15 plussgrader, men jeg fant ingen. Sikkert bare jeg som er dårlig til å lete. Da må det vel bli en quilted jakke, som f. eks Barbour Liddesdale. Problemet med det er vel at innen neste vår så kommer halve Oslo til å gå rundt med sånne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Den blir da ikke noe finere av at det er vokset bomull!

 

En jakke i vokset bomull vil aldri bli pen for meg, men jeg liker den til sitt bruk. Røff jakke som tåler mye juling og litt regn. At du tror jeg liker designet kun pga merket får du bare leve med. Men jeg liker merkene pga kvaliteten.

 

 

At du ikke liker de bryr meg fint lite.

 

Jammen det er bra, for det er jo ingen her på forumet - går jeg ut i fra - som har noen annen misjon enn å diskutere klær med andre interesserte, og det burde vi klare uten å bli opprørte på hverandre, eller ta slikt innover oss :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Da ser det ut til at jeg må kjøpe en oljeskinnsjakke før våren. Tidliggere har jeg brukt en tweedjakke, men den var særlig god å ha når det regnet.

Olajakke

 

e:Tenker på sommeren

Olajakke som regnjakke? Personelig så minner olajakker meg på trøndere med bart, jeg fatter ikke hvorfor det har blitt så populært.

Lenke til kommentar

Det er bare en helt vanlig losjakke.

Charles Thyrwitt har en fin en på tilbud til ca 1500,- nå. Satt ned fra 3200,-

http://www.ctshirts.co.uk/men's-outerwear/men's-coats/Navy-double-breasted-coat?q=gbpdefault||JC027NAV|||||||||||||

 

Frakkene fra ctshirts holder seg stabilt på rundt 1500, så det er ingen grunn til å skynde seg.

 

Forresten skremmende stor fargeforskjell på bildene fra den henger på stumtjeneren til den sitter på modellen, om det skal være den samme fargen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...