Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Og fkm, er ikke alle her som visste det, regner jeg med. Skjønner ikke hva problemet ditt er.

 

Det du sier er jo bare tull. Det har jo ingen statistisk signifikans, ettersom du baserer konklusjonen din på få observasjoner, i et lite geografisk område (jeg regner med at du ikke har reist landet rundt hverken i USA eller Norge for å sjekke priser).

 

Det at det er et lavere prisnivå i USA er jo heller ingen nyhet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er ikke mine utsagn korrekte, og jeg synes ikke jeg presenterte det på en slik måte heller. Jeg baserer ut ifra hva jeg selv har sett, og jeg har faktisk sammenlignet originalpriser rundet opp til nærmeste dollar her, og nærmeste krone i norske priser. Prisene varierer jo selvsagt fra område til område og butikk til butikk både i USA og i Norge. Brukere med bedre egenskaper for å tolke innlegg tror jeg hadde glede av innlegget, selv om det ikke er 100% korrekt.

 

Forresten så var ikke budskapet mitt at prisnivået i Norge er høyere enn i USA, det var sammenligning av priser på diverse merker i begge landene hver for seg.

Lenke til kommentar

Virker som om lær ikke har den beste isoleringseffekten etter å ha lest litt rundt, men som du sier er det jo bare å putte inn en innleggsåle i ull. Men, som sagt er jo dette mulige vintersko, og lær + kulde, snø, slaps, fuktighet og kuldegrader virker ikke som den beste kombinasjonen.

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

Kommer vel litt an på bruken også. Hvis du skal være mye ute, så vil vel kanskje en helt annen type sko være hensiktsmessig. Hvis det dreier seg om å gå til og fra bil/kontor/butikk/café/whatever, så blir det en smakssak, tror jeg. Lærsåler er vel, som du sier, litt mer følsomme overfor saltlaken vi vasser rundt i på vinterstid, men jeg tror at dersom man tar vare på skoene, skyller/børster av dem salt og dritt, impregnerer og behandler dem jevnlig og ikke minst lar dem tørke skikkelig så holder de like godt som gummisåler.

 

Klart, gidder du ikke det ekstraarbeidet så er jo gummisåler mer robuste sånn sett, vil jeg tro. Uansett så vil jo overdelen av skoen være i lær, og vil måtte holdes ren, tørkes, impregneres og alt det der.

Lenke til kommentar

Holdbarheten til læret vil ikke være noe merkbart dårligere på vinteren enn på sommeren, dersom man tar ordentlig vare på skoene. Det innebærer å la sko stå og tørke i minimum et døgn, og helst 48 timer etter bruk, så i praksis vil det si at man trenger minst tre par vintersko hvis de har skinnsåler. En skinnsåle vil uansett aldri bli like holdbar som en gummisåle.

 

Poenget her er egentlig bare at du må kjøpe skoen med gummisåle om du skal ha det. Ikke gjør den feilen mange gjør, og kjøp med skinnsåle, for så å legge på gummisåle etterpå.

Lenke til kommentar

BÆSJ MEG I ØRET, JØVLA DRITTLAND NORGE, HVORDAN ER DET MULIG, JÆVLA INKOMPETENTE AMØBER!

 

Oslo Fashion Week, som bare suger mer og mer, har i dag gått ut og sagt at OFW er en pelsfri sone, både av og på catwalken...

 

 

 

 

 

 

 

 

DØ DØ DØ DØ DØ DØ DØ DØ DØ DØ DØ DØ DØ DØ

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du synes det er så jævlig i Norge, flytt da? Ser ikke helt hvordan du kan stemple Norge som et drittland på grunn av bestemmelser gjort av folkene bak Oslo Fashion Week heller ...

 

Det eneste positive med Norge, og det gjelder ikke nordmenn, er vel at utlendinger som kommer inn lever som konger, mens vi ikke en gang klarer å ta vare på våre egne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oslo Fashion Week, som bare suger mer og mer, har i dag gått ut og sagt at OFW er en pelsfri sone, både av og på catwalken...

 

Populisme og føleri satt i system er en vakker ting, er det ikke? ;)

 

Når ble nordmenn sentimentale? Vi eier jo ikke sjel, konkurransen om pels gjelder bare popularitet, ja.

Lenke til kommentar

Nei, for alle vet jo at Norge gjentatte ganger er kåret til det verste landet i verden å bo i.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eller, vent, kanskje det var motsatt???

Akkurat. Vi kan ikke ha det så grusomt her når Norge gang på gang ligger i toppen blant de beste landene å bo. Joda, enkelte ting henger ikke helt på greip her i landet og kan forbedres, men det er jo bare småtteri i forhold til det majoriteten av verdens land sliter med.

Endret av KongKake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...