Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet hva jeg ville valgt, for kvaliteten er ikke engang i nærheten av hverandre.

Du har hatt mange slips som har blitt slitt eller hått i stykker fordi kvaliteten ikke var god nok, eller?

 

Ettersom jeg er student bruker jeg slips såpass sjelden at jeg ikke engang har brukt alle slipsene jeg eier, men hvis man bruker slips hver dag vil forskjellen fort vise seg ja. Kvaliteten på et slips har heller ikke bare med holdbarhet å gjøre. Marinellaslipsene er håndlagde, de er self tipped, og de er stort sett 6 folds, i motsetning til det man får kjøpt i norske butikker, som stort sett er maskinproduserte 3 folds. Silkekvaliteten er heller ikke i nærheten av hverandre.

Lenke til kommentar

Noen gode frisører i Oslo for herrer som ikke er drit dyre ? On second thought trenger de ikke være så sinnsykt gode heller, bare ikke helt ille. Og de må ikke koste 800,- siden jeg skal ha ca verdens enkleste klipp. Helst på Grunerløkka eller rundt Oslo City så jeg finner fram. Har brukt Toni & Guy tidligere, veldig fornøyd, men litt drøyt med 800,- for en klipp. Skal på ett møte den 8. des så jeg må bare få fikset meg til da.

Lenke til kommentar

Men hvordan er dette viktig, bortsett fra

1: Utseendet

2: Godfølelsen av å ha noe "skikkelig" i stdet for noe billig ræl?

 

Poenget her er jo at Marinellaslipset vil overgå de fleste slips man får kjøpt i Norge med god margin, både utseendemessig og kvalitetsmessig. Det eneste som trekker ned er jo som du sier at man selv vet at det er en liten feil på slipset, men andre vil jo ikke se det, ettersom det er snakk om minimale feil. Personlig ser jeg rett og slett ikke problemet med det, når man får et så overlegent produkt til en bedre pris enn et dressmannslips.

 

Let me put it this way: Si at du skal kjøpe ny klokke, og har nok til en random Seiko. Når du kommer til urmakeren viser det seg at han har en Rolex/Omega/et-dyrt-merke, som har fått en liten ripe på baksiden, og han selger den derfor til samme pris som du opprinnelig hadde tenkt å betale for Seikoen(jeg går selvfølgelig ut i fra at den dyre klokken er en klokke du liker, som har tilsvarende bruksområde som Seikoen du egentlig skulle kjøpe). Hadde du da kjøpt Seikoen, eller hadde du kjøpt den dyre klokken, på tross av ripen?

Lenke til kommentar

Men hvordan er dette viktig, bortsett fra

1: Utseendet

2: Godfølelsen av å ha noe "skikkelig" i stdet for noe billig ræl?

 

Det blir som å velge mellom andebryst og grandis til middag da. Man blir mett, men er begge deler like gode?

 

Det blir strengt talt som å velge mellom andebryst med en minimal feil som ingen andre enn deg selv vet om, og grandis.

Lenke til kommentar

Det er tro det eller ei ganske så stor forskjell på slips fra Brioni/Hermés (ikke sett marinella selv) og billigere slips fra f.eks Dressmann osv.

 

Fikk du med deg at de har seconds fra Drakes der til 30 £ der? Siden du nevnte her om dagen at du syns de var pene tenkte jeg på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...