Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg har den ene lindeberg genseren du linka til Haawy og den sitter som et skudd. Normalt er M litt for stort i vidden mens small igjen blir ofte for kort i lengden men ok i vidden. Denne var for slim i small og passer ypperlig i medium. Sitter som et skudd. Så Lindeberg er veldig slim i forhold til andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger et par nye skjorter, helst da Oxford eller andre mer casual stoffer, men jeg er usikker på farge/mønster. De skal brukes under gensere og cardigans, i hovedsak da i brun, burgunder, hvit, navy og beige. Bør jeg holde meg til ensfargede skjorter?

 

Er det noen som vet om butikker som fører Barbour Liddesdale/Bardon/Chelsea i Bergen/Sandvika? Er det eventuelt noen som har noen av disse modellene, og kan si noe om fiten?

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Oja, det er mulig jeg har spurt om det der før Mchansern. Unnskyld om jeg har det, jeg kan virkelig ikke huske det. Takk for hjelpen uansett!

 

Ja, den ser ut til å være det thrice, men jeg trenger noe på ønskelisten min, jeg klarer virkelig ikke å komme på mye i år. Takk for hjelpen angående skjortene.

 

Er det forresten noen som vet omtrent hvor mye en gullsmed vil ta for å lage en/risse inn emblem i en forseglings stav type denne?

sh103-Wedding-Ring-Wax.jpg

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

post-80512-0-06315900-1291233904_thumb.png

Nytt skjerf i kasjmir. Det er klør ingenting, selv om jeg er supersensitiv til kløing :). Fargen er egentlig mørkegrønn, men blitzen lyser det ganske mye opp. Det kommer nok til å bli brukt hver dag i vinter.

Kjøpte meg et kasjmirskjerf fra ToS her om dagen jeg også. Utrolig deilig. Så noen kasjmirgensere på en av disse outletene i Vestby til 700kr. Perfekt passform, men ingen farger jeg likte noe særlig. Blir til at jeg kjøper en kasjmirgenser fra Lindeberg i løpet av uken.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Totalt blotta for inspirasjon for tiden. Blir mye jakker osv nå, så da er jeg litt "meh" til hva jeg har under. Hvertfall når det kommer til nye innkjøp. Noen gode inspirasjonskilder? Tenker til litt casual anledning. Eventuelt supercasual hjemme med kjæresten. Bare noe som ser bra/classy ut.

 

Forresten. Var det ikke fkm som hadde et par RL-bukser med hunder på? Eller blander jeg nå?

Lenke til kommentar

Runarbs, jeg har erfaring med Charles Tyrwhitt. Jeg har en Poppy Merino V-neck (Burgunder altså), og jeg har prøvd skjortene der, endte opp med en slim fit 14 1/2 tror jeg.

 

Hva lurer du på?

Hvordan er kvaliteten på skjorte ser/kjennes de greie ut? Regner med at størrelsene er ganske like som andre plasser. Dvs. at når jeg bruker medium i skjorter til vanlig så passer det vell der også? Men mest var jeg bare ute etter å høre noen erfaringer med butikken før jeg kjøpte noe. Alltid skeptisk til kjøp av klær som jeg ikke har testet ut :p

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle ha en navy dress, og da må jeg vell ha en navy bukse også?

 

Hvis du kjøper en navy dress får du med en navy bukse. Vet du hva en dress er?

 

 

Er det noen som vet om butikker som fører Barbour Liddesdale/Bardon/Chelsea i Bergen/Sandvika? Er det eventuelt noen som har noen av disse modellene, og kan si noe om fiten?

 

XO mann på trekanten, og muligens Follestad på Storsenteret. Drar du til Oslo har de det på Ferner/Gunnar.

 

 

Forresten. Var det ikke fkm som hadde et par RL-bukser med hunder på? Eller blander jeg nå?

 

Korrekt.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Runarbs, jeg har erfaring med Charles Tyrwhitt. Jeg har en Poppy Merino V-neck (Burgunder altså), og jeg har prøvd skjortene der, endte opp med en slim fit 14 1/2 tror jeg.

 

Hva lurer du på?

Hvordan er kvaliteten på skjorte ser/kjennes de greie ut? Regner med at størrelsene er ganske like som andre plasser. Dvs. at når jeg bruker medium i skjorter til vanlig så passer det vell der også? Men mest var jeg bare ute etter å høre noen erfaringer med butikken før jeg kjøpte noe. Alltid skeptisk til kjøp av klær som jeg ikke har testet ut :p

 

Kvaliteten er veldig god, kunne ikke forventet noe bedre. Størrelsene er ikke i Small, Medium og Large, men i f.eks. 14 1/2 / 33, det er hvor tykk du er rundt halsen og hvor lange ermene er, så vidt jeg har forstått det. Jeg måtte kjøpe den minste de hadde, merkelappen sier:

14,5/33 inches.

37/84 cm.

Slim fit.

 

Jeg har veldig gode erfaringer fra butikken. Veldig hyggelig betjening, om du bestiller noe kan du sende det tilbake, selv om du har brukt det, så lenge du sender det i løpet av tre måneder. Du vil da få tilbake pengene.

De trekker fra 17,5% på prisen når du bestiller, pga. VAT. Jeg har en voucher på 10£ som du kan få av meg, men da må du bestille innen den 13. Desember.

 

Jeg elsker virkelig den butikken. Jeg liker alt de har der. Jeg fikk en brosjyre tilsendt i posten i går, jeg har så lyst på så å si alt som er der.

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...