Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil du studere Øk & adm. så går det helt fint med S1 + S2. Man lærer en god del av de samme tingene og prinsippene i både S og R-matten. R-matten beveger seg etterhvert mot det teoretiske (for noen abstrakte) og S-matten går i retning samfunnsfaglige emner.

 

R-matten er nok vanskeligere enn S-matten i den forstand at det ikke er så mye rett frem der. Er du sikker på at du skal studere Øk & adm. så ville jeg valgt S-matte, da slipper du urelevante emner. Er du litt i tvil om hva du skal fremover, ville jeg valgt R-matte. Da får du litt større muligheter om du f.eks. en dag skulle bestemme deg for å bli ingeniør, i tillegg til å få en dypere forståelse for matematikk.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Går for øyeblikket på vg2, og har valgt s-matte. Er omtrent helt sikker på at jeg kommer til å studere øk.adm, gjerne på BI eller nhh. Skal klarer 5'eren i s1 rimelig greit om ikke vanskelighetsgraden øker drastisk etter jul. Hva er forskjell på s1 og s2? Bygger de mye på hverandre? Blir det mye vanskeligere?

Lenke til kommentar

Uten å ha hatt S-matte på videregående selv, så mener jeg å huske at broen mellom S1 og S2 er veldig grei. Begge årene består vel av algebra, funksjoner og sikkert sannsynlighet. I S2 går dere vel mest sannsynlig innom temaet statistikk også.

 

Utenom det er overgangen helt grei, S2 bygger på S1 sine prinsipper og er følgelig bare litt vanskeligere. No biggie.

Lenke til kommentar

Hvilken matte hadde du på vgs, bebeulv (evt andre som studerer øk.adm)? Hvordan ligger de som valgte s1+s2 ann i forlhold til de som valgte r-matte? Har selv tenkt til å studere det, og er på jakt etter mest mulig informasjon om studiet. :)

 

Jeg hadde den enkleste matten på videregående og jeg fikk A.

 

Edit: I mine dager het det vel MY 1 tror jeg. Hadde hvertfall bare et år matte, og bare enkle greier..

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Det er jævlig irriterende når fraktselskaper ikke gidder å ringe før de prøver å levere noe.

 

Og deretter ikke ringer etterpå for å spørre når de kan levere den. Skulle ikke forundre meg om de kommer igjen til samme tid i morgen...

 

Når jeg skulle få levert en iPad forrige uke kom de først uten å ringe, så jeg var selvfølgelig ikke hjemme. Jeg avtalte deretter levering dagen etter. Da "glemte" de å ta med pakken i bilen, og det var selvfølgelig på en fredag, så de kunne ikke komme før mandag. Det endte opp med at jeg brukte 1 1/2 time på å kjøre til DHL på jævla Skedsmokorset for å hente pakken. Da var jeg en smule irritert :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

post-80512-0-06315900-1291233904_thumb.png

Nytt skjerf i kasjmir. Det er klør ingenting, selv om jeg er supersensitiv til kløing :). Fargen er egentlig mørkegrønn, men blitzen lyser det ganske mye opp. Det kommer nok til å bli brukt hver dag i vinter.

 

Det står "dry clean only". Betyr det at dersom man mister det ned i en søledam så er det gått til helvete? Eller kan man sende det inn på rensing med greie resultater?

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...