Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble plutselig usikker på om jeg svarte på oppgaven, krysset ut et helt avsnitt, skrev en ny side og en konklusjon uten å tenke meg om. Første eksamen på 6,5 år - og det kjentes. Seks sider totalt. Er ikke faget jeg hadde satt alle pengene mine på heller, men en irriterende start.

Lenke til kommentar

BSU er det mest fornuftige stedet du kan plassere pengene dine dersom du er i skattbart arbeid. Greit, det er både innskudds- og beholdningstak, men du får jo i praksis penger for å spare.

 

Ser vi isolert sett på ett år, så får du av 20.000 i innskudd et utbytte på 4.000 kroner over skatteseddelen, i tillegg til 780 kroner i renter (3.9% rente, SR-Bank), totalt 4870 kroner. Det tilsvarer en total avkastning på 24,35% – og det er med null risiko. Intet annet spare- eller investeringsprodukt kommer i nærheten av dette. Man må nærmest være totalt blåst (alternativt ung og uerfaren :tease: ) for ikke å utnytte denne ordningen.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

clip_image001.jpg

Ny jakke bestilt :). Skulle egentlig ha CD expedition parka, men bestillingen gikk til helvete. Nå får vi bare håpe at betalingen går gjennom.

 

Til dere som vurderer Woolrich parka:

Det finnes flere versjoner. Har egentlig ikke helt oversikt over de forskjellige merkene, men slik er det jeg har forstått det: Det finnes _minst_ fire Woolrichmerker:

-Woolrich (Woolrich.com)

-Woolrich by John Rich & Bros (Woolrich.it)

-Woolrich Woolen Mills

-Woolrich Penn Rich

 

Jeg vet ikke forbindelsen mellom disse annet enn at Woolrich online chat support, som forresten er å anbefale, kunne svare på endel spørsmål om John Rich & Bros i tillegg til originalmerket.

 

Uansett:

Woolrich Arctic Parka som mange har sett på kommer i to(?) forskjellige versjoner:

En laget av Woolrich i Kina for USA. Denne er billigst. Serienr #8241

En laget av Woolrich by John Rich & Bros i USA for Europa. Serienummer (de to siste tallene er nok for farge) WOCPS1671-CN01

Forskjellen på disse var bl.a. noe med ytterstoffet og dunfyllet. Jeg er ikke sikker på om det er kvalitetsmessige forskjeller på disse, men det får dere finne ut av dersom det skulle være et problem.

 

Det finnes også en "DF" versjon av John Rich & Bros (SN: WOCPS1671-CN01) som er ifølge volls.de:

The Arctic Parka DF is the contemporary modified jacket differing in 4 points from the genuine Arctic Parka:

- slimmer fit

- longer arms

- detachable fur

- slightly lighter down padding

 

Woolrichstore.se har detaljerte størrelsesmålinger for hver modell. Her er desverre prisene latterlig høge. Dette gjelder også butikkprisene i Norge. De selger Arctic Parka by John Rick & Bros.

 

Det ble i overkant rotete, men jeg skylder på tidspunktet jeg skriver dette på. Kan ikke si helt sikkert at alt jeg skriver er korrekt, men bottomline er at det kan være lurt å gjøre litt research før man kjøper parkas fra Woolrich :)

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Man KAN jo spekulere i sette inn sparepengene på BSU-konto i januar og ta ut fritt beløp i desember. :innocent: Da får man topp rente (nesten) hele året, samtidig som man ikke "bruker opp" sparebeløpet. Rentene får man riktignok ikke tilbake til sparekontoen, men de kan jo bare fortsette å kose seg på BSU-kontoen. Litt usikker på om banken legger merke til det og ber deg hlde opp etter en stund. Har ikke forsøkt dette enda, men kjenner til folk som gjør det.

Lenke til kommentar

Ja, og desverre har jeg vært dårlig med det. Tror jeg har postet 3-4 poster, og alle har vært mobilkamerabilder, noe so er vanvittig synd, da brukerne her inne ikke får sett hvordan plaggene virkelig ser ut.

 

Jeg skal ordne med kamera og bilde, og ha det klart innen neste uke!

Lenke til kommentar

Man KAN jo spekulere i sette inn sparepengene på BSU-konto i januar og ta ut fritt beløp i desember. :innocent: Da får man topp rente (nesten) hele året, samtidig som man ikke "bruker opp" sparebeløpet. Rentene får man riktignok ikke tilbake til sparekontoen, men de kan jo bare fortsette å kose seg på BSU-kontoen. Litt usikker på om banken legger merke til det og ber deg hlde opp etter en stund. Har ikke forsøkt dette enda, men kjenner til folk som gjør det.

 

Og dette tjener hvilken hensikt? Greit, du får rentene på de 20.000, men det i seg selv er ikke rare greiene. Det er skattefradraget som er cluet her, og det mister du hvis du tar ut pengene igjen i desember.

Lenke til kommentar

Det er vel forsåvidt 25.000 som er grensen i år, som vil føre til et skattefradag på 5.000. I fjor satte jeg inn 20.000 i BSU, samtidig som jeg hadde en litt for høy skatteinnbetaling, noe som førte til at jeg fikk igjen på skatten + 4.000 fra BSUen. Er det ikke da mulig å få igjen 5.000 til våren, selv om man ikke skatter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Ny jakke bestilt :). Skulle egentlig ha CD expedition parka, men bestillingen gikk til helvete. Nå får vi bare håpe at betalingen går gjennom.

Hvor mye måtte du ut med?

550 USD eksl frakt. Dette er Polar parka, som er en slimmere versjon.

Lenke til kommentar

Det er vel forsåvidt 25.000 som er grensen i år, som vil føre til et skattefradag på 5.000. I fjor satte jeg inn 20.000 i BSU, samtidig som jeg hadde en litt for høy skatteinnbetaling, noe som førte til at jeg fikk igjen på skatten + 4.000 fra BSUen. Er det ikke da mulig å få igjen 5.000 til våren, selv om man ikke skatter?

Nei, for det er 5000kr du får igjen på skatten. Så om du ikke skatter så får du heller ikke igjen penger. Da er det ikke noe å "få igjen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...