Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har litt lyst til å kjøpe en ny klokkereim på ebay, gjerne i lær og ser det står "18mm", "20mm" osv på en del av reimene. Er dette bredden på reima? Og hvordan vil det funke med en brun reim til en sølvfarget klokke med sort urskive?

 

Klokken min har heller ikke de hullene jeg har sett på siden av der man fester reima på de fleste klokkene. Altså der man stikker inn noe for å ta ut den pinnen som holder reima. Så hvor kan jeg da få byttet reim på klokken min i så fall?

Lenke til kommentar

Har litt lyst til å kjøpe en ny klokkereim på ebay, gjerne i lær og ser det står "18mm", "20mm" osv på en del av reimene. Er dette bredden på reima? Og hvordan vil det funke med en brun reim til en sølvfarget klokke med sort urskive?

 

Klokken min har heller ikke de hullene jeg har sett på siden av der man fester reima på de fleste klokkene. Altså der man stikker inn noe for å ta ut den pinnen som holder reima. Så hvor kan jeg da få byttet reim på klokken min i så fall?

Det er remens tykkelse i festepunktet. De fleste klokker har helt vanlige lugs, men de kan være "gjemt" under en metallplate, som ligger over disse (spesielt på klokker med stållenke).

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

 

Klokken min som er 22 mm bred i festepunktet skal altså ha en reim som er 22 mm. Og lugs er festepunktene for reimen? Jeg finner hvertfall ikke disse festepunktene på klokken min, verken på sidene eller skjult under reimen. Må jeg ta den med til urmaker for å få byttet reim da?

Lenke til kommentar
En jeg snakket med sa at en svak C kunne få deg kastet ut av kurset (?).

 

Det er bare tull. Det er ikke noe strengere krav på finanslinjen enn det er på de andre linjene. Faktisk er det mindre strengt enn både revisjon og sivøk. Progresjonskravet er minimum 30 studiepoeng per studieår, dvs at man kan stryke i halvparten av fagene og få E i resten om man absolutt vil.

Lenke til kommentar

Siden vi har vært inne på Superkidzen får han virkelig betalt for å komme til klubber, blir inleid til party osv? Eller er dette bare bull.

 

Har aldri vært på byen i Oslo siden jeg ikke er myndig eller bor der, men må da vel mer til selv i Oslo for å bli party fikser en en skjorte, bleket hår og en sport jacket? Han virker jo totalt, "sprengt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...