Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
et er vel heller du som henger deg opp i merket, og ikke han som bare vil ha et svar på spørsmålet om jakken han har funnet seg.

 

Uh, what? Jeg har nevnt Peak en gang. Grunnen til at jeg spurte var fordi han formulerte seg dårlig. Les før du skriver, please.

Jeg leser før jeg skriver. Grunnen til at jeg skrev som jeg gjorde var fordi fyren ikke sa at han absolutt trengte Peak, noe det virket som du mente.

 

Ser i etterkant hva du mener, han kunne formulert seg bedre. Jeg så i midlertidig ikke din side av saken fordi jeg skjønte hva han mente med en gang. Hence my answer.

Lenke til kommentar

Noen som går på finanslinjen på BI her btw? Isåfall, hvordan er linjen?

 

Jeg går finans, trives veldig godt. Nå har vi kun generelle øk/ad-fag første semester, men fagkombinasjonen til våren og spesielt neste år ser bra ut. Det mest interessante, av det som har vært finansrettet, har vært seminarer med Peter Warren og Goldman Sachs. Forholdsvis godt miljø om en er interessert i verdipapirmarkedet er det og.

 

 

Føles som karrieremulighetene er mange og varierte. Var på intervju hos DnB NOR i dag, og de virker som har endel spennende å by på.

 

 

Lenke til kommentar

Noen som går på finanslinjen på BI her btw? Isåfall, hvordan er linjen?

 

Jeg går finans, trives veldig godt. Nå har vi kun generelle øk/ad-fag første semester, men fagkombinasjonen til våren og spesielt neste år ser bra ut. Det mest interessante, av det som har vært finansrettet, har vært seminarer med Peter Warren og Goldman Sachs. Forholdsvis godt miljø om en er interessert i verdipapirmarkedet er det og.

 

 

Føles som karrieremulighetene er mange og varierte. Var på intervju hos DnB NOR i dag, og de virker som har endel spennende å by på.

 

Masterlinjen er også meget bra. Vurderer den selv.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Noen som går på finanslinjen på BI her btw? Isåfall, hvordan er linjen?

 

Jeg går finans, trives veldig godt. Nå har vi kun generelle øk/ad-fag første semester, men fagkombinasjonen til våren og spesielt neste år ser bra ut. Det mest interessante, av det som har vært finansrettet, har vært seminarer med Peter Warren og Goldman Sachs. Forholdsvis godt miljø om en er interessert i verdipapirmarkedet er det og.

 

 

Føles som karrieremulighetene er mange og varierte. Var på intervju hos DnB NOR i dag, og de virker som har endel spennende å by på.

 

Høres bra ut! Interessen er det ja, så regner med å starte der til høsten. Hvordan var opptaktskravene når du søkte?

Lenke til kommentar

fkm: Definitivt. Selv sikter jeg på Columbia, men virker som en stiller svært sterkt med master fra BI og.

 

Nash: Ikke sikker på opptakskravene. Jeg hadde i overkant av 60 poeng, men tror du er inne med middels til høy 30. Mistenker sågar at alle kom inn i år, de hadde bra nedgang fra i fjor.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg trodde alle kom inn på BI, men hvis du har fryktelig dårlige karakterer blir du kun tilbudt en ettårskontrakt. I hvert når det gjelder de vanlige 3-årige bachelorstudiene (integrert master i øk. og led. (siv.øk.) har i underkant av 50 studiepoeng som krav sist jeg sjekket …). Jeg kom selv inn på finans i Oslo, men valgte heller å utdanne meg til petroleumsingeniør. :p

 

Finanslinjen ser veldig interessant ut da, og det er et internasjonalt annerkjent studium.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

fkm: Definitivt. Selv sikter jeg på Columbia, men virker som en stiller svært sterkt med master fra BI og.

 

Skulle gjerne gjort noe sånt jeg og, men med samboer er det litt mer hensiktsmessig med BI. Nå skal jo hun antagelig gå et semester på Berkley, så jeg kan jo bruke det som en unnskyldning, men det er jo forskjell på 4 måneder og to år :p Dog litt usikker på om jeg skal velge master i finans eller siv øk med fordypning i business law, tax & accounting. Litt ulike retninger, men jeg syns begge høres interessante ut!

 

 

Nash: I følge ryktene ligger kravet et sted fra 30-35 poeng, men jeg har venner som har kommet inn med mindre, og venner som ikke har kommet inn med mer :shrug: Sivøk ligger rundt 50.

 

Edit: Revisjon har også eget krav, tror det er i overkant av 40 poeng.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Det skjønner jeg godt. Sivilstatusen kan fort endre seg her og, i så fall får jeg krysse den broen når jeg kommer dit. Definitivt forskjell ja, nytter ikke å skulle ta en sånn pause på to år.

 

Kjenner at jeg bare skraper i overflaten, etter å ha hørt med Peter Warren virket obligasjonsmarkedet veldig fristende. To uker etter kom Tom Bernhardsen, og da leste jeg meg opp på corporate finance og investment banking. Regner med å få bedre oversikt etterhvert som fagene blir mer spisset mot finans, men jeg ser for meg verdipapirhandel i en form eller annen som det mest sannsynlige karrierevalget. Dog ikke megler, heller forvalter på sikt.

 

 

Lenke til kommentar

Har ca 4.2 i snitt så regner med å komme inn. Har hørt studiet skal være veldig tungt, og mange som faller ut. En jeg snakket med sa at en svak C kunne få deg kastet ut av kurset (?).

 

Hadde vært interessent å prøve ut megleryrket, men tror jeg også er mer rettet mot forvaltning (men dette er en vell del år framover)

 

edit: hadde vært en drøm å jobbe innefor et hedgefond

Endret av Nash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...