Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Noen som vet om F.A.S.T shampoen fungerer og hvor effektiv den er?

 

Skulle klippe tuppene i går, men endte opp med 6 cm mindre hår bak og det ser helt idiotisk ut mtp. at jeg skulle ha litt lengde på det.

 

Virket ganske greit på meg. Hadde 4mm, og fikk hår på 2 mnd. Hår som å brukbarn lengde så det går ann å ha sveis. Er snakk om cm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag måtte jeg hive meg inn i skapet for å finne fram en sånn her, bare for å hente posten! Blåsen faen meg kaldt på bygdøy på vinteren, ass. HATER NORGE!

Sable+fur+coat+1.JPG

 

Sobelpels er digg, pels er digg. Ja, selv på menn. Pels har fått et feminint stempel, og de som mener det kan dø. Så lenge det finnes et godt regelverk, og reguleringen i pelsnæringen stopper dyremishandling, ser jeg absolutt ingen problemer med pels. Det kommer alltid til å være enkelttilfeller der dyr ikke får den behandlingen regelverket pålegger næringen, og det bør selvfølgelig få konsekvenser, men å legge ned en hel bærekraftig industri på grunnlag av enkelttilfeller, er IDIOTI!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Faktisk helt enig. Synes det blir helt feil at pelsnæringen får det stempelet de har, bare fordi enkelttilfellene har fått så mye oppmerksomhet. Kunstpels er også faktisk forurensende, litt ironisk med de folka som klager over miljøet og dyrene, spesielt når de også spiser kjøtt og bruker skinn og lær.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Faktisk helt enig. Synes det blir helt feil at pelsnæringen får det stempelet de har, bare fordi enkelttilfellene har fått så mye oppmerksomhet. Kunstpels er også faktisk forurensende, litt ironisk med de folka som klager over miljøet og dyrene, spesielt når de også spiser kjøtt og bruker skinn og lær.

 

Noen som faktisk er oppegående her :)

Lenke til kommentar

Jeg har et inntrykk av at så fort jenter ser lidende dyr så havner de på deres side med en gang... Såå, når de blåser opp pelssaken i nyhetsbildet, med masse skremselsbiler og propoganda, og ikke gir oss et snev av perspektiv, så ender det for sånn som det har gjort nå. Jeg hører jo ikke annet for tiden om hvordan "Ååååå, det er så synd på pelsdyrene som lider. Buhu!". Selvsagt er det synd på dem, men man hører jo aldri noe om at halvparten av alle kyllinger dør på vei til slakteri og slik. Tragisk og forvrengt nyhetsbilde, spør du meg. Det verste er at det kun er enkelttilfeller, og at man da grer alle sammen under en kam.

Endret av Chikamaharry
Lenke til kommentar

Om vi legger ned pelsnæringen i Norge, kommer vi kun til å importere fra andre land uansett, hvor dyrene blir behandlet enda værre. Strengere regler og større konsekvenser er svaret, imo. Og ja, latterlig at de setter såpass fokus på pels, når for eksempel kyllinger blir behandlet fryktelig dårlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Pelsdyrnæringen i Norge trenger å rydde opp, det er det liten tvil om. De holder ikke de standardene som er satt. Når det er sagt har slakterindustrien også en god del og gå på, ellers synes jeg pels stort sett er lite pent.

 

Edit: pent, ikke fint.

+1 minus det du sa om at det ikke er fint. Pelsluer og pelshetter er fint, men pelskåper blir litt for mye.

 

tumblr_l9q7yqhrq41qzleu4o1_400.jpg

Noen som har source?

Lenke til kommentar

Problemet med pelsnæringen og nyhetsbildet er jo at det er tatt bilder fra to-tre farmer som ikke følger regelverket, og ingen gidder å gi noe statistikk på hvor mange pelsfarmer som faktisk følger reglene og fungerer ordentlig. Det hjelper jo heller ikke at PR-kåte B-kjendiser bestemmer seg for å skaffe seg litt presse og griner litt mens de snakker om at pels er forferdelig. Så kommer jo alle tenåringene som vil være trendy.

 

Så lenge tabloidene slenger opp så lite nyanserte bilder av pelsnæringen gir det bare ufortjent negativ presse til en hel næring. Er vel heller ikke lenge til en eldre Frognerfrue blir hevet maling på, og da må da noen skjønne at disse protestene er idiotiske.

Man hiver ikke maling på noen uansett.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Vel, jeg er helt enig med deg angående pels Charles, men å kalle pelsindustrien for bærekraftig blir litt i overkant. Det hadde blitt en god del nedleggelser i norsk pelsindustri dersom sosialistene i regjeringen hadde sluttet å subsidiere norske pelsfarmer. Personlig er jeg imot å bruke subsidier for å holde næringer kunstig i live, men dersom de hadde klart seg på egenhånd er det ingenting som hadde frydet meg mer, for jeg elsker pels.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...