thrice Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 custom fit er slim. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 De smaleste skjortene er de som heter enten "slim fit" eller "slim custom fit". "Custom fit" er ganske smale de og, men ikke like smale som "slim...". Selv bruker jeg medium i slim-fit, og medium/small (avhengig av plagget) i custom-fit, så det er en viss forskjell. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Så om jeg bruker small i slim fit, vil jeg da også bruke small i custom-fit? Når det gjelder genserne til Ralph Lauren, er størrelsene ulike fra Norge til USA der også? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe et par gensere og skjorter på eBay. Jeg bruker medium i Norge. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hmm. Jeg kjøpte en RL-skjorte i USA nå i høstferien. Medium str. Bruker også medium her hjemme. Tror det skal gå greit. Men nå har jeg en ganske unormal overkropp også. Veldig lang overkropp og ikke så lange armer. Når jeg kjøper skjorter fra Eton må jeg kjøpe en str større for å få ermene lange nok, og deretter sy de inn i midjen. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) lol, bestilte akkurat et "100 % cashmere scarf" til $10 på eBay. Spent på å se hvordan kvaliteten er når jeg får det Selgeren var hvertfall seriøs og med god feedback. Endret 16. november 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hvilken farge ble det til? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) lol, bestilte akkurat et "100 % cashmere scarf" til $10 på eBay. Spent på å se hvordan kvaliteten er når jeg får det Selgeren var hvertfall seriøs og med god feedback. Fra hvilken selger? Har selv bestilt et til lignende pris som jeg fikk for en stund tilbake. Det ble en positiv overraskelse, selv om jeg tviler på at merkelappen som sier "100% cashmere" er å stole på ettersom det klør litt, noe jeg har hørt kasjmir ikke gjør (har ingen andre kasjmirplagg, så kan ikke sammenligne). Minner meg på at det må opp i bildetråden. Link til nevnte skjerf: http://global.ebay.com/KING-SIZE_2ply_Pashmina_Cashmere_wool_Scarf_Shawl_262/170555506272/item Endret 17. november 2010 av lokeland Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Er det 100% kasjmir, så klør det ikke. Det er snakk om et av verdens beste stoff for klær når man ser på dets egenskaper. Dessverre er det slik at folk som vanlig prøver å tjene raske penger, og det å lure eBay-kjøpere er en god metode. Det skal dog sies at ikke bare eBay-selgere gjør dette, men også vanlige butikker samt de du finner på nett. Det å merke et produkt "100% cashmere", når det ikke er det, er ganske vanlig prosedyre. Det kan være både en miks av kasjmir og annen ull, eller enda verre, kunstige stoffer. Selgeren får en høyere pris med like stor etterspørsel, mens kjøperen ofte ikke kan verifisere at det er snakk om 100% kasjmir og det derfor gås ut i fra at det er snakk om ekte vare. Mange tror akkurat de er så heldig som fant det ene tilbudet, eller at akkurat de er de eneste som vet om en spesiell link. Faktum er at dere har blitt lurt til å tro (hvorfor kjøpe "100% cashmere", om det ikke er det?) at dere har fått et high end produkt når det ikke stemmer. Har to råd til dere: 1) Om det er for godt til å være sant, så er det som oftest det. 2) Cuz there ain't no 100% cashmere for $9.99-party like an scammer party. Endret 17. november 2010 av nikko_tt Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hvilken farge ble det til? Blei lilla Fra hvilken selger? Har selv bestilt et til lignende pris som jeg fikk for en stund tilbake. Det ble en positiv overraskelse, selv om jeg tviler på at merkelappen som sier "100% cashmere" er å stole på ettersom det klør litt, noe jeg har hørt kasjmir ikke gjør (har ingen andre kasjmirplagg, så kan ikke sammenligne). Minner meg på at det må opp i bildetråden. Er denne selgeren. 1) Om det er for godt til å være sant, så er det som oftest det. 2) Cuz there ain't no 100% cashmere for $9.99-party like an scammer party. Regna egentlig med det. Men følte jeg bare måtte teste Er forberedt på at skjefet ikke er laget av 100 % cashmere, men man vet aldri. Virker som selgeren selger en god del hvertfall. Har også funnet skjerf til $30. Tror du disse kan være 100 %? De er også fra en top rated selger.. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Top rated er ikke synonymt med ekte vare. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hvor mye må jeg ut med for ett kashmir skjer i Oslo? Og hvor? Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg kjøpte ett for 800kr mener jeg å huske i fjor en gang. Absolutt verdt prisen! Er av merket Profuomo, men jeg husker ikke helt hvor jeg kjøpt det. Kan sjekke opp senere om du er interessert? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Kjøpte to skjerf som var kashmir i Shanghai. Det ene kjennes veldig bra ut, det tror jeg faktisk er 100% kashmir, det andre tror jeg er en slags blanding og er en del tynnere. En selger som trikset litt med det altså, tror det at han tok 200 pr. skjerf og "subsidierte" det ene skjerfet som kanskje var blandingsprodukt. (f. eks kashmir og ull) Så en kan vel si at jeg betalte 400 kr for ett skjerf i 100% kashmir og fikk et annet litt "halvveis" skjerf på kjøpet. Tipper det kanskje er en 6-800 for et skjerf i 100% kashmir i Norge. Endret 17. november 2010 av Xtra Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Må en losjakke ha splitt bakpå for å kunne se bra ut? altså, gjelder samme "regler" som for dressjakker? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Det er da ikke en regel som sier at dressjakker må ha splitt for å se bra ut. Hvor får folk sånt fra? Lenke til kommentar
geil Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Kan tenke meg det er GQ Style Guide, i farten eneste sted jeg kan huske å ha lest det. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Der jeg har lest det, ja... De sa at man aldri måtte kjøpe dressjakker uten splitt, og derfor sa jeg "regel" og ikke regel : p Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Byen rundt for å finne en ullvest/v-hals genser uten ermer. Follestad var eneste stedet hvor de ikke så ut som et spørmålstegn da jeg spurte. Hmm. Kanskje jeg må gi opp drømmen. Mørkeblå v-hals i ull: Hvilken farge/mønster ville dere hatt på skjorta under? Endte opp med (desert) sko fra H&M av alle ting. Lett mye etter "de" og fant noen lignendes på flere skobutikker, men alle med stygge detaljer. Falt for H&M sine, selv om de kanskje er litt kjedelige og kvaliteten på bunn av stigen. Men hva annet kan man forvente for 399. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Må en losjakke ha splitt bakpå for å kunne se bra ut? altså, gjelder samme "regler" som for dressjakker? Nei, men det er ut. Det var populært på 80-90 tallet hvis jeg ikke tuller med årene. Den ene trenchen min har ikke splitt, uten at det plager meg. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Byen rundt for å finne en ullvest/v-hals genser uten ermer. Follestad var eneste stedet hvor de ikke så ut som et spørmålstegn da jeg spurte. Hmm. Kanskje jeg må gi opp drømmen. Mørkeblå v-hals i ull: Hvilken farge/mønster ville dere hatt på skjorta under? Jeg har en fra Selected/Homme, men den er i bomull og ikke ull... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå